• دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99072115659
  • منبع : نمایندگی ایلام

روزشمار دفاع مقدس در ایلام؛

مهر ایلام در دوران دفاع مقدس

مهر ایلام در دوران دفاع مقدس

ایسنا/ایلام کتاب روزشمار جنگ در ایلام نوشته‌ی «دوستعلی آزوغ» رویدادهای ایلام در دوران دفاع مقدس را به خوبی فراروی خوانندگان قرار می‌دهد

۱ مهر ۱۳۵۹ میگ‌های عراق صالح‌آباد را بمباران کردند

۱۳۵۹ در چنین روزی بیش از  ۱۲ فروند میگ عراقی سایت «نخجیر»را بمباران کردند.

امروز دیوار صوتی در ایلام شکسته شد

در تاریخ ۳/۷/۱۳۶۵ در آسمان شهرهای بروجرد، ایلام، صالح آباد و خرم آباد به شکستن دیدار صوتی پرداختند و هواپیماهای عراقی کارخانه تراکتورسازی، ماشین ساز، آلمینیوم سازی اراک و نیز کارخانه پتروشیمی اصفهان را مورد حمله قرار داده است.»

تجاوز هوایی به ایلام:

اوج گیری مجدد حملات هوایی دشمن به واحدهای صنعتی و کارگری اراک، لرستان و اصفهان،  در این حمله بیش از ۲۰ تن مجروح شده و یک هواپیمای دشمن هدف قرار گرفت و دیوار صوتی شهرهای بروجرد، ایلام، صالح آبار و خرم آباد شکسته شد و ۱۰ هواهپمای عراقی مواضع رزمندگان در فاو را بمباران کردند. »

سخنگوی سپاه به مناسبت هفته بسیج گفت: اعزام نیرو به جبهه‌ها تا سقوط کامل رژیم عراق ادامه دارد.

در هجوم کم سابقه به مراکز اقتصادی، صنعتی، نظامی، مسکونی و حریم هوایی شهرهای اصفهان، باختران، اسلام آباد، تبریز، جزیره خارک، ایلام، اراک، سومار، کرند غرب، و قرار گاه نجف مورد هجوم ،تجاوز و بمباران هواپیماهای دشمن قرار گرفت.

آتش دشمن بر روی «میمک» به سمت «تنگ‌بینا» چشمگیر است

 شدت آتش دشمن بر روی میمک به سمت تنگ‌بینا چشمگیر بوده و علاوه بر این امروز دشمن در محورهای این منطقه اقدام به شلیک منور می‌کرد.

در۱۳ مهر سال ۱۳۶۲ در چنین روزی  « به طور کلی هفته گذشته، شدت آتش دشمن در جبهه‌های غرب و میانی در مناطق مهران و نفت شهر و در جبهه‌های جنوب در مناطق زبیدات، وزید مجنون، کوت سواری و شرهانی بوده است.

در این میان در منطقه عمومی مهران طی دیروز و امروز شدت آتش دشمن بر روی میمک به سمت تنگ‌بینا چشمگیر بوده و علاوه بر این امروز دشمن در محورهای این منطقه اقدام به شلیک منور می‌کرد.

این حوادث به جهت ارتباط با عملیات آتی میمک معنی پیدا می‌کند و نگران کننده است.

 حادثه مهمتر در این زمینه این است که امروز پشت ارتفاع «گلم زرد» پای یکی از برادران اطلاعات عملیات تیپ انصار که برای شناسایی مواضع دشمن به منطقه رفته بود در اثر اصایت مین قطع شد و در منطقه به جا مانده است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha