• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99072921483
  • خبرنگار : 71132

ارائه گزارش دیوان محاسبات درباره آسیب شناسی بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه

ارائه گزارش دیوان محاسبات درباره آسیب شناسی بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از ارائه گزارش دیوان محاسبات درباره آسیب شناسی بودجه و لزوم اصلاح ساختار بودجه در جلسه این کمیسیون خبر داد.

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه صبح امروز(سه‌شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی طرح‌های تامین کالاهای اساسی و اصلاح ساختار بودجه گفت: در جلسه امروز نحوه تعیین منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی با حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق اصول کلی این طرح باید به ۶۰ میلیون نفر طی ۶ ماه و تا پایان سال ۹۹ براساس واریز مبالغی در کارت های معیشتی آنها، کالاهای اساسی تعلق بگیرد، اما میزان منابع مالی و چگونگی تخصیص آن و همچنین آثار جانبی اجرای این طرح بر اقتصاد کلان باید کاملاً بررسی و مشخص شود.

مفتح ادامه داد: در نشست امروز به یک خط کلی رسیدیم و مقرر شد برای جمع‌بندی و بررسی بیشتر امروز بعدازظهر هم کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با حضور کارشناسان دولتی جلسه‌ای را برگزار کند تا طرح نهایی شده و فردا در صحن علنی مجلس در دستور کار قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از حضور بذرپاش رئیس دیوان محاسبات و کارشناسان این دیوان در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت: کارشناسان دیوان محاسبات گزارشی از آسیب شناسی بودجه و لزوم اصلاح ساختار بودجه به همراه پیشنهادات خود ارائه کردند و در ادامه آقای زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه به ارائه گزارش این کمیته پرداخت.

وی افزود: در این جلسه برخی بندهای طرح اصلاح ساختار بودجه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و قرار شد در جلسه امروز بعدازظهر بقیه بندهای این طرح هم مورد بررسی قرار گرفته تا هر چه سریعتر نهایی شود و به سازمان برنامه و بودجه برای تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ بر مبنای آن ابلاغ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha