به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، امروزه استانداردها و ابزارهای نرمافزاری مختلفی ایجاد شده تا بتوان فرآیندهای سازمان را به سادگی مدل کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. از جمله این ابزارها می توان به مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) اشاره کرد. طبق یک تعریف کلی، مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) مدیریت کلان عملکرد سازمان از طریق فرآیندها است. از دیدگاه دیگر BPM فرآیندی منطقی برای مدیریت کسبوکار و تغییرات آن محسوب می شود. هر فرآیند باید با توجه به وضع مطلوب پیاده شده و سپس در طول زمان میتوان فرآیند مورد نظر را بهبود بخشید.
هدف کلی BPM، بهبود کیفیت خدمات و محصولات با استفاده از یک رویکرد ساختار یافته با تمرکز بر مدیریت فرایندهای کسبوکار سازمان و طراحی سیستماتیک است. مدیریت فرآیند کسب و کار با داشتن الگوهای متعدد مورد نیاز سازمانها، روشی یکپارچه برای تعریف، اجرا، بازبینی و مدیریت فرآیندهای کسب و کار سازمان ها را ارایه میکند و با استفاده از متدها و ابزارهای مربوطه، حجم کار توسعه راه کارها را به حداقل رسانده و مدیریت امور را سهل و کارآمد می کند. بر این اساس میتوان گفت مدیریت فرایند کسب و کار مجموعهای است از رویکردهای مدیریتی و فناوری مدرن که به نحوی ساختاریافته، منسجم و هماهنگ، برای درک و مستندسازی، مدلسازی، تحلیل و بهبود مستمر فرایندهای کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.
«آشنایی با مفهوم فرایند و تعریف آن از دیدگاه های مختلف»، «آشنایی با انواع فرایند و تقسیم بندی آنها بر مبنای مدل های مختلف»، «دیدگاه فرآیندی در مقابل دیدگاه وظیفه ای»، «معرفی مدل های الگوی جهانی در زمینه فرآیندها سازمانی»، «آشنایی با BPM CBOK »، «چرخه عمر مدیریت فرآیندی در سازمان ( BPM Lifecycle)»، «سیستم مدیریت فرایندها (BPMS)» و «مدلسازی فرایندهای سازمانی با BPMN» از جمله سرفصل های این دوره است.
دوره آموزشی BPM، با تدریس احمد دلیری (فعال حوزه مدیریت استراتژیک وBPM)، روزهای ۱۶، ۱۸، ۲۳ و۲۵ شهریور ماه، ساعت۱۶ الی ۲۰، به صورت مجازی و در بستر اینترنت برگزار می شود.
علاقه مندان جهت ثبتنام و مشاهده توضیحات کامل هر دوره، به لینک http://evand.com/events/summercourse مراجعه کنند.
انتهای پیام
نظرات