• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99063123603
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس عملیات فرآورش محصولات جانبی شرکت پالایش گاز خبر داد:

پیشرفت ۷۰ درصدی واحد زباله سوز پساپ پالایشگاه گاز ایلام

پیشرفت ۷۰ درصدی واحد زباله سوز پساپ پالایشگاه گاز ایلام

ایسنا/ایلام رئیس عملیات فرآورش محصولات جانبی شرکت پالایش گاز ایلام گفت: از سال ۹۸ نصب و راه اندازی زباله سوز واحد صنعتی پساب در دستور کار پالایشگاه قرار گرفته و تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می‌رود تا انتهای امسال به بهره برداری کامل برسد.

مهندس "عبدالعلی رحمی" در گفت و گو با ایسنا،  اظهار کرد: واحد عملیات تصفیه پساب صنعتی و بهداشتی این پالایشگاه برای تصفیه پساب های فرآیندی غیرفرآیندی و بهداشتی  پالایشگاه گاز ایلام با ظرفیت دریافت ۶۵۰ متر مکعب سیال  در روز ، در ضلع جنوبی این واحد صنعتی  احداث شده است.

وی با اشاره به پساب های ورودی به این تصفیه خانه ، تصریح کرد: آب های آغشته به روغن ناحیه مخازن ،آب های سطحی محوطه های فرایندی،آب سیستم تخلیه پکیج های اسمز معکوس، آبهای تخلیه  دیگ های بخار، خروجی آب ترش فرایندی و فاضلاب انسانی است.

رئیس عملیات فرآورش محصولات جانبی شرکت پالایش گاز ایلام به اصول تصفیه در این واحد اشاره و تصریح کرد: فرایند تصفیه  پساب شامل سه مرحله فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی است که در این راستا تصفیه فیزیکی شامل حذف ذرات معلق و روغن در واحد های مختلف از جمله API،DAF،آشغالگیر دستی و فیلترهای شنی انجام شده و تصفیه شیمیایی با استفاده از مواد شیمیایی مانند کلروفریک و فلوکولانت جهت لخته سازی و حذف مواد معلق و محلول ، تزریق اسید سولفوریک و کاستیک جهت کنترل  PH  سیال، کلرزنی سیال خروجی  جهت گند زدایی و کاهش توتال کلیفرم انجام گرفته و در تصفیه بیولوژیکی، حذف مواد آلی توسط میکروارگانیسمها حاصل از فاضلاب بهداشتی انجام می شود.

رحمی به کارهای اصلاحی انجام شده در راستای بهینه سازی و رفع مشکلات این واحد پس از راه اندازی اولیه اشاره کرد و افزود: اصلاح سیستم واحد DAF و API  ، اتصال خطوط فاضلاب بهداشتی  کارخانه دانه بندی و ساختمان پساب صنعتی به مخزن ذخیره فاضلاب بهداشتی، ارتقا سیستم PLC ، خرید و نصب سنسورهای آنالایزر سنجش DO وPH ، بهینه سازی مصرف مواد شیمیایی، تعمیرات اساسی بر روی بلوورهای هوادهی، ایمن سازی دسترسی به مخازن واحد، تهیه و نصب پمپ های  کفکش درون مخازن و اصلاح چارت سازمانی پرسنل واحد و غیره انجام شده است.

رئیس عملیات فرآورش محصولات جانبی شرکت پالایش گاز ایلام گفت: در سال گذشته نزدیک به ۹۰ هزار متر مکعب پساب به سمت واحد تصفیه ارسال شده که بعد از تصفیه و جداسازی نزدیک به ۴۰۰ مترمکعب لجن ناشی از این سیال، با رعایت کامل دستورالعمل های زیست محیطی، آب خروجی تصفیه شده به سمت رودخانه پایین دست ارسال و علاوه بر این  نزدیک به ۹۰۰ اصله درختی که در قسمت جنوبی تصفیه خانه کاشته شده است نیز توسط این آب تصفیه شده آبیاری شده است .

وی تصریح کرد: از سال ۹۸ نصب و  راه اندازی زباله سوز واحد صنعتی پساب در دستور کار پالایشگاه قرار گرفته  و  تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می‌رود تا انتهای امسال به بهره برداری کامل برسد.

رئیس عملیات فرآورش محصولات جانبی شرکت پالایش گاز تصریح کرد: محوطه سازی واحد، اصلاح و جانمایی مخازن مواد شیمیایی ،انتقال سیال از مخازن پایین دست به مخزن سرج، اجرای خطوط یوتیلیتی استیشن و ساخت مخزن دوقلوی  ۱۰ هزار مترمکعبی برای ذخیره سیال تصفیه شده خروجی و برگرداندن آن جهت مصرف در فضای سبز و هم جهت ذخیره سیالهای غیر روتین در شرایط اضطراری و برگرداندن جهت تصفیه، از جمله پروژه های مهم در دست بررسی و اجرا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha