• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400022820148
  • خبرنگار : 50214

دستگیری جاعل عناوین دولتی و اطلاعاتی در یزد

دستگیری جاعل عناوین دولتی و اطلاعاتی در یزد

ایسنا/یزد رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل و غصب عناوین دولتی و اطلاعاتی، مدعی اعمال نفوذ در دستگاه قضایی بود، خبر داد.

«مجید فرهمندزاده» در این رابطه اظهار کرد: با اعلام گزارشی از سوی چند فرد دارای پرونده در دادگستری، مبنی بر پرداخت وجه به یک فرد مدعی اعمال نفوذ جهت حل و فصل پرونده در دستگاه قضایی، مراتب با دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این کلاهبردار که خود را از مقام‌های ذی نفوذ اطلاعاتی استان معرفی می‌کرده، در قبال حل و فصل پرونده‌ها مبالغی را درخواست کرده و از آنجا که قصد داشته هیچ رد پایی از خود به جای نگذارد، وجوه را یا نقدی طلب می‌کرده یا به واسطه دستگاه کارتخوان یک فرد نوجوان که او را همراهی می‌کرده، دریافت می کرده است.

این مقام قضایی با اشاره به دریافت ۲۳ تا ۱۴۶ میلیون ریال در موارد مختلف و متواتر از افراد، ابراز کرد: این فرد شیاد مدعی بوده که وجوه را برای خود نمی‌خواهد و باید به واسطه‌های خود جهت حل مشکل پرونده پرداخت کنند.

وی گفت: فرد دستگیر شده با نمایش دادن دستبند پلیسی و افشانه اشک‌آور به عناوین مختلف، اقدام به جلب توجه و اعتماد سوژه‌های خود می‌کرده و این گونه وانمود می‌کرده که دارای مقام و پست اطلاعاتی مهمی است و می تواند به راحتی اِعمال نفوذ کند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان به سوابق همکاری متهم با برخی از مجموعه‌های انقلابی و اطلاعاتی در سال‌های دور اشاره و بیان کرد: این که این فرد در عنوان جوانی یک همکاری کوتاه و مختصری به صورت داوطلبانه با برخی از مجموعه‌ها انقلابی و اطلاعاتی داشته، زمینه‌ای را ساخته خود را فردی موجه و مورد اعتماد جا بزند و بتواند اعتماد سوژه های خود را برای کلاهبردای جلب کند.

وی تصریح کرد: مردم، شهروندان و به ویژه اصحاب پرونده نباید به هیچ فردی که مدعی است می تواند جریان پرونده را خارج از فرایند های قانونی تغییر دهد اعتماد کنند، و به هر کس که با تکیه بر سوابق و ارتباطات خود در قبال دریافت وجه ادعای حل و فصل پرونده را دارد شک کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، فرهمندزاده گفت: در این پرونده متهم اصلی به اتهام مشارکت در کلاهبرداری از طریق دعوی اِعمال نفوذ و غصب عنوان مأمور اداره اطلاعات دستگیر شده و فرد نوجوان که این کلاهبردار را همراهی می کرد، به اتهام معاونت در در کلاهبرداری دستگیر شد و پرونده در حال رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب یزد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha