• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 99073021998
  • خبرنگار : 71567

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم:

اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست

اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست
عکس دریافتی است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با بیان اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست، گفت: خیرین پشتوانه بسیار ارزنده‌ای برای جوانان و حل مشکلات علم و فناوری می‌توانند باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر اسلامی پناه در حاشیه مراسم افتتاح، تکمیل و کلنگ‌زنی پروژه‌های دانشگاه کاشان از حضور و مشارکت خیرین دانشگاه کاشان قدردانی کرد و گفت: خیرین ارجمند، سنت حسنه و ابداع نوآورانه بسیار ارزنده‌ای را در عرصه علم و فناوری این دانشگاه به یادگار گذاشته‌اند که جای تقدیر دارد و مایه مباهات و افتخار و برای کل کشور الگو است.

وی به ارتقای این سنت حسنه در کل کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر که اعتبارات دولتی جوابگوی نیازها و مشکلات دانشجویان در دانشگاه‌ها نیست، خیرین پشتوانه بسیار ارزنده‌ای برای جوانان و حل مشکلات علم و فناوری می‌توانند باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: با حضور انسان‌های نیکوکار می‌توان فکر و ایده‌های بزرگی که در بین جوانان‌مان هست ولی تجهیزات ندارند، را به عمل تبدیل کرد تا شکوفایی و توسعه علمی را در دانشگاه‌ها شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: اگر قرار است جمهوری اسلامی جایگاه علم و فناوری کنونی در جهان را حفظ کند و آن را ارتقا بخشد، نیازمند حامیان بزرگ و انسان‌هایی با عزم و اراده کافی است که در کنار ایده‌ها، استادان، معلمان و دارندگان افکار بزرگ بایستند.

اسلامی‌پناه با بیان اینکه نهادهای بزرگی مانند وقف در کشور وجود دارد اما این نهادها هنوز نتوانستند عرصه علم را تکان دهند، خاطر نشان کرد: خیرانی که به دنبال سودجویی نیستند، توانسته‌اند عرصه علم و فناوری را در جامعه محقق کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با اشاره به اینکه امروز جهان، علم را منشا تمام قدرت‌ها می‌داند، علم باید روی شاخص‌ها حرکت کند و توسعه باید بر پایه علم‌محور باشد، گفت: مایه مباهات است که کاشان نخستین بنیاد خیران در عرصه علم، پژوهش و فناوری را در کشور در اختیار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی به حمایت وزارت علوم از خیرین عرصه علم و فناوری اشاره و اظهار کرد: دولت و مجلس باید با اختصاص بودجه و برداشتن موانع، راه را برای ورود خیرین در این عرصه هموار کنند تا با مشارکت این دو بخش بتوان مشکلات عرصه علم و فناوری را مرتفع کرد.

اسلامی پناه با بیان اینکه دولت و وزارت علوم، همراه و همیار خیرین و واقفان است، خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در قوانین پیش‌بینی شده، این است که اگر خیرین در عرصه خوابگاه‌های دانشجویی خوابگاه‌هایی را بسازند، سود آن از طرف سازمان امور دانشجویان وزارت علوم پرداخت و از پرداخت مالیات نیز معاف خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha