• دوشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99072820456
  • خبرنگار : 50163

شهردار ابهر:

نظارت بر ساخت و سازها عامل اصلی جلوگیری از تخلفات ساختمانی است

نظارت بر ساخت و سازها عامل اصلی جلوگیری از تخلفات ساختمانی است

ایسنا/زنجان شهردار ابهر گفت: نظارت بر ساخت و سازها عامل اصلی جلوگیری از تخلفات ساختمانی است.

محمدرضا ذوالقدری‌ها ظهر امروز (۲۸ مهرماه) در جلسه بررسی مشکلات حوزه شهرسازی ابهر، اظهار کرد: حل نشدن برخی مسائل در سیستم اداری باعث ایجاد گره و مشکل در همه سیستم می ‌شود و روند صدور پروانه، ارائه خدمت به ارباب رجوع را در مواردی کند، می‌کند؛ از اینرو با تعامل مناسب باید این مشکلات ریشه‌یابی شود تا خدمات مناسب و در شان مردم ارائه کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت مراعات حال مردم و تکریم آنها به بهترین شکل در هنگام مراجعه به شهرداری، بیان کرد: از زمان شیوع کرونا، علاوه بر ضررهای مالی، روح و روان هم به مخاطره افتاده است، از اینرو همه ما باید تلاش کنیم با ارائه خدمات مطلوب در زمینه‌های مختلف به ویژه زیباسازی فضای شهری تا حدی به ارتقا روحیه مردم کمک کنیم.

شهردار ابهر با تاکید بر اینکه شهرسازی یکی از واحدهای مهم در شهرداری است، بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه شهرداری بعد از نظافت بر امور شهری، امر خطیر نظارت و کنترل مجوز ساخت و سازها است.

این مسئول با تاکید بر اینکه شهرسازی از امور کلان در شهرها است، یادآور شد: در صورت رعایت نشدن ضوابط ساخت و ساز در شهرسازی در کنار ایجاد هزینه‌های مختلف برای شهرداری، برای مردم هم در آینده مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر در ساختوسازها به قوانین طرح تفصیلی، طرح جامع و ضوابط ۲۲ گانه توجه جدی و به درستی رعایت شود، از لحاظ اصول شهرسازی، ابهر شهری نظام‌مند خواهد شد.

شهردار ابهر با تاکید بر ضرورت اهتمام‌ جدی‌تر و نظارت دقیق‌تر در حوزه ساختوسازها در ابهر، بیان کرد: ساختوسازهای غیرمجاز علاوه بر اینکه چهره زشتی به شهرها می‌بخشد، افزایش حاشیه‌نشینی را نیز در پی دارد.

ذوالقدری‌ها با اشاره به وجود برخی مشکلات در صدور پروانه ساختمانی، ابراز کرد: این مشکلات باید با کارشناسان مربوطه مطرح ریشه‌یابی و حل شود؛ چراکه بسیاری از مراجعات شهرداری رسیدگی به همین امور است.

وی با اشاره به افزایش رونـد شهرنشـینی و شـهرگرایی در کشور، ادامه داد: این امر سبب افزایش روزافزون نیازهای شهر نیز می‌شود که این موضوع به مراتب وظیفه شهرداری‌ها را سنگین‌ می‌کند، لذا برای تحقق اهداف شهرداری در کنار مسئولان نیازمند همکاری مردم نیز هستیم.

این مسئول با اشاره به الکترونیکی شدن برخی از امور در حوزه شهرسازی، تصریح کرد: استفاده بهتر و بیشتر از این امکان به ویژه در زمان فعلی شیوع بیماری کرونا باید مورد توجه جدی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha