• پایگاه‌های اطلاع‌رسانی

  • پرتال امام خمینی (ره)
  • سایت مقام معظم رهبری
  • سایت ریاست جمهوری
  • سایت مجلس شورای اسلامی
  • سایت قوه قضاییه
  • سایت شورای نگهبان
  • سایت جهاد دانشگاهی
  • خبرگزاری‌ها

  • آنا
  • ایلنا
  • ایکنا
  • ایرنا
  • تسنیم
  • تابناک
  • دفاع مقدس
  • سینا پرس
  • شانا
  • قرآنی
  • موج
  • واحد مرکزی خبر
  • هنر آنلاین
  • دانشگاه‌ها

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه علامه طباطبایی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه خوارزمی
  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
  • دانشگاه شهید چمران اهواز
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی
  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه علم و فرهنگ
  • دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • روزنامه‌ها

  • آفرینش
  • اطلاعات
  • جمهوری اسلامی
  • خراسان
  • رسالت
  • مردم‌سالاری

isna header

  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • جمعه ۱۳ تیر ۱۴۰۴ - ۰۳:۵۶
  • GMT 00:26

سرویس عکس

  • مستند
  • خبری
  • ایران
  • استان‌ها
  • English

  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
  • پیوندها
  • شبکه‌های اجتماعی
  • ایسنا ۲۴
  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • جمعه ۱۳ تیر ۱۴۰۴ - ۰۳:۵۶
  • GMT 00:26

سرویس عکس

  • مستند
  • خبری
  • ایران
  • استان‌ها
  • English

به سگ های ولگرد غذا ندهید!

پوریا پاکیزه
۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۵

دیدن سگ‌های لاغر و گرسنه در کنار جاده‌های بین شهری که برای غذا مشغول پاس کردن هستند دیگر منظره‌ای تکراری است. این روزها در حاشیه جاده‌ گنجنامه و عباس آباد همدان، پر از سگ‌های ولگرد و کیسه نایلون های پر از غذا است؛ که برای سگ ها رها شده اند. بدیهی است در زمان‌هایی که هوا رو به سردی می‌گذارد شهروندان بیش‌تری بر خود لازم می‌بینند که به فکر غذا دادن به حیوانات بی‌سرپرست باشند. با این وجود صدای دیگری به گوش می‌رسد که این همه مهربانی و دلسوزی انسان برای حیوانات را تایید نمی‌کند. سگ‌ها اولین حیوانات اهلی شده توسط انسان هستند و قرن‌ها تحت مالکیت انسان بوده‌اند تا اینکه تعدادی از آن‌ها از این سرپرستی خارج و تکثیر شدند. حیواناتی وفادار که قرن‌ها و هزاره‌ها به کمک ما آمدند و حالا در حاشیه جاده‌ها به‌دنبال پسمانده غذای مسافری می‌گردند که از پنجره ماشینش به بیرون پرت کرده است.

نباید با عملکردهایمان کاری کنیم که حیات وحش اهلی شوند و آنها بیش از حد به انسان‌ها اعتماد کنند و مطمئن شوند؛ کسی هست که برای آنها غذا تامین کند، چون این موضوع باعث می‌شود تاب‌آوری حیوانات در برابر شرایط سخت کاهش پیدا کند. غذا و آب دادن به حیوانات به تدریج باعث می‌شود آنها در معرض آسیب‌های جدی‌تری قرار بگیرند. کاری که می‌تواند با اخلاق محیط زیستی سازگارتر باشد آنست که در صورتی که هموطنان ما با حیوان مجروحی روبه‌رو می‌شوند اقدامی برای بهبود وضعیت آن انجام دهند؛ یا در شرایط یخبندان و سرمای شدید که امکان پیدا کردن غذا وجود ندارد و حیوانات نمی‌توانند از پوشش گیاهی و برگ‌ها تغذیه کنند و منابع آبی یخ زده هستند به آنها کمک کنند. به گفته کارشناسان محیط زیست، غذا دادن و پشت کردن به حیوان نه تنها کمکی به سگ‌ها نمی‌کند بلکه با این کار فلاکت یک حیوان را ضربدر تعداد توله‌های آن‌ها می‌کنیم و تعداد سگ‌هایی را که بی‌غذا و بی‌پناهگاه خواهند ماند، تصاعدی بالا می‌بریم. ما در ایران با جمعیت میلیونی سگ طرف هستیم. رها شدن سگ در طبیعت یک معنی دارد و آن اینکه یعنی زیستگاه، تصرف شده است. آن‌ها پوشش گیاهی و مار و مارمولک و موش صحرایی را از بین می‌برند و از این گذشته حق زندگی برای پستاندار دیگری هم در قلمرو آن‌ها وجود ندارد. انگار یکسری شکارچی با سلاح سرد فرستاده باشیم به طبیعت.

  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • به سگ های ولگرد غذا ندهید!
  • دبیر عبدالواحد میرزازاده
  • سگ ولگرد
  • محیط زیست
  • حيوانات
  • اكوسيستم
  • استانی-عکس
  • مدیران خودرو

لینکستان

    رزرو هتل مشهد جمینجا خرید سی پی لیفت صورت با نخ بلیط اتوبوس دانلود آهنگ خرید سرور مجازی پهنای باند اختصاصی بوکینگ گوسفند زنده روغن هیدرولیک تجهیزات پزشکی بررسی علت بیماری‌ ها بهترین جراح بینی بلیط هواپیما ارزان‌ترین تورهای داخلی و خارجی دوره آنلاین زبان ثبت شرکت بلیط استانبول به تهران رزرو هتل بلیط هواپیما خارجی ویزای دبی تور طراحی سایت آهنگ جدید ایرانی کلاس تیزهوشان ششم تور قبرس شمالی پارتیشن شیشه‌ ای ساخت پرسشنامه آنلاین نوبت‌دهی آنلاین پزشکان پهنای باند اختصاصی رتبه‌ بندی شرکت متخصص گوش و حلق و بینی طراحی سایت شرکتی تابان شهر چاپ تصفیه آب خانگی خرید سی‌ پی کالاف
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
مهدی
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۷:۵۳

از انسان ها شکارچی تر داریم؟؟ نویسنده ظاهرا خیلی خودبرتر بینی دار

پاسخ
avatar
امیررضا
۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۱۸:۱۲

سلام من یکی از حامیان محیط زیست هستم. من این مطلب رو تکذیب میکنم. اصلا من یک موضوعی رو به شما بگم. ما میتوانیم به حیوانات غذا بدیم. اره ما میتونیم ولی بعضی از مردم به حیوانات غذا که نمیدن هیچ هنوز اذیتشونم میکنن بعد میان به ما مردم هم میگن که باید کارشونو انجام بدیم.

avatar
مژگان اسلوب
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۷:۵۸

اما این حیوانات هم گناه دارند

پاسخ
avatar
ج.ب
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۸:۰۴

بجای این پیشنهاد نه چندان خوب بایدپیشنهادی هم برای حیوانات گرسنه بدهد،همچون عقیم سازی و...دیدن حیوان وبخصوص یک سگ گرسنه برای هیچ انسانی قابل تحمل نیست واینکه غذاندهیم تابمیرندوزادوولد متوقف شود،اصلا راه حل معقولی نیست وباروحیه هیچ انسان واقعی سازگارنیست.واین پیشنهاد آنقدر بی رحمانه است که دل بدردآمده ازحیوانات گرسنه رابیشتربه درد میاورد.

پاسخ
avatar
مریم
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۸:۱۰

شفاف نگفته چیکار کنیم و چرا

پاسخ
avatar
خدا می ببند
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۸:۱۱

به سگهای بی خانمان غذا ندهیم باشه ولی کشتن آنها بااسلحه وسایر روشهای بی رحمانه که شهرداریها و پیمانکارها انجام میدهند هم کار درستی نیست بایدکاری انجام داد که خدا هم راضی باشد بهتر است انهارا رنده گیری نمودواکسن زده و عقیم کرد این اقدام ضمن اینکه به محیط زیست و انسان آسیب نمیرساند به نفع آنها هم هست ابن روش سالهاست که در کشور ترکیه انجام میشه و جواب هم داده

پاسخ
avatar
باشاک
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۸:۱۱

به نظرم اینکارخیلی خوبه من که غذا نمیدهم

پاسخ
avatar
حامد
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۸:۱۲

سلام آقای نویسنده مقاله مگه تو طبیعت ایران چیزی مانده که این حیوانات بخورن شما خودت چند روز تو طبیعت بدون آب وغذا باش بعد ببین طبیعت اگه با مهربونی کرد با حیوانات هم حتما مهربونی خواهد کرد به قول مجری کلاقرمزی که میگه مواظب این دهان باشید هرچیزی رو به زبون یا قلم نیاریم

پاسخ
avatar
بیتا
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۸:۱۳

چرا اخه

پاسخ
avatar
رضا سیف
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۸:۳۸

سلام . سگها به علت وابستگی به انسانها دوست دارن با انسانها زندگی کنن . دوست عزیز این سگها که در زمستان کنار جادها و بیرون از روستاها هستن درواقع دارن از اون روستا در برابر گرگها ودیگر حیوانات پاسبانی میکنن. جهت اطلاع در نبود اینها گرگها داخل روستاها پرسه میزنن

پاسخ
avatar
محمد
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۸:۴۰

خدا عمرتون بده.تا میتونین به این فرشته ها کمک کنید.خداوند خود شاهد اعمالتان هست

پاسخ
avatar
انسانیت
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۸:۴۶

اگر هم خارج از شهر غذا ندیم که میان داخل شهرها و مثل گربه ها سر سطل آشغال و مزاحمت برای مردم میشه شما که بهتر می فهمید راهکاری پیدا کنید

پاسخ
avatar
ک.م
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۸:۵۱

حیوانات مثل انسان نیستند وقتی غذا نباشه بدنبال غذا میروند ومن قبول ندارم که گفتید به سگ‌ها غذا ندید عادت میکنند

پاسخ
avatar
اسمعیل اسمعیل پور جهرمی از فارس جهرم
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۸:۵۲

به نظر من حمایت از حیوانات خصوصا سگ و گربه ها که بلاصاحب هستند کار بسیار پسندیده ای است و باید به آنها غذا داده شود

پاسخ
avatar
نازنین زهرا قاسمی
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۸:۵۷

به نظر من که سگ ها مثل ما آدم ها هستند ما وقتی غذا نخوریم گناه نداریم ؟ پس ما باید به سگ ها غذا بدهیم . گنجشکان وقتی غذا نخورند یا بچه هایشان میمیرند سگ هم مثل آنها است .

پاسخ
avatar
س
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۸:۵۸

خیر به نظر من تو بیابون چه چیزی برای خوراک سگها یافت میشه؟ تا اونها غذا پیدا کنند از گرسنگی تلف خواهند شد مگه جنگله ک اونها بتونن غذا یافت کنن یا اونها را جم کرده و به یک جزیره با حیات وحش فعال ببرید یا اینکه فکر دیگه ایی بکنید اما دور از انسانیت هستش ک غذای اونها رو قط کنیم خوبه ک پسمانده غذا رو بهشون میدیم اونها نه فکر و تعقل توانایی پول در آوردن و خرید را دارند ونه ....حیوانات دستو زبان بسته ایی هستند ک محتاج لطف انسانها هستند حالا اگه شما یک وعده غذا نخورید دنیا رو بهم میزنید اونوقت راج به بریدن غذای این موجودات تصمیم میگیرید؟

پاسخ
avatar
محمد
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۹:۰۳

سگ ها حیوان خدا هستند گناه دارند چرخه طبیعت و خودتان را فکر کنید بی سر پناه هستید کسی به شما غذا ندهد ناراحت میشوی

پاسخ
avatar
سلطان
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۹:۱۶

اشتباه من یکی رو دیدم

پاسخ
avatar
محمد حسین
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۹:۲۳

اصلن این مطلب قبول ندارم حیوان هروقت کرسنه باشه خودش غدا پیدا میکنه واگر گسی غذایی به سگی بده هیچ اشکالی نداره؟شمامطلبی بزارید که به کمک مردم بخوره نه این چور مطلب دوزاری را...

پاسخ
avatar
نام
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۹:۲۹

سلام متاسفم برای کارشناسان عزیز

پاسخ
avatar
هادی
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۹:۳۳

اخی دلم سوخت

پاسخ
avatar
دنیا
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۹:۳۵

واقعا باید به این نکته ها و نوشته ها گوش بدیم

پاسخ
avatar
شهرام
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۹:۳۵

عجب .... سگ شکارچی نیست و سالیان درازی در خدمت انسلن بوده و شنل هم لازم نکرده مقاله بزاری که به این حیوان ظلم بشه هر انسانی وظیفه داره نسبت به هر جانداری احساس همدردی کنه.شما نگران ازدیاد سگها نباش طبیعت کار خودشه بهتر از منو شما بلده

پاسخ
avatar
جواد
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۹:۳۸

ناراحت کننده است میگین 🐕 پارس میکنه

پاسخ
avatar
م.ا
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۹:۳۹

آخه سگهای ولگردکه شکارچی نیستند،وازدیادمردم باعث بی غذایی آنهاشده.برای همین اگربهشون غذا ندهندگرسنه می مانندواحتمال هارشدن وحمله کردن به مردم نیزمیگردند

پاسخ
avatar
یونس
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۹:۴۷

تشکر...میشه کلمه پارس رو به کار نبرید ..شما معنی پارس رو که میدانید..پس لطفا به جای کلمه پارس از کلمه واق واق واق استفاده کنید.

پاسخ
avatar
😎
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۹:۴۷

کسایی ک به سگ ها یا حیوانات غدا ندهند به انها انسان نمیگوییم بلکه یک حیوان وحشی ک فقط به فکر خودش است میگوییم ماباید به حیوانات ولگرد غدا بدیم خودمون رو جای اون ها بزاریم اونوقت میفهمیم

پاسخ
avatar
الی
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۹:۵۱

نه اینکه تمام مشکلات مملکت حل شده شما گیر دادین به این زبون بسته ها

پاسخ
avatar
علی
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۱۹:۵۵

سلام خدا وند هر موجود زنده را با حکمت خلق کرده و باید به فطرت خود زندگی کند ،مثلا"گربه برای گرفتن موس است ولی بدلیل رسیدگی ناصواب و نابجا توسط ما انسان ها ،آنه رقبای به شکار موش نشان نمی دهند چون شکمشان توسط انسان هایی که حس ترینشان گل کرده همیشه سیر است و شهر ما شده جولانگاه موش های چاق و چله که ابائی از مصاف با گربه ها ندارند چون می دانند گربه ها راحت طلب شده و کاری لا ام ها ندارند و آنوقت شهرداری ها برای دفع موش طعمه گذاری می کنند که سایر جانداران را خم از بین می برد،بعضی ها بصورت فوق العاده در این وضعیت اقتصادی که خانواده ها نمی توانند گوش کافی تهیه کنند از قصابی ها گوشت می خرند و به گربه ها می دهند ،چرا اینگونه سده ایم ،حیوان دوست و بی توجه به هم نوع

پاسخ
avatar
علی
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۰۰

سلام نظر قبلی که غلط املایی داشت را تصحیح می کنم ،قطعا"این متن جایگزین شود" سلام خدا وند هر موجود زنده را با حکمت خلق کرده و باید به فطرت خود زندگی کند ،مثلا"گربه برای گرفتن موش است ولی بدلیل رسیدگی ناصواب و نابجا توسط ما انسان ها ،آنها رقبتی به شکار موش نشان نمی دهند چون شکمشان توسط انسان هایی که حس ترینشان گل کرده همیشه سیر است و شهر ما شده جولانگاه موش های چاق و چله که ابائی از مصاف با گربه ها ندارند چون می دانند گربه ها راحت طلب شده و کاری به آن ها ها ندارند و آنوقت شهرداری ها مجبورند برای دفع موش طعمه گذاری کنند که سایر جانداران را هم از بین می برد،بعضی ها بصورت فوق العاده در این وضعیت اقتصادی که خانواده ها نمی توانند گوش کافی تهیه کنند از قصابی ها گوشت می خرند و به گربه ها می دهند ،چرا اینگونه شده ایم ،حیوان دوست و بی توجه به هم نوع ،خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر کند

پاسخ
avatar
پیمان
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۰۶

سلام ازنظر من کار این مردم عالیه چون این حیونا چند هزار ساله نزدیک انسان بوده و دیقه وحشی نیستن ونباید مجبورشون کرد یعنی کمک نکردن به این حیون . مثل این میمونه که حیونی قویتر از انسان آمارش انقدر بیشتر باشه که جای انسان واشغال کنه و هیچ اهمیتی هم به بود ونبودش نده . از نظر من بهترین راه کنترل تولید مثل این حیونه

پاسخ
avatar
یوکا
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۰۶

من خودم روزی ماهی ۷تومن براشون غذامیبرم هیچکسم نمیتونه جلوی منو بگیره. ما کارکنان پناهگاه وفا حد اقل ۳۰۰۰نفریم و ماهی ۵یا۶تومن خرج میکنیم هیچکسم حرفی نمیتونه بزنه اون بیچاره ها دارن تو سرما یخ میزنن اونوقت شماکه جلوی بخاری نشستی میگی غذا ندید؟ واقعاک ....... انصافتون کجا رفته آخه دنیا دار مکافاته اون بیچاره ها آه شون میگیره شما رو میزنم زمین جوری که نتوانید تا ابد بلند بشید

پاسخ
avatar
امیرمحمد
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۲۰:۴۹

دورود بر شرفت

avatar
آ
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۲۳:۱۱

راست می گویی

avatar
مهسا
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۱۰:۵۵

درود بر تو ، حتما به بهشت میری با این کار:)

avatar
آرش
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۲۲

با سلام از نظر شما ولگرد هستند ما میگوییم بی سرپرست یا بد سرپرست اگه موجودی بدی بود خدا نمی افرید کاری نداشت توی خلقت جای ما و انها عوض میشد اینها نیاز به عقیم سازی و مدیریت دارند ناخواسته بدنیای بی رحم ما ادمهای انسان نما پا گذاشته اند با تمام وجود خودم و خانواده ام حمایت میکنیم و با نظر شما صدرصد مخالفیم

پاسخ
avatar
یه ایرانی
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۱۷:۱۶

درود به شرفت هم میهن ❤

avatar
محمد
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۲۲

من که دلم میسوزه غذا میدم

پاسخ
avatar
رویا
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۲۷

اکوسیستم روبهم زدن

پاسخ
avatar
Mohamad
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۲۸

این حرف شما خجالت اوره خبر های شما هیچ فکری پشتش نیست شما فکر نمیکنید که انسانها محیط زیست و نابود کردن و اگه غذا به اونها نرسه میمیرن حتی تو روز های برفی حتی به حیوانات باید غذا داد من که به شخصه خبرگزاری ایسنا برای خودم تحریم و در جا هایی که ممکنه بلاک

پاسخ
avatar
ح خ
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۲۸

باید هرچه زودتر فکر اساسی وعلمی وکارشناسانه برای این سگ ها بشود این سگهای ویل تابستان عامل مریضی برای مردم هستند من هم ۳ سال است بیرون از شهر باغ دارم ۴ سگ آنجا هستند که هر چند روزی می روم برای آنها غذا می برم ولی نمی دانم‌کار درستی انجام‌می دهم یا نه روبا ها از دست اینها اسیر هستند

پاسخ
avatar
اصغرزارع
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۳۳

حسابشون با تفنگ بایدبرسیم

پاسخ
avatar
anonymous
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۳۴

کاملاً اشتباهه

پاسخ
avatar
قادری سیامک
۱۳۹۹-۱۲-۲۱ ۱۳:۴۰

نویسنده هیچ مبنای علمی بکار نبرده مثل جلاد فکر کرده است این حیوانات در ترکیه با احترام و تکریم برخورد میشود حتی به داخل مسجد و یا دانشگاه وارد میشوند

avatar
من
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۳۴

چه جالب ازین منظر بهش نگاه نکرده بودم. مرسی یه اطلاع رسانی خوبم انجام دادید بالاخره

پاسخ
avatar
بینام
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۳۵

کاملاً حرف شما اشتباهه

پاسخ
avatar
کاربر
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۳۵

سازمان محیط زیست باید سگهای ولگرد رو اقیم کنه تا تعدادشون کم بشه

پاسخ
avatar
رامین
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۳۶

این حرف شما اشتباهه دیگه عمرا از ایسنا خبر هارو دنبال کنم

پاسخ
avatar
النا
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۳۸

برو بابا سگ ها هم گناه دارن

پاسخ
avatar
باران
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۳۹

نخیر باید غذا بدهیم چون اون هاهم مثل ما گشنه مشن و مثل این میمونه که بگیم به ادم هایی که فقیر هستن و در خیابان ها زندگی میکنند کمک نکنیم

پاسخ
avatar
مهراد
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۴۲

نخیر هم باید غذا بدهیم

پاسخ
avatar
باران
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۴۳

نخیر باید به سگ ها هم غذا بدهیم چون انها هم مثل ما گشنه میشوند مثل این میماند که ما به ادم هایی که در خیابان ها زندگی میکنند و فقیر هستن کمک نکنیم بنابر این باید به سگ ها کمک کنیم و به ان ها اب و غذا و مکانی برای زندگی انها به انها بدهیم

پاسخ
avatar
امیرحسین
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۴۶

دولت باید بیاد این سگارو جمع کنه تا از این مشکلات پیش نیاد

پاسخ
avatar
مجید
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۵۲

فقط با سگ دشمنی می‌کنی یا فخرفروشی داراییهاتون رو به سوسک هم میدید آخه برادر خواهر اول از همه چیز نظم طبیعت به هر شکل و طریق مسئولش خداست و خوب نگهداری هست و من کمک کننده فقط ذخیره اعمال میکنم دوم از همه اگه نگران مار و موش و مارمولک هستی ؛ با غذای دریافتی اونا دیگه خطر جدی ندارند همون‌طور که وقتی جلوش وایسادی فقط به دستهات نگاه می‌کنه و با حرکت دمش تشکر قلبیش رو تقدیمت می‌کنه پس مارمولکت زنده خواهد ماند نترس مارمولک دوست سگ دشمن. در ثانی در بیابان با کفش از چاه آب بالا کشیدن و به سگ تشنه دادند خبر آمد گناهانش ریخت و بهشتی شد مانده‌ام تو دنبال چه هستی با کدام مسیر

پاسخ
avatar
مجتبی اسماعیلی
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۵۶

شما حرفت اینه که بزاریم سگها از گرسنگی بمیرن سگهایی که توسط انسانهابه این روزگار دچار شدن .شما بجای نوشتن این مقاله به فکر تامین هزینه عقیم کردن این حیوانات باش تا از تولیدمثل بی رویه جلوگیری بشه با انجام این مهم با گذشت زمان مشکل سگها حل میشود.برای این کار من حاضر به همکاری از هر لحاظ با کار بلدین محترم هستم با تشکر

پاسخ
avatar
محمد
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۰:۵۷

مزخرف بود. تمام گزارش و ایده مزخرف و بی معنا بود. احتیاج به روشن شدن بسیاری مسائل هست که در این گزارش لحاظ نشده.

پاسخ
avatar
سام
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۱:۰۰

این استدلال شما صد در صد نادرسته.شما اول باید زمینه عقیم سازی و اسکان این سگها رو مثل تمام دنیا فراهم کنید بعد از مردم بخواهید غذارسانی نکنن.تو این سرما و برودت هوا این آفریده های خدا از گشنگی میمیرن.انصاف داشته باشید

پاسخ
avatar
مهدی ملکی
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۱:۰۳

پس حیوانات بمیرند خود تون رو جای حیوانات بذاری از این حرفا نزنید بريند قیمت ها را درست کنید

پاسخ
avatar
ماشا
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۱:۰۴

شما تدبیر بیندیش و یه برنامه چند ساله عقیم سازی و پلاک کوبی انجام بدین،بی شک بشکل نرمال تکثیرشون کاهش پیدا میکنه.عجب راه حل جالبی میدین غذا ندین ....تمام قلمرو حیوانات به اشغال ساخت و ساز دراومده،دیوار شکار کنن همه جا شده خونه و انسان.جایی بنام جنگل وجود دار،؟؟طبیعتی موند که انسان توش پا نگذاشته باشه.برنامه منطقی بچینین

پاسخ
avatar
مسعود
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۱:۰۵

فکر کنید به جای اون سگ یه آدم باشه نباید کسی کمکش کنه ،اون سگ هم جانداره هرکس بهش کمک کنه یا غذا بهش بده خدا صد برابرشو بهشون پس میده

پاسخ
avatar
فریدون
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۱:۰۷

چرا سازمان حمایت از حیوانات علمی و مدرن نداریم امام علی علیه السلام در نهج البلاغه برای گرگهای ناتوان و کوچک از خداوند طلب باران میکند که در تمام دنیا بی سابقه است

پاسخ
avatar
رضا
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۱:۰۹

نه پس شما می خواهید بگذاریم بمیرن از سرما

پاسخ
avatar
محمد
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۱:۳۶

تو سرما گناه دارن حیوان زبان بسته در همه جای دنیا محدوده های مطمنی برای این قشر از حیوانات رها شده در نظر میگیرن وقتی دولت و حکومت به فکر نیست انسانیت ایرانی خودجوش عمل می‌کند. کاملا مشخصه که موافق هستید با کشتار با اسید و سم، کاش به جای این گزارش آبکی و هم سو با فکر شهرداری یک راه و نقشه و روشی پیشنهاد میدادین، خودتون رو بزارید یه لحظه جای توله های این زبان بسته ها که مظلومانه به دست شما نگاه میکنن، حالا نگاه کن و تایید نکن. یا علی.

پاسخ
avatar
سروش سلیمانی
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۱:۳۶

اون بدبختایی که گرسنه کنار جاده دارن میمیرن بعد شما میگین بحشون غذا ندیدم که از گرسنگی بمیرن به شما هیچ ربطی نداره که ما بخایم که به اونا غذا بدیم یا ندیم شما که میگین بهشون غذا ندیم حداقل براشون یه سر پناهی درست کنید یا اخباری نگین

پاسخ
avatar
N
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۱:۴۱

عجب افاضاتی فرمودید غذایی اگر بدهیم برای نمردن آن هاست شما نگران تنظیم خانواده نباش این غذا فقط در حدی است که تلف نشوند خیلی دلسوزی و عقیم شان کنید

پاسخ
avatar
علیرضا
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۱:۴۲

این یعنی چه، آخه مگه انسان اشرف مخلوقات نیست، مگه همه منابع غذایی تحت کنترل او نیست، پس سهم سایر مخلوقات از منابع چگونه به دست اونا برسه، بجای این خبر مهربانی و غذا رسانی رو در برف و سرما ترویج و تشویق کنید، راهکار ارائه کنید مثلا مردم اگه سگی دارن که پیر شده و یا دیگه بدردشون نمیخوره، ول نکنن که بشه ولگرد، ما سگ ولگرد نداریم اینا سگهای بی خانمان هستند که در اثر بی توجهی انسانها آواره شدند، در نهایت اینکه اگه هزاران خبر از این نوع نشر پیدا کنه، حامیان حیوانات از هزینه زندگی خود خواهند گذشت ولی از کمک و غذا رسانی به حیوانات از جمله سگ و گربه و گنجشک و یاکریم و کلاغ و........ مضایقه نخواهند کرد.

پاسخ
avatar
ناشناس
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۱:۴۲

آقای پاکیزه ، تصور می کنم اشتباه می کنید ! شاید نیاز باشد تحقیق بیشتری بفرمایید . در طبیعت و حیات وحش سگ حیوان درنده خو و شکارچی نمی باشد بر عکس گربه .

پاسخ
avatar
Ahaf
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۱:۴۵

از سازنده این متن خواهش میکنم خودتو ضایع و زیر سوال نبر لطفا پاکش کن دیدم کسی کامنت نذاشته گفتم بیام بگم تو کل دنیا حیوانات با انسانها دوست میشن فقط شما اومدی بر علیه دوستی با حیوونا حرف میزنی حرفت شبیه اینکه به گداهای فقیر کنار جاده اهمیت ندید اگه یکم دیگه رو‌داشته باشی اینم میگی

پاسخ
avatar
سارا افتخاری
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۱:۵۰

😅

پاسخ
avatar
Reza
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۰۱

1. خداوند به موجودات (دارای وجود) هستی بخشیده و همه موجودات از منظر مخلوق بودن دارای حق حیات و حقوق دیگری هستند. به هر سو رو کنید وجه خداوند آنجا است. 2. بشر بواسطه کاری که با سگ ها انجام داده مسول است و باید پاسخگو باشد. او همچنین برای بر هم زدن زیستگاههای طبیعی به طبیعت مدیون است. 3. تمامی سگ های ولگرد قابلیت تبدیل به سگ اهلی را دارند و بالعکس، دادن غذا به آنها از وجوه رحمت است و نه زحمت. 4. این بیرحمی که در وجود انسان است در آیه 74 سوره بقره به قساوت قلب تعریف شده و جامعه ای که با موجودات با قساوت رفتار کند قطعا دارای مشکلات بسیار عمیق و لاینحلی است. 5. با دنیا مهربان باشیم.

پاسخ
avatar
شریف
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۰۶

جدای ازاین نظرات ودیدگاهها.اخلاق انسانی واسلامی حکم به کمک به حیوانات زبان بسته مخصوصادرفصو ل سردسال می‌نماید،کاری که حتماثواب هم دارد. برا ی کنترل جمعیتشان هم می‌شودکاری کرد...

پاسخ
avatar
آرمینه
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۰۸

این عکسها روح انسان شاد میکنه اول یاد بگیرین ولگرد واژه درستی نیست بی سرپرست یا نهایت بلاصاحب ولگرد میتونه پدر آلزایمری هر کدوم از شما یا برادر معتادتون باشه پس شماها هنوز سواد نوشتن ندارین بعد خبرگزاری زدین و این حرکت زیبا و فرهنگ نداشته ک داره درست میشه رو زیر سوال میبرین...متاسفم

پاسخ
avatar
صصصصص
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۱۱

شما نمی خواد دخالت کنی

پاسخ
avatar
فرانک
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۱۳

خیلی هم کاری خوبی می کنند به این سگها غذا می دهند. سگها برن کجا غذا پیدا کنن،توی جنگل که نیستن،بگذارید بچه های ما هم مهربانی و رحم و اتسانیت یاد بگیرند به جای اینکه به فکر این باشید سگها روی پاهای خودشان بایستند،

پاسخ
avatar
خسروان
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۱۴

به نظرمن این نظریه درست نیست.من دیده ام جایی که سگ اهلی میباشد.هم موش وهم مارمولک زندگی میکند.

پاسخ
avatar
راصیه
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۲۲

واقعا نظرات چرتی بود این چرخه باید وجود داشته باشه ، ما انسان ها خودمون گوسفند و مرغ ..میخوریم پس مارم بکشن؟

پاسخ
avatar
یوسف
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۲۲

به والله که این ظلم بزرگی ست در حق ان حیوان با وفا و زبان بسته که به حال خود رها کرده اند و عده ای از سر دلسوزی که بیخیال خود کار خیری کرده باشند و توشه آخرت اماده کرده باشند غافل از اینکه این کمک آنها ظلم در حق توله های آنهاست الان شکم ان یک را سیر کردی دو روز دیگر چه کسی یا چه کسانی توله های آنها را سیر خواهند کرد ایا اصلا به این موضوع فکر کرده اید‌‌.....اگر توان نگهداری دارین به سرپرستی قولشان کنید یا نه اینکه رها شده باشند و چند صباحی دیگر در کنار جاده ها شاهد مرگ توله های آنها باشیم....

پاسخ
avatar
ناشناس
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۲۷

اگر مدیریت عقیم سازی تو کشور وجود داشت و تمام این سگها جمع آوری عقیم سازی میشد دیگه این اتفاق ها نیفتاد

پاسخ
avatar
محمد
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۲۷

اینا چرت و پرته ک گذاشتی. باید کمک کنیم به حیوانات از زمستان جون سالم به در ببرند

پاسخ
avatar
دوستدار طبیعت
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۲۷

این نظر شما برای طبیعت دست نخورده کاملا درست است، طبیعت فعلی به بیابان ها ی پر از پلاستیک و بدون آب و یا با آب فاضلاب شرایط طاقت فرسا و مرگبار را برای سگ ها که بهترین دوست انسان هستند رقم زده است، باید فکر اساسی با مدیریت جدی برای طبیعت ایران و .... صورت بگیرد

پاسخ
avatar
مجید
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۳۵

بابا جمع کنید شب میخابین صبح پامیشید کاری پیدا نمیکنید بعد میگید به سگها غذا ندهید شما که بفکر هستید از راهش حل کن خدارو شکر که مردم شعور دارن و میفهمند چه بکنند.

پاسخ
avatar
رها
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۴۳

اگر اصولی عقیم بشن مشکلی پیش نمیاد مشکل ما انسانها هستیم که بی رویه تکثیر شدیم و طبیعت رو از بین بردیم و زندگی کردن رو مختص به خود میدانیم انسان=نابودگر=خودخواه

پاسخ
avatar
دنیا جهانبخت
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۴۹

وای خدا من هر روز میدم چون تو کوچمون داریم😣😰

پاسخ
avatar
سید جلیل عابدیfaezehabebi231@gmail.com
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۵۶

غذا ندادن سگها کمال بی رحمی است

پاسخ
avatar
شهروند
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۵۹

به نظر بنده فرهنگ خوبیه تا با حیوانات مهربان باشیم و غذا بهشون بدهیم اینها هم مخلوقات خدا هستند

پاسخ
avatar
ش
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۲:۵۹

غذا ندیم که از گرسنگی بمیرن؟ غذا ندیم که از گرسنگی حمله کنن به آدم ها ؟ و بعدش بهانه بشه به دست شهرداری که بکشتشون؟ روزی رسان خداست. روزی این زبون بسته ها هم توسط یک تعداد انسان واقعی و دلسوز بهشون میرسه. هر کس به این زبون بسته ها غذا رسانی میکنه، الهی که خیر از زندگیش ببینه. لعنت به حیوان آزارها.

پاسخ
avatar
ثنا
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۳:۰۳

چرا تعدادسگها روز به روز زیادتر میشود چون انسان دست به زیستگاه و طبیعت برده و هروز شاهد ازبین رفتن طبیعت بدست خودانسان هستیم انسانی که بدون برنامه دست به ازبین بردن طبیعت کرده ودر نتیجه زنجیره غذایی حیواناتی مانند سگ که در گردونه ی طبیعت بوده از،بین رفته وسگها به حاشیه شهرکهای بدون برنامه پناه اورده وانسان هم نمیتواند بیخیال از کنار گرسنه گان زیردست بشربی تفاوت رد شود این وظیفه ی دولت و مسیولین زیست گاه است تا کی باید شاهد بی برنامه گی مدیران نا کارامد و دست اندرکاران باشیم به امید اونروز

پاسخ
avatar
ملیکا
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۳:۰۸

غذا ندیم؟؟؟؟ خجالت داره این همه بی مهری!! انسایت چیزی جز مهربانی نیست...متاسفم مطلب تون رو هم نمی خونم

پاسخ
avatar
ع پ
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۳:۰۹

من موافق نیستم تنها حیوانی که شکار کردن و بلد نیست فقط،به دست انسان نگاه میکنه من پنج ساله کل سگای خیابونو سیر میکم نوش جونشون بخدا یه روز نرم منتظرم هستن نگید تورو خدا یا یه جایگاه درست کنید واسشون تو این برف اخه چی بخورن کجا بمونن ؟مگه اونا موجودات خداوند نیستن ؟خواهش میکنم یه تصمیم درست بگیرند مسوالین محترم باعث نشه از،فردا حیونای،زبون بسته مورد ازار قرار بگیرند ...

پاسخ
avatar
مرتضی موحدنیا
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۳:۱۴

این چه دیدگاهیه. هوا سرده و حیواناتی متل سگ یا باید به شکار گربه و موش و... برود که این کار برای همه سگها مقدور نیست. بعضی از آنها بچه شیر می‌دهند یا حامله هستند واین اخلاقی نیست که ندهیم تا اکوسیستم آنجا بهم نخوره وحیوان تنبل بار نیاد. تا بوده سگها به تعداد زیاد توله میزاییدن ولی هیچ وقت دنیا را پُر از سگ ندیدیم. به وجدانتان رجوع کنید. هر چی اون گفت درسته.. بقیه اش را بسپارید به خالقشون

پاسخ
avatar
ناهید
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۳:۱۴

حیوانات بخشی از اکوسیستم هستند و باید همه به این قانون احترام بگذارند و این با فرهنگ سازی امکان پذیر است. اما زمانی که عده ای که از دل ارگانهای دولتی برآمده و با افکاری نسنجیده و به طرز وحشیانه با کشتار دسته جمعی یا سکوت در برابر حیوان آزارها این حیوانات را از طبیعت حدف میکنند در نقطه مقابل کسانی هستند برای جبران این روش درست نقطه مقابل آنها عمل میکنند تا همگان را اگاه کنند. در هر دو اقدام آنچه ضرر میبیند حیوانات هستند که گویا طبیعتی برایشان نمانده است. حیوانات باید خودشان از دل طبیعت غذا پیدا کنند یاید قانون تنازع بقا ادامه داشته باشد

پاسخ
avatar
شهاب
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۳:۱۹

نه این طورنیست

پاسخ
avatar
علیرضا
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۳:۲۱

خیلی خوب است بهسگ های ول گرد غذا مدهیم من هم سعی میکنم به حیوانات ول گرد غذا بدهم تو این فصل زمستان

پاسخ
avatar
ناشناس
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۳:۲۳

واقعا که چه طرز تفکری ما زیستگاه این حیوانات پر از محبت و وفادارو اشغال کردیم .به نظر شما اگه لقمه نانی برایشان محیا کنیم بهتر از این نیست که حیوان از زور گرسنگی به انسان حمله کنه که اونموقع لغب وحشی بهش میدن بهتر نیست.

پاسخ
avatar
محسن
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۳:۲۷

پیش از هر چیز یاد بگیر به حیوانها نگی ولگرد

پاسخ
avatar
ناشناس
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۳:۳۰

کناه دارن خیلی مظلوم هستن

پاسخ
avatar
ص.م
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۳:۳۶

بله دقیقا این نظر درستی است که به سگها نباید غذا داد تا صاحبی برای خود بیابند ورحتی سگهای دامداریها هم دامداری را رها نکنن و به انتظار غذای صاحب خود بمانند

پاسخ
avatar
اسماعیل زاده
۱۳۹۹-۱۰-۰۵ ۲۳:۵۱

اشتباه است .انسان پادشاه مخلوقات ومسول است.

پاسخ
avatar
علی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۰:۰۴

چرا😠😠😠

پاسخ
avatar
سکسی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۰:۰۵

عالی

پاسخ
avatar
تکلو
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۰:۰۷

درود بر شما آخه تویه این همه اقوام ایرانی آیا این درسته که شما صدای واق واق کردن ویا پاس کردن سگ را با نام یکی از اقوام ایرانی نام ببری برادر من پاس کردن از کلمه پاسبانی و نگهبانی میاد اصل کلمه پاس است مگر اینکه به دنبال تفرقه در بین قومیت های ایرانی باشی.

پاسخ
avatar
کوثر
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۰:۰۹

سلام من خودم سگ دارم حیوان بسیار با وفایی هست تورو خدا مواژب سگ هاتون باشید خیلی حیوان خوبی هست اگه سگی دیدین جایی یازم غذاش بدین و هرکی میگه سگ ها نجسته حرف مفت میزنه

پاسخ
avatar
فیروز
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۰:۱۵

سلام دوست عزیری ک این مطلب رو نوشتید سگها کی میتوانند در طبیعت برای خود غذایی بدست اوردند ؟باید حمایت شوند .

پاسخ
avatar
زهرا
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۰:۱۷

این دیگه چه دلیل بی رحمانه و غیر منطقیه کجای جهان این کارو میکنن همه جای جهان شهرداری اونا رو عقیم میکنه تا تعداد اونا زیاد نشه نه اینکه در اوج قصاوت و بی رحمی راحت از کنارشون بگذری تا از گشنگی تلف بشن انسانیت داشته باشیم

پاسخ
avatar
م.ح
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۰:۳۳

به خودتون غذا ندن خوبه

پاسخ
avatar
محمد
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۰:۳۶

با سلام خدمت نویسنده نظر هرکسی قابل احترام ولی این که شما میگی قابل قبول نیست سگ گربه انسان یا هر مخلوق دیگه ای نیازمند کمک هست اگه بخوایم با نظر شما پیش بریم باید در بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام رو تخته کنیم چون به انسان های بی بزاعت کمک میکنن و با توجه به نظر شما باید بزاریم اونا تو جامعه خودشون راه خودشونو پیداکنن و نون خودشونو در بیارن

پاسخ
avatar
Jefosun
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۰:۵۴

اینهم یک نوع تکامل است و اینکه وحشی هستند درست نیست بلکه دست آموز نیستند و بعلت تعقیرات در سیستم طبیعت و عدم شکار و ولگردی در زباله این سیر تکاملی بوجود آمده مثل سیر تکامل مرغ در کنار انسانها و حالا در سالنهای پرورش دوماهه با وزن حدود۲ کیلو

پاسخ
avatar
شیدا
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۰:۵۶

چه میگی برا خودت اگه ما بهشون غذا ندیم از کجا تغذیه کنن واقعا که

پاسخ
avatar
شیما
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۱:۰۰

من به شدت مخالفم بااین حرف.پس خودت هم هیچی نخور هفته به هفته.تا بتونی آدم سخت کوشی بشی.والا

پاسخ
avatar
راحله
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۱:۰۳

من اصلا با منطق شما موافق نیستم اگر واقعا چنین شرایطی پیش خواهد آمد راه حلش این نیست که چشممان را به حقیقت ببندیم و آنها را با مرگ گرسنگی رها کنیم شکر خدا علم آنقدر پیشرفت کرده که انسان بتواند تعدادی از آنها را عقیم کند تا نسلشان تصاعدی افزایش نیابد آنها هم جزو جمعیت جاندارکشور محسوب می شوند والبته شهرداریها منابع مالی برای عقیم کردن آنها خواهند داشت

پاسخ
avatar
مهری
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۱:۰۸

براچی غذا ندن سگ ها بهترین حیوانات هستن بی ازارو وفادار مهربان ایندفعه غذا به سگ ندهید ب شما چه ربطی داره اصلا

پاسخ
avatar
ابوالفضل
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۲:۰۱

چرا اطلاعات غلط بهمردم میدید این موضوع در مورد حیوانات وحشی است نه حیوانات اهلی غذا دادن به سگ ولگرد مشکلی ندارد یعنی شما میگید به سگ غذا ندید که بتونه خودش غذا پیدا کنه یعنی بره شکار کنه یه چیزی شنیدید

پاسخ
avatar
تهرانی مقدم
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۲:۱۲

زنده باد گزارش نویس محترم به امید آن روز

پاسخ
avatar
مهرداد
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۲:۲۷

انسان ها دایره زندگی حیوانات رو کوچک کردند و حیواناتی مثل سگ و گربه دسترسی به منابع غذایی و شکار ندارند ، اگر کارشناسان محیط زیست واقعا به فکر حیوانات و اکوسیستم جانوران هستند طرح عقیم سازی حیوانات رو اجرایی کنند ، معلومه که نمیخوان کوچکترین هزینه ای در این مورد انجام بدن ، یا تیر خلاص می زنند یا با اسید حیوان بیگناه رو از بین می برند

پاسخ
avatar
خالدخالدیان استان کردستان شهرستان قروه
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۲:۴۴

به سگ ها غدادادن کارمهمی هست لطفا به جای اینکه به این موجوداتی که به انسان ها وفادارهست احترام بگزاریم آنها اذیت نکنیم به جای اطلاف سگ های ولگرد آنها راعقیم سازی بکنند

پاسخ
avatar
ع.
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۳:۰۴

خب پس باید مسئولان طرح عقیم سازی اجرا کنند تا سگهادیگر تعدادشان ازرده خارج نشودوجلوی تکثیر آنهااینطورگرفته شود

پاسخ
avatar
دکتر رضا خاکپور
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۳:۲۴

سلام. درست است که برای حفظ محیط زیست و حیات وحش بهتر است به سگ ها و گربه های ولگرد غذا داده نشود، اما لازم است به وضعیت این مخلوقات خداوند هم رسیدگی و مراقبت شود.

پاسخ
avatar
علی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۳:۴۲

ایول دم مردم گرم دستشون درد نکنه

پاسخ
avatar
فاطمه
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۳:۴۲

حرفتتون درسته اینطوری زاد و ولدشون زیاد میشه۔ ولی گناه دارن که از گشنگی بمیرن۔بهترین راه عقیم کردن سگهای ولگرده۔۔تا گشنگی دادن و دستی دستی بکشیمشون!

پاسخ
avatar
امیر
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۴:۲۰

شما کل بدبختیای ملتو یادت رفته و گیر دادی به این حیونای بی زبون و مهربون،شرم بر افکار کثیف

پاسخ
avatar
ناشناس
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۴:۲۸

بجای اینکه کمک به حیوانات بی پناه رو فرهنگ‌سازی کنید مردم رو منع میکنید!!!!! خیلی جالبه

پاسخ
avatar
هاتفی اصیل
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۴:۵۸

سگا خیلی دوست داشتنی هستن کاریش نمیشه کرد البته گربه ها هم همینطور . تو کشورای خارجی بهشون غذا میدن و تعدادیشون رو عقیم میکنن تا زیاد نشن

پاسخ
avatar
Maxes
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۵:۱۰

چرا با سگا مخالفت میکنید؟؟ نه واقعا چرا؟؟؟ مگه حقتونو خوردن مگه مالتونو خوردن مگه جای زندگیتونو تصرف کردن؟؟؟ من اگه سگ ببینم بهش غذا میدم و به خاطر اونا دوست دارم اختیار دارم هرروز ببشترم میدم من نمیتونم خود خواه باشم

پاسخ
avatar
کردی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۵:۱۶

الان غذا برای انسانها مشکل پیدا میشود چهرسد به حیوانات قبلا سطل اشغالی بود که تویش پس مانده غذا و اضافات آنبود دم در گذاشته میشد تا رفتگر محله در ساعتی مشخص انرا حمل کند ولی الان دیگه چیزی وجود ندارد پس ما انسانها شرایط طبیعی زندگی حیوانات را نابود کرده ایم حال لازم است انهایی که در انسانی تری از اینشرایط دارند بکمک حیوانات بشتابند چون این ما انسانها بودیم که شرایط انها را سخت و سخت تر کرده ایم و انها را از شرایط طبیعی خارج کرده ایم بنابراین بشدت با نظریه بالا مخالف هستم.

پاسخ
avatar
سارا
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۵:۱۹

خیلی جالب بود اصلا نمیدونستم ممنون

پاسخ
avatar
مریم غفاری
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۵:۳۹

بهتر هست ابتدا تحقیقی انجام بشه و بعد دست به قلم شد .سگ ها از گرسنگی به لاشه خواری و هم نوع خواری می پردازند و این غذا رسانی ها اغلب موردی هست .ما اگر می خواهیم محیط زیست بهتری داشته باشیم خودمان که اهل بررسی و تحقیق میدانی نیستم حداقل اینکه در مورد این موضوع از کشورهای پیشرفته الگو برداری کنیم که چگونه غذا رسانی و کنترل جمعیت سگ هاانجام می شود .نه اینکه غذا ندهیم و بجای عقیم سازی دست به کشتار بزنیم و با اینگونه مطالب باعث محدودیت غذا رسانی به این حیوانات گرسنه شویم.

پاسخ
avatar
احد تبریز
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۶:۲۰

عقیم سازی کنند

پاسخ
avatar
سانی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۷:۴۱

در بعضی مناطق مازندران مردم به شکل خودجوش و با هزینه شخصی اقدام به عقیم سازی سگهای ولگرد کرده اند این اقدامات باید از سوی مراجع زیر صلاح به شکل گسترده تری در کل ایران انجام گردد.

پاسخ
avatar
محمد
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۸:۰۱

بنظر من سگ ها هم کاربرد دارند بعضی مواردهم بیش از حدشون کار میکنند اما اگر بخوان ولگردی کنندو پاچه مردم و بگیرن حکمی جز زندانی شدن ندارند پس بایستی خودمون یه لونه ی امن با کمک هم براشون بسازیم تا نه به کسی آسیب بزنن نه خودشون اذیت بشن بنابراین باید یه کار مثبتی در مورد سگهای ولگرد نمود وفکرنکرد که شهرداری ها یه کاری میکنند ازاونجایی که شهرداری ها چشماشون به دستهای ماست نبایستی منتظر اقدامات خلق الساعه ی اونا باشیم

پاسخ
avatar
ایرانی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۸:۲۴

اگه کسی بهشون غذا نده،یا میمیرن،یا وحشی میشن و به آدمها حمله میکنن. متنی که نوشتید،بی معنیه!! مگه دارن به شیر وحشی تو جنگل غذا میدن که اهلی بشه!! منم تا بتونم غذا میبرم براشون🤨

پاسخ
avatar
Sh
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۸:۲۷

بله کاملا با این نظر موافقم و با این کار اون حیوان از زندگی خودش دور میشه ولی کو گوش شنوا به جز سگ این کار الان با گربه ها هم میشه و وقتی بهشون تذکر میدی جواب میدن شعور یه کشور از رفتارش با حیوانات معلوم میشه و نه تنها زندگی برای اونها دشوار میشه برای اطرافیانم اذیت کننده س

پاسخ
avatar
ناشناس
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۸:۳۳

اولا ولگردنه،بومی، دوما پارس نه،پاس. سوما یه کم مردانگی وانسانیت رو لااقل از همسایه خودتون ترکیه یادبگیرید، چهارما دوباره میخواید حمله کنین به سگها؟؟ بدون حمله روزتون شب نمیشه نه؟؟

پاسخ
avatar
parand
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۸:۴۲

شما نگران سگهای به قول خودتون ولگرد نباشید ،نظر تخصصی هم که اراٸه میدین جز اینکه باعث هجوم سگهایی که برای پیدا کردن غذا به مرکز شهر می آیند نمیشود،مراقب عواقب نظرات بدون کارشناسی خودتون باشید ، دست از سر این سگهای بیگناه بومی بردارید روزی در مقابل خدا باید پاسخگو باشید،

پاسخ
avatar
علیرضا آقاجانیان صباغ
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۸:۴۳

اگه ما به اونا غذا ندیم از درد گرسنگی توله های خود را میخورند

پاسخ
avatar
سرنا صالحی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۸:۵۰

ب سگ های ولگرد غذا ندهید

پاسخ
avatar
مائده
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۹:۰۶

واقعا متاسفم برای افرادی مثل شماــــــــ این حیوونا امیدشون تنها به حند نفر هستش که هنوز انسانیت دارن و به حیوونا محبت میکنن و شاید چند اونا رو ببینن و یاد بگیرن حالا او مدید نوشتید به سگ های ولگرد غذا ندید که چی بشه اون حیوونا چه گناهی کردن افرادی امثال شما هستن که دارن نسل حیوونارو از بین میبرن من خودم به شخصه مدافع حیوانات هستم با این موضوعی که شما گذاشتید اصلا موافق نیستم شاید با وجود این افراد دلسوز برای حیوانات آن کسانی که حیوان آزاری میکنند به این حیووانات رحم کنند شاید و شاید و شاید و من اگر صاحب این سایت بودم به جای اینکه این پست هارو بزارم اتفاقا چند نفرو به این که به حیوانات محبت کنند و از حیوانات دفاع کنند تشویق میکردم و امیدوارم روزی همه ی انسانها از حیوانات دفاع کنند و در آخر به این جمله ی معروف می رسیم که انسانها را از طرز رفتار با حیوانات بشناسید🙃🙃🙃

پاسخ
avatar
امیرحسین صدیقی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۹:۰۶

ما میدیم ام نایلون ها رو توی طبیعت رها نمی کنیم

پاسخ
avatar
سمانه بهرامی (حامی حیوانات)
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۹:۲۰

محیط زیست و دولت اگه فهم داشتن و انصاف باید بدونن که قبل از ما اینها ساکن زمین بودند و اگه خیلی دلشون میسوزه بودجه ای برای عقیم سازیشون در نظر بگیرن .نه اینکه بی رحمانه گور دسته جمعی براشون بسازید .به دور از انسانیته واقعا و قطعا مردم دلسوز و شریف ما همچنان کمک میکنند چون انسانند .تنها راه جلوگیری از ازدیادشون کشتن نیست بلکه عقیم سازیه

پاسخ
avatar
ایرانی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۹:۲۱

کاملا با این مقاله موافقم

پاسخ
avatar
رز کیوانداریان
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۰۹:۳۵

با سلام و احترام غذا دادن به سگهای ولگرد کنار جاده، همچنین باعث می شود که آنها به کنار جاده بیایند و از عرض جاده رد بشوند. و موجب تصادف های خطرناک جاده ای بشوند. ضمن اینکه دستکاری کردن اکوسیستم اشتباه است. انسان حق تصمیم گیری و ورود به حیات وحش را ندارد. اگر انسان دخالت نکند، خود حیوانات می توانند غذای خود را پیدا کنند. و اگر حتی از گرسنگی بمیرند، باز هم نظم اکوسیستم است و انسان نباید جمعیت گونه ای از جانداران را افزایش بدهد، همینطور که حق ندارد با شکار کردن آنها را از بین ببرد.

پاسخ
avatar
علیرضا
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۰:۰۳

خوب تنها چه گناهی دارن سگ شدن آقا بدید

پاسخ
avatar
آریا
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۰:۵۷

دلم واقعا برای سگا میسوزه واسه چی نباید به انها غذا داد

پاسخ
avatar
ش.م
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۱:۱۷

کاملا موافقم

پاسخ
avatar
بی نام
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۱:۳۱

کاملا درسته چون امکان داره وقتی به یه سگ یا گربه غذا بدیم منتظر کسی باشه تا بهش غذا بده و خودش تلاش نکنه و اگه کسی هم بهش چیزی نده می میره 😔😖

پاسخ
avatar
محمد
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۲:۰۳

این چه حرفیه آقا؟؟؟باید به همه حیوانات گرسنه غذا داد،غربیها قرنهاست این کار را میکنن،و حتی برای این کار موسسه و نهاد دارن.بجای ترویج فرهنگ درست ،فرهنگ غلط را ترویج میدید؟ دلایلتونم کاملا غلط و اشتباه.

پاسخ
avatar
نیلوفر
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۲:۱۲

نویسنده این مقاله نظری بیرحمانه دارد کسانی که به زبان بسته ها غذایی می‌دهند کار خداپسندانه انجام میده آگرهر شهری مراکز نگهداری سگها را داشت چنین مشکلاتی پیش نمی آمد

پاسخ
avatar
خودم
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۲:۱۶

خدا از سرتون نگذره به این حیوونهای زبون بسته چکار دارید؟ چه آزاری برای شما دارند؟ از خدا بی خبرها زورتون به این سگها رسیده؟

پاسخ
avatar
رضا
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۲:۱۹

کاملا درسته

پاسخ
avatar
سید مهدی دهقان
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۲:۲۶

نظر من اینه که نباید به سگ های ولگرد غذا بدهیم چون آنها به ما وابسته می شوند گاهی وقتا ممکن است این وابستگی جانشان را تهدید کنند و بعضی وقتها شاید ما غذایی که به آنها می‌دهیم بدون اطلاع خودمان سمی یا برای آنها مفید نباشد به همین دلیل نباید به سگ های ولگرد غذا بدهیم چونان و اگر غذا برای آنها مفید باشد و سمی باشد ممکن است هار شوند به جان ما را هم تهدید کند برای همین همیشه با خوبی های خودتان دیگران را وسوسه نکنید

پاسخ
avatar
الینا
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۲:۳۴

دروغ میگن چی بهتر از این که آدم سگ و حیوانات گشنه رو سیر کنه

پاسخ
avatar
افسانه
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۳:۰۵

خوب زحمت بکشین سگهای ماده رو عقیم کنید براشون سرپناه درست کنید شما رو خدا افریده اونها هم افریده خدا هستند

پاسخ
avatar
نیلوفر
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۳:۱۹

این به اصطلاح خبر رابردایدنفرت پراکنی در لباس دلسوزی جواب نمی‌دهد

پاسخ
avatar
.‌‌‌ناشناس
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۳:۲۵

مگه میشه موحود زنده شکمش گرسنه بمونه الان با این وضعیت مردم دیگه ته مونده غذایی وجود نداره که شکمشون سیر بشه هر وقت تونستید خودتون گرسنه بمونید اونوقت تومار بنویسین و مناشر کحید وجدان و انسانیت خوب چیزیه که شماها الحمدالله بویی ازش نیرید .. انسانم ارزوست

پاسخ
avatar
فریبا سعیدی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۳:۳۲

کاش بجای این جلو صید بی رویه ماهی میگو چین از دریای خزر میگرفتین نه غدا دادن به این بیجارها

پاسخ
avatar
Miss. Kosar
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۳:۵۸

مار و مارمولک و موش به درد ما نمیخورن. سگها مدل شکارچی شون هم برای طبیعت مفیده. شما چون سگ رو نجس میدونید حق غذا خوردنشون هم میخواین بگیرین. ما هم همیشه موجود پاک و با محبتی میبینیمشون و بهشون غذا میدیم

پاسخ
avatar
محمد
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۴:۰۳

واقعا متاسفم براتون با این تیتر ها !

پاسخ
avatar
بیگی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۴:۱۹

خوب مگه چی میشه به حیوانات بیچاره غذا بدی

پاسخ
avatar
توران
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۴:۳۸

اول اینکه ولگرد نیستن درمانی سگها گونه های زیستی رو از بین نمی‌برن بلکه انسانها باعث تخریب محیط زیست هستن و اینکه شهرداری‌ها به کشتار باید سگهای بالغ رو عقیم سازی اصولی انجام بدن ومردم هم فقط برای جلوگیری از تصادف سگها در حاشیه جاده نباید غذا بدن و اینکه نباید حیوان رو دستی پاهای کنن

پاسخ
avatar
علی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۴:۴۰

سلام دوست عزیز چقدر خوب دست به قلم میبری معلومه خوب عزیزم شما هم غذا نخور تا با این شرایط سختی عادت کنی خوب دوست عزیز از شما یک سوال دارم آیا مجلس برای این حیوانات سالیانه بودجه قرار میده یا نه در صورتی که باید یک بودجه باید باشه که نیست ... در این رابطه اگه بخواهم صحبت کنم کل کشور زیر سوال میره دوست عزیز من سالها به حیوانات کمک میکنم برای من هیچ فرقی نمیکنه یک بار رفتم دنبال یک جا برای همین سگها تقاضای یک زمین کردم که به قول شما کسی آسیب نبینه و شما دوست عزیز وجدان درد نگیری و خدایی نکرده دست به جیب نکنید هنوز که هنوزه جوابی نگرفتم دوست عزیز اشخاصی هستن که بخواهند کمک کنند ولی حمایتی وجود نداره وشما دوست عزیز حرص نخور

پاسخ
avatar
م
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۴:۴۳

البته طرز فکر وحشتناکی است یواش یواش انسانها هم نسلشون زیاد شده پس نظر شما اینه که گرسنه ها بمیرند!

پاسخ
avatar
ناشناس
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۴:۴۶

کسی کاری براشون نمیکنه مردمم که اب و غذا از جیب خودشون میدن شما ناراحتین براشون سرپناه درس کنید

پاسخ
avatar
پماهل
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۵:۰۵

غذا باید بدیم

پاسخ
avatar
دا
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۵:۲۱

چرت نگید من غذا میدم

پاسخ
avatar
م ب
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۵:۳۸

جهان را بشر تسخیر کرده و حیوانات دیگر نمیتوانند باشکار کردن زندگی کنند وبه انسان ها ی واقعی نیازمندند

پاسخ
avatar
طناز
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۵:۵۱

اولادرست صحبت کنیدمیتونیدبگیدسگهایه بی سرپرست دوماشماکی باشیدکه بگیدمردم غذابدن یاندن ادمایه خودخواه خداازتون نگذره

پاسخ
avatar
منافی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۵:۵۶

بسم الله الرحمن الرحین با سلام . از شما به خاطر تمام زحماتی که جهت اطلاع رسانی در مورد معضل سگهای ولگرد میکشید به ویژه عکسهایی چنین واضح ، بی نهایت سپاسگزارم . چون محل سکونت ما شهر دماوند است دائما شاهد این صحنه ها و مشکلاتش هستیم اما نکته مهمتر قصابی های شهر دماوند است که تعدادشان زیاد هم هست و جلوی درب هر قصابی دو الی سه سگ (بخصوص ماده که اکثرا توله های شیر خوار دارند) حاضر و آماده نشسته اند که گوشت دریافت کنند . این صحنه که مغایرت هم با اصول بهداشتی و پاکیزگی فروشگاه های عرضه مواد غذایی و نیز شرعیات ما از لحاظ نجاست و پاکی دارد ، بخصوص در فصل زمستان که همه جا غرق برف و زمین خیس است . کاملا مشکل زا شده . اما هر چه تذکر میدهیم گوششان بدهکار نیست . نه از نظر بهداشتی و نه از نظر مسلمانی . از طرفی جرئت گزارش دادن به شهرداری و نهادهای مسئول را نداریم چون طبق شنیده ها میترسیم با حیوان بیچاره برخورد ناجوانمردانه ای صورت بگیرد که آه و ناله حیوان بیچاره در زندگی انسان تاثیر خوبی ندارد . اگر برایتان مقدور است با گزارش تصویری از این قصابی ها و پخش آن از تلوزیون بطوری که عواقب بدی برای حیوانات ایجاد نکند در حل این مشکل به ما کمک کنید . با بهترین آرزوها از درگاه خداوند مهربان برای شما هم میهنان دلسوز و گرامی

پاسخ
avatar
مومو
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۶:۰۵

😶😶🙄🙄

پاسخ
avatar
پوئدذرزططشسیبلاتنمکگچجحخهعغفققصض
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۶:۲۴

به نظر من،سگ ها خیلی بی ازار هستند

پاسخ
avatar
نازی اوشار
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۶:۳۱

خیلی جالبه ما زیستگاه همه حیوانات رو میگیریم بعد اونا رو به بدترین شکل میکشیم و حالا چند نفر اگر پیدا بشن بهشون غذا بدن از بخل نمیتونین این را هم ببینیم بهتر نیست بجای این چرندیات مهربانی وبه همه موجودات رو یاد بدیم مثل کشورها دیگه کاری که همه جا شهرداری و دولت انجام میده حالا یه سری آدم با محبت انجام میدن این راهم نمیتونین ببینین یه کم مهربانی را یاد بدین شاید این بلاها از بین بره و دعا ها به آسمان برسه

پاسخ
avatar
Mohammad
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۶:۳۴

وای چه سگ های قشنگی

پاسخ
avatar
حمید
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۷:۰۸

اونجا کنار جاده ها هستن. اینجا تو شهرو هیچکس پیگیر این حیونا نیس ایقدر اینجا آشغال سطح شهر ریخته که نگوو. هیچ مسولی پیگیر نیس

پاسخ
avatar
مم
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۷:۰۹

🙏😕

پاسخ
avatar
🌈
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۷:۱۰

وای خیلی بده ‌که.😕

پاسخ
avatar
نریم
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۷:۱۲

من موافق نیستم. بهتره به این زبان بسته ها غذا داد تا دیگر مجبور نشوند بقول شما مارمولک وموش صحرایی... اذیت کنند

پاسخ
avatar
مهسا
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۷:۲۶

بجااینکه زره مفت بزنید مثله انسان رفتار کنید .انقد ک انسان ب طبیعت اسیب رسونده هیچ موجودی اسیب نرسونده مظلوم تر و بی پناهتر از سگا وجودنداره تو دنیا

پاسخ
avatar
گمنام
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۷:۵۱

واقعا برام ذهن نویسنده خیلی متاسفم،

پاسخ
avatar
فلاحت‌دوست
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۷:۵۶

موافق نیستم، کشوری مثل ترکیه در همسایگی ما هم به سگهای بومی غذا رسانی میکنه و به بهداشتشون رسیدگی میکنه. اگر کمی انصاف داشته باشیم متوجه میشیم این ما هستیم که با جاده و ساختمان سازی بیشتر رویه به اکوسیستم ضربه میزنیم.

پاسخ
avatar
O
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۷:۵۸

کو گوش شنوا

پاسخ
avatar
فخرالدین
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۸:۲۸

عجب منطقی غیر اخلاقی وغیرانسانی باعلم به اینکه سگ نیز موجودی جان داراست وحق زندگی کردن به خودمان اجازه بدیم باوجود امکان اینکه میتوان کمک کرد ازانجام ان سرپیچی کنیم که چی بگذاربمیرند؟ چه استدلال بیخودی جهت عدم تکثیران برعهده دولتهاست اگرپیشترانجام میشد چنین؟نمیشد من به نوبه خودم حتما درصورت امکان غذا خواهم داد کاری با کسی هم ندارم

پاسخ
avatar
محمدی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۱۹:۲۱

خودتون داری میگی سگ غذا ندن وبعد از فشار گرسنگی به یکی حمله کنه ان موقع چی دارید بگید در طبیعت شکاری مانده ویل غذایی هست این زبون بسته ها بخورند .عوض تشویق وسامان دهی کمکها اینه راه کار حل مسئله از نظر شما.متاسفم.

پاسخ
avatar
سپهر
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۰:۱۶

بسیار عالی.خیلی ها متوجه نبستند که دارند چکار میکنند.بهترین روش برای آگاهی دادن به عموم مردم اطلاع رسانی درست و کارشناسی شده س

پاسخ
avatar
احمد
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۰:۲۵

من نمیدونم چرا نمیتونم حرفهایتان را قبول کنم

پاسخ
avatar
ناشناس
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۰:۲۶

اصلا موافق نیستم . و همچنان به عقیم سازی ، غذا رسانی و کمک به این حیوانات وفادار ادانه خواهم داد

پاسخ
avatar
حمید
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۰:۴۲

همون کاری که ترکیه می‌کنه شما هم انجام بدین .

پاسخ
avatar
احسان برومند
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۱:۵۱

واقعا

پاسخ
avatar
حسین
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۲:۱۶

سلام به نظرمن باغذادادن به سگهای ولگردکمک به اضافه شدن سگهای ولگردمیشویم سگهابایدخودبه پیداکردن غذااقدام کنن وگرنه هرروزبیشترباانسان اونس میشن

پاسخ
avatar
میثم مختارزاده
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۲:۳۵

بسمه تعالی بهترین تیتر این روزها و ممنون از نویسنده این اثر افراط افراط و دخالت بی جا و احساساتی شدن بدون منطق مملکت من، دوستی با حیوانات خوب است عدم آزار رسانی به حیوانات فضیلت است اما دخالت بی منطق و احساسی در اکوسیستم و امور طبیعی شهر، روستا و کشور آینده ما را به خطر می اندازد این موضوع باید فرهنگ سازی شود و به مردم خود اطمینان بدهیم نگران نباشید حیوانات در امنیت هستند و هیچ کس به آن ها آزار نمی رساند این محبت مردم به خاطر عدم اطمینان از متولیان شهرداری و محیط زیست است اگر مردم به اطمینان 100 درصد برسند آن وقت بی جهت نه غذا می دهند و نه در طبیعت شهری دخالت می کنند

پاسخ
avatar
لیلی
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۲:۴۷

لطفا انقدر خشونت علیه سگهارو به این بهانه تقویت نکنید به جای اینها روی عقیم سازی سگها تمرکز کنید سگها ولگرد نیستن سگهای بلاصاحب هستن و سگهای بی پناهو

پاسخ
avatar
داود علینژاد اقدم
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۲:۴۸

کارشناس محترم به خیال تو کره زمین فقط جای انسانهاس نه عزیزمن هر خلقتی حکمتی دارد پا توکفش خدا نکن هرجانداری حق حیات دارددنیا فقط مال موجود دوپایی به نام انسان نیست وحشیترین جاندار روی زمین همین انسانها هستند ثابت هم شده به همه برو رشته تحصیلیتو عوض کن

پاسخ
avatar
ناشناس
۱۳۹۹-۱۰-۰۶ ۲۳:۴۹

پس‌ با این حساب نظر کارشناسان محیط زیست این هست که با غذا ندادن به این حیوانات مظلوم باید آنها را برای مردن آماده کنیم چون نظر آنها با هیچ منطقی سازگار نیست و هیچ توضیح درست و عاقلانه ای در این زمینه عنوان نمی کنند

پاسخ
avatar
اسی
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۰۰:۰۲

باشه داداش شما درست میگی ینی سگها هم از دس شما امان ندارن

پاسخ
avatar
M
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۰۰:۰۶

چرا به حیوانات غذا ندیم شرف اونا مهربونی شون صد رحمت به این آدمهاست عوضش بگین غذا رسانی کنید تازه برگشتین میگین نکنید انسانیت کجاست

پاسخ
avatar
Hormoz
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۰۰:۱۰

پس شما کارشناسان لطف کنید مثل کشور همسایه (ترکیه)در هر استانی که لازم است یک سوله بزنید اونجا جمعشون کنید تا این مشکلات که میگین برطرف بشه.

پاسخ
avatar
...
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۰۱:۵۳

نمیدونم چرا ایران از اول با سگ ها و حیوونهای ولگرد مشکل داشته انقدر بد شدیم ک ب مخلوق خدا هم رحم نمیکنیم ی مدت ک کارشون فقط کشتن سگها بود الانم با انشار اینجور مطالب فقط میخوان بازم سگها از گرسنگی بمیرن واقعا چرا؟! چه آزاری برای شما دارن ک ب اوناهم رحم ندارین؟؟؟ واقعا نمیدونم چطوری ی روز میخوان جواب اینکاراشونو بدن ک چشم دیدن حیوونهای زبون بسته رو ک ب کمک یک اتسان احتیاج داشتن و دریغ شده رو بدن!!!!!! کاش یکم از ب قول خودتون غربیها و آدم بدا یاد بگیرین خوبی کردنو :(

پاسخ
avatar
خسرو
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۰۲:۵۴

سلام متاسفانه هموطنانمان به چند دلیل بنظرم به ابعاد علمی و عقلی محیط زیست و نوع بقای سگها دقت نمیکنند و بخاطر قلب رئوفی که دارند،اشتباه میکنند افراد زیادی بر اثر تبلیغات شبکه های معاند(که قصد تخریب باورهای مذهبی اسلام دارند) و بخاطر دل رحمی به سگها رسیدگی میکنند و تصور میکنند عمل فوق انسانی هم میکنند تعدادی از مردم با تصور اینکه اعمال نیک باعث پاک شدن گناهانشان میشود،به سگهای ولگرد محبت و رسیدگی میکنند،،در صورتیکه خانواده های آبرومند زیادی در کشورمان محتاج و نیازمند نیم کیلو میوه هستند هموطنان زیادی بخاطر ناتوانی در ارتباطات اجتماعی، با سگ که زبان انتقاد و اعتراض ندارد،،راحتترند در بعضی از شغلها ضایعاتی هست،که سگها در صورت گرسنگی میخورند،،این افراد هم با تصور (روغن ریخته را نذر امام زاده کردن) اینطوری به ازدیاد سگهای ولگرد کمک میکنند

پاسخ
avatar
باخ
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۰۳:۳۸

این حرف کاملا درسته ، ولی توی کشور مااقدام به از بین بردن محیط زیست و حیوانات شده فکر نمیکنم قانون جای دیگه روی ما تاثیری داشته باشه ، این حرف مال جاییه که همه چیزو روی اصول انجام میدن نه ما که دولت پول میده مردم حیوون بکشن و خودش کمر بسته به نابودی محیط زیستشون و مردمم عین سادیسمیا افتادن حیوونای خدارو شکنجه میدن ، پس نتیجه اینکه حتما تا یخ حدی مردم باید مراقب حیوونا باشن .

پاسخ
avatar
‌
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۰۶:۵۶

نباید غذا رسانی را متوقف کرد بلکه باید همراه با غذا سازی،جمع آوری و عقیم سازی صورت بگیرد تا جمعیت سگ ها به خوبی کنترل شود.

پاسخ
avatar
علیرضا
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۰۶:۵۹

از این بعد به جریان نگاه نکرده بودم ولی ازطرفی هم جاهایی هست که اگر سگ یکماه هم بچرخه ،چیزی گیر نمیاره

پاسخ
avatar
ناصرحمیدی
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۱۱:۰۸

این حرف که می‌زنید درست نیست چرا نباید به یه حیوان غذا داد الان خود انسان ها مشکل کمبود غذا دارن وای به حال سگ ها موش پیدا میشه بخورن همش مرگ موش میدید سگها میخورن تو سلطل آشغالها فقط پسماند بیماری هست نه غذا پوشک و از این چیزها سگها چی بخورن یه توله سگ قدرت شکار داره چرا یکم فکر نمی‌کنید فقط بلدید الکی حرف بزنید اسکلت مرغ شده 10 هزار پای مرغ که اصلا خوردنی نیست 9 هزار کدوم کشور اینجوریه متاسفم

پاسخ
avatar
نیکا
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۱۱:۱۶

من عاشق سگم ودوست دارم به اون هاکمک کنم هم خودم هم دیگران دوست دارم بهشون کمک کنن

پاسخ
avatar
سوس
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۱۱:۳۶

واقعا چی فکر میکنین یعنی میگین یه خدای گدا گشنه احمقی همین جور الکی سگهارو خلق کرده ریخته رو زمین الانم نمیتونه خرجشونو بده پس غلط کرده مردیتیکه بی لیاقت نداشتی خلق نمیکردی ما هم غذا نمیدیم یعنی روزیشونو میبریم نسلشون قطع میشه

پاسخ
avatar
سعادتی
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۱۷:۱۲

به نظرم درکل مردم اکثرا دیگه یه جورایی ازبی پولی وبیکاری عقلشون ازدست دادن سگ بازشدن. سگ دیگه چیه سگ وباید یه جایی اگه باغ یا ویلایی یزرگی داری سگ نگه داشت.

avatar
خیلی بده
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۱۴:۲۱

خیلی بده

پاسخ
avatar
مجتبی
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۱۷:۲۲

اشتباهه کاملا اشتباهه چون آون هم مثل ما هستن کسایی که میکنم نباید بدیم دهنشون سرویس شه

پاسخ
avatar
مبیناجون
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۱۷:۲۳

خوب اخه چرا ندیدم اینهاهم جان دارند من که هر موقعه میبینم بهشون غذا میدم اخه گناه داره

پاسخ
avatar
یک بنده خدا
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۱۹:۴۶

من خودم سگ دارم 🐶🐕 همش دروغه

پاسخ
avatar
سیدحسین
۱۳۹۹-۱۰-۰۷ ۲۲:۰۷

این چه استدلالیست بدبختها باغذادادن بعضی ازمردم این حال وروز انهاست وای بروزیکه عدهای هم باشما موافقت کنندوبه انهاچیزی ندهند

پاسخ
avatar
ایلار
۱۳۹۹-۱۰-۰۸ ۰۰:۴۵

باید بهشون غذاداد

پاسخ
avatar
پورمحمد
۱۳۹۹-۱۰-۰۸ ۰۸:۵۱

با توجه به حمایت اکثر دوستان از تغذیه سگ ها، بهتر است این کار انجام پذیرد؛ چرا که. مردم با میل و رغبت و بصورت مستمر اقدام می کنند و جای نگرانی برای تغذیه سگ ها نیست. فقط مسئله‌ کنترل جمعیت باید پیگیری شود.

پاسخ
avatar
عباس پانورد
۱۳۹۹-۱۰-۰۸ ۱۰:۳۶

(عباس پانورد: حیوانات و نسبت آنها با انسان؛ آنها و ما هم‌زمینی و اهل-زمین هستیم. حیوان یا اهلی است که باید در خانه یک خانواده باشد، یا وحشی است که در طبیعت آزادانه زندگی می‌کند. و اما حیوانات اهلی رها شده در طبیعت حیواناتی فلک‌زده هستند و ستم انسان به زمین و اهالی آن است و دست‌درازی انسان به موازنه طبیعی می باشد-تعداد سگ ها در کره زمین نزدیک به یک هفتم جمعیت انسان‌ها هستند؟؟!!!-. )

پاسخ
avatar
پری
۱۳۹۹-۱۱-۰۱ ۰۱:۰۵

اولا اینکه نباید به سگها بگوییم ولگرد . سگهای کنار جاده ها بی پناه هستن بی دفاع هستن باید به این سگها بگوییم سگهای مظلوم و دوما اینکه وظيفه هر انسان با وجدانی هست که بهوسگهای مظلوم غذا بدهند و سرپناه درست کنن و این سگهای مظلوم رو عقیم کنن تا آسیب کمتری به انها برسد

پاسخ
avatar
حامی حیوانات
۱۳۹۹-۱۱-۰۸ ۱۴:۴۴

همش چرته چرا باید غذاندیم. اگر ما غذاندیم (انسان ها) پس کی غذا میده؟ خداهم از راه ما انسان ها به موجودات زندهی دیگر غذامیده

پاسخ
avatar
محمد
۱۳۹۹-۱۱-۱۹ ۱۶:۱۶

باز هم تمام کاسه و کوزه ها سر مردم شکست که !! جالبه غذا دادن مردم درست نیست اما نویسنده حرفی از کشتن با سم و گلوله نزده گویا تأیید میکنه این نحوه کنترل را.

پاسخ
avatar
محمد
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۴:۲۲

دوست داریم غذا میدم 😯

پاسخ
avatar
جاندار
۱۳۹۹-۱۲-۰۱ ۱۹:۱۲

جا داره یه یادی کنیم از پیامبری که نماز جماعت نرفت به خاطر سیر کردن سگ گرسنه یعنی واجب تر از نماز بود؟

پاسخ
avatar
مهسا
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۱۰:۵۳

غذا ندیم بعد بزنیم بکشیم آره؟

پاسخ
ISNA
  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
علمی و دانشگاهی
  • علم
  • پژوهش
  • فناوری
  • جهاد دانشگاهی
  • هوش مصنوعی
  • آموزش
  • صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • دانش‌بنیان‌ها
  • پیشرفت
  • rubika-icon
  • eitaa-icon
  • bale-icon
  • soroush-icon
  • telegram-icon
  • youtube-icon
  • x-icon
  • instagram-icon
  • rss-icon
  • aparat-icon
Nastooh Logoنرم‌افزار تحریریهٔ نستوه
© 2025 Iranian Students' News Agency. All rights reserved