• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403031509833
  • خبرنگار : 71628

ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ آمریکا به شورای امنیت برای آتش‌بس غزه

ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ آمریکا به شورای امنیت برای آتش‌بس غزه

نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را درباره طرح رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا به شورای امنیت ارائه کرده که خواستار حمایت اعضا از اجرای فوری آن است‌.

به گزارش ایسنا، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل خبر داد که این کشور پیش‌نویس قطعنامه جدیدی درباره آتش‌بس در جنگ غزه و تبادل اسرا را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.

پیش از این آمریکا، سه بار قطعنامه‌هایی را که خواستار آتش‌بس در غزه می‌شد، وتو کرده بود.

گرینفیلد در بیانیه‌ای گفت: روز دوشنبه آمریکا پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را در حمایت از طرح پیشنهادی برای پایان دادن به جنگ در غزه طی یک توافق یک آتش‌بس و تبادل اسرا به شورای امنیت ارائه کرده است. رهبران و دولت‌های متعدد کشورهای منطقه این برنامه را تایید کرده‌اند و ما از شورای امنیت می‌خواهیم در درخواست برای اجرای بدون تاخیر و بدون شروط بیشتر این توافق به آن‌ها ملحق شود.

او همچنین گفت که اجرای این طرح پیشنهادی موجب پایان دادن به درگیری‌ها به طریقی خواهد شد که هم «امنیت اسراییل» را تامین می‌کند و هم به «آرامش و راحتی قریب‌الوقوع» غیرنظامیان غزه می‌انجامد.

گرینفیلد گفت: اجرای سریع این توافق، در مرحله اول آن، آتش‌بس فوری، آزادی اسرا  و خروج نیروهای اسراییلی از مناطق پرجمعیت، سرازیر شدن فوری کمک‌های انسانی، ارائه دوباره خدمات اولی، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به شمال غزه را امکان‌پذیر می‌سازد و نقشه راهی برای پایان دادن یکسره به این بحران و برنامه‌ای چندساله و با حمایت بین‌المللی برای بازسازی را به دست می‌دهد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی خواستار پافشاری شورای امنیت به حماس برای پذیرفتن این توافق شد.

جمعه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا  اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به حماس طرح سه‌مرحله‌ای جدیدی پیشنهاد کرده که در بر دارنده نقشه راهی برای پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه و آزادی اسراست.

اولین مرحله شامل آتش‌بس کلی، خروج نظامیان رژیم اشغالگر از تمامی مناطق مسکونی و آزادی برخی اسرا در نزد حماس، از جمله سالخوردگان، مجروحان و زنان و آزادی زندانیان فلسطینی است.

مرحله دوم آن شامل متوقف شدن نامحدود درگیری‌ها در ازای آزادی بقیه اسرا است.

مرحله سوم نیز در بر دارنده برنامه‌ای برای آغاز بازسازی غزه جنگ‌زده است که طبق گزارش سازمان ملل، ۶۰ درصد زیرساخت‌های حیاتی آن بر اثر حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی ویران شده است.

در جنگ تاکنون، بیش از ۳۶ هزار نفر از فلسطینیان بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۲:۴۲

اگر قرار باشد آمریکا و رژیم غاصب ونوچه های آنها تصمیم گیرنده با شند. مردم غزه وکرانه باختری عذاب‌های خیلی بیشتر ی را باید تحمل کنند. خدا به دادشان برسد.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۳:۱۶

لعن الله آل صهیون والامریکاوانگلیس وآلمان وفرانسه انشاالله

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۳:۴۸

نباید با طرح آتش بس موافقت شود باید اسرائیل را با نظامی شکست داد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۴:۳۸

فقط بامرگ نتان یاهو جنگ تموم میشه .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۴:۴۹

سلام .فلسطینی ها مواظب باشند وقطعا بدانند که هدف آمریکا از این پیشنهاد فقط و فقط نجات صهیونیست ها از باتلاق غزه و دفع فشار بین المللی و داخلی آمریکا بر رژیک آمریکاست ،اگر آمریکا حسن نیتی داشت این همه سلاح مخرب به اسرائیل سرازیر نمی کرد و قطعنامه های ارایه شده به شورای امنیت را وتو نمی کرد ،او می خواهد اسرای در دست حماس را آزاد کند و خود و صهیونیست ها را پیروز نبرد اعلام و به برای خلع سلاح حماس اقدام کند ،لذا عقل ایجاب می کند بدون آتش بس پایدار،خروج بدون قید و شرط صهیونیست ها از غزه ،بار سازی غزه ،باز شدن تمامی گذرگاه های مرزی و کمک رسانی به ملت فلسطین و جبران خسارات مادی و معنوی ،این طرح فریبکارانه را نپذیرد،به اذن الله پیروزی نزدیک است و صهیونیست ها باید سال 2025 را نبینند.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۶:۲۹

نماینده امریکا دوروغ می‌گوید اینها فریبکار ی است که میگویند پیگیر قطعنامه برای آتش بس هستند امریکا تا کنون چند قطعنامه آتش بس را وتو کرده آمریکا تأمین کننده تسلیحات رژیم صهیونیستی است آمریکا مقصر اصلی کشتار زنان و کودکان بیگناه فلسطین است

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۶:۲۹

تمام این جنایات زیرسرپدرخوانده اسراییل آمریکاو انگلیس خبیث است جهت پیروزی دوردوم انتخابات امریکا برای جوبایدن خواب آلود،،، این ظالمان باتفاق اروپای خیانتکار دستشان بخون همه ملل جهان بعدازجنگ دوم جهانی آغشته است

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۸:۱۸

با فشار به آژانس اتمی برای صدور قطعنامه بر علیه ایران میخواهند ایران هم تن به قطعنامه های یکطرفه آمریکا بر علیه غزه بنام صلح بدهد یادمان نرود که اسرائیل یعنی آمریکا و آمریکا یعنی اسرائیل و انگلیس خبیث هم گرداننده هر دو است

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۸:۲۳

دروغگویی و فریبکاری امریکاییها حد واندازه ندارد چطور در پیشنویس قطعنامه های پیشین که توسط اعضای سازمان وشورای امنیت ارائه شده بود ودر آنها خواستار توقف قتل عام مردم فلسطین شده بودندبلا فاصله امریکا رأی مخالف میداد اما الان امریکا یی که تمام ابزارهای نظامی را در اختیار اسراییل گذاشته دم از صلح می زند؟

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۱۹:۴۲

آمریکای بیپیشینه،بنیانش برچپاول وکشتاروزور گویی گذاشته شده،پرونده آمریکا،انباشته ازجنا یت وتوطعه،کشتاردرپاناما کودتا،برضددولت مردمی،دکترمصدق بمباران هیروشیماوناکازاکی ژ اپن،نخستین بکاربرنده سلاح هسته ای برضدمر دم غیرنظامی،وهزاران جنایت پنهان وآشکاردیگر پرونده،سیاه ازآلودگیهاهاییست،که بایدن عقب مانده باچندین وتوی الوده تر،ازخودباقی گذاشته وسابقه سیاستمداران یانکیهارا،بلجن آلوده ترکرده،که از یانکیها،هرچه ازبدی بگویید برمیآید.!!!