• چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 99051511590
  • خبرنگار : 71582

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «تدبیر زندگی» با موضوع ازدواج و خانواده

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «تدبیر زندگی» با موضوع ازدواج و خانواده

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه «تدبیر زندگی» با موضوع ازدواج و خانواده خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی تندگویان در آستانه برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه تدبیر زندگی به صورت مجازی با محوریت موضوعات ازدواج و خانواده گفت: از سال گذشته در جشنواره هفته ازدواج به این جمع بندی رسیدیم که باید روی موضوعات هنری و تولید محتوا در کشور کار اساسی انجام شود. بخشی از موضوع این بود که از اول انقلاب تا کنون فعالیت روی حوزه فرهنگ سازی خانواده و موضوعات اجتماعی مانند ازدواج کم نبوده است، اما نظارت قوی روی محتوا وجود نداشته و شاخصه‌های مشخصی برای بررسی محتوا در کشور موجود نبود.

وی با اشاره به اینکه خیلی از این تولیدات که ممکن است در رسانه ملی یا شبکه های تصویری پخش شده باشد فاقد محتوایی بود که بتواند در خصوص ازدواج کمک کننده باشد، افزود: بخشی از این موضوعات حتی ضد ارزش بودند و تبلیغ نوعی فرهنگ بود که جوانان را بیشتر دچار سردرگمی در این بحث می‌کرد.

معاون امور جوانان ادامه داد: اینکه سال گذشته هم جشنواره فیلم ازدواج برگزار شد و امسال هم ادامه پیدا کرد چند هدف را دنبال می کند. اول اینکه نظرهنرمندانی که وارد این عرصه می شوند را به این موضوع جلب کنیم که در موضوع ازدواج نهادی وجود دارد که این محتوا را رصد می‌کند و  برای این کار ارزش قائل است و کسانیکه در این عرصه خوب کار می‌کنند را مورد تقدیر قرار می‌دهد. این اتفاق یک نوع تغییر نگرش در ساخت و محتوا را ایجاد می‌کند که ما هم دنبال همین موضوع هستیم.

تندگویان با بیان اینکه این کار که قابل مقایسه با جشنواره‌های بزرگ کشوری است، تصریح کرد: امیدواریم این اقدام بتواند تاثیر خوبی هم روی جشنواره‌های دیگر مثل فیلم فجر بگذارد. ما برای اینکه بتوانیم وارد بحث آسیب‌های اجتماعی شویم به این نیاز داریم که در عرصه‌های حرفه‌ای و رسمی فیلم سازی و سریال سازی به این موضوع دقت و توجه کنیم و از کسانی که درست در این زمینه کار می‌کنند تقدیر کنیم.

وی افزد: همچینن اتفاق مثبت دیگر این بخش موضوع حضور و فعالیت جوانان برای جوانان است. یعنی تمام بخش‌های این جشنواره توسط جوانان برگزار شده است که در مقایسه با جشنواره‌های ملی و دولتی دیگر که با صرف هزینه‌های کلان برگزار می‌شود این کار توسط جوانان برنامه ریزی و طراحی شده است. به این ترتیبب اینکه بتوانیم جامعه هدف یک موضوع را درگیر تولید محتوا ونظارت بر تولید محتوا و برگزاری حشنواره کنیم کار ارزنده و بزرگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha