• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99063123647
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام:

تا زمانی که کشتار غیرمجاز مشتری دارد برخورد اثربخش نیست

تا زمانی که کشتار غیرمجاز مشتری دارد برخورد اثربخش نیست

ایسنا/ایلام مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از برخورد جدی با کشتار غیرمجاز دام و طیور در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: تا زمانی که این واحدها مشتری داشته باشند، برخورد با آنها نتیجه رضایت بخشی نمی‌دهد.

دکتر «رامین پورنجف»  در نشست کارگروه تخصصی بررسی کارشناسی کشتار غیرمجاز دام و طیور اظهار کرد: از فروردین سال 99 و در پی شیوع کرونا، مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور به طور جدی در سطح استان شروع  شده و به زودی با اجرای مجدد طرح مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور نظارت بر این مهم را با شدت بیشتری ادامه خواهیم داد.

 وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در این خصوص، گفت: اداره کل دامپزشکی استان ایلام با تمام ظرفیت خود و همیاری و همکاری ارگانهای ذیربط در راستای برخورد و جلوگیری از کشتار غیر مجاز در دام و طیور اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

 مدیرکل دامپزشکی استان با درخواست از هم استانی‌ها برای مشارکت در مقابله با کشتار غیرمجاز دام و طیور، افزود: تا زمانی که این واحدها مشتری داشته باشند، برخورد با آنها نتیجه رضایت بخشی نمی‌دهد.

پورنجف افزود: شهروندان باید با تغییر فرهنگ مصرف و آگاهی از خطراتی که با استفاده از محصول غیرمجاز، خود و خانواده و جامعه را در معرض آن قرار می‌دهیم،ما را در مقابله با این معضل بهداشتی یاری کنند.

مدیر کل دامپزشکی ایلام تاکید کرد: مردم باید بدانند که با خرید از مراکز غیرمجاز ضمن تشویق متخلفین، خانواده خود را در معرض ابتلای به بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک قرار می‌دهند.

پورنجف با اشاره به نظارت های مستمر دامپزشکی استان بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، از شهروندان خواست فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را فقط از مراکز تحت نظر دامپزشکی و تنها با مهر دامپزشکی تهیه کنند.

وی در پایان از هم استانی های عزیز درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و کشتار غیرمجار مراتب را با شماره 1512 و یا اداره دامپزشکی شهرستان خود در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha