• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400022820436
  • خبرنگار : 50223

رویداد ملی شتاب تولید و فرآوری عسل در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

رویداد ملی شتاب تولید و فرآوری عسل در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رویداد ملی شتاب (تولید و فرآوری عسل ) به همت مرکز نوآوری گیاهان دارویی مرکز علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

سیدمحمدقائم کاظمی بیدک، رئیس جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد امروز، 28 اردیبهشت ماه در رویداد ملی شتاب، گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های مختلفی که دارد اقدام به راه‌اندازی مراکز تخصصی گیاهان دارویی، بسته بندی و آزمایشگاه کنترل کیفیت عسل و دستبافت های اداری در استان کرده است. 
وی افزود: با توجه به آمارهای جهادکشاورزی استان سالانه هزار تن عسل در سطح استان تولید می شود و راه اندازی این همایش در جهاد دانشگاهی می‌تواند به کوشش‌ها و شکوفایی ایده‌های نو در زمینه فرآوری و بسته بندی عسل داشته باشد تا شاهد سرمایه گذاری سرمایه‌گذاران در زمینه فراوری عسل در سطح استان و کشور باشیم.
همچنین محمد حسین موسی‌زاده، مدیرکل دفتر نوآوری و پژوهش تجاری سازی علمی کاربردی کشور نیز گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به پتانسل ویژه آب و هوایی و گیاهان دارویی در زمینه پرورش زنبور عسل و عسل طبیعی این توان را دارد که یک قطب عمده در سطح کشور در زمینه عسل باشد.
وی تاکید کرد: در کشورهای خارجی از مواد مختلف عسل در داروها و حتی شامپو و خمیر دندان استفاده می شود و امیدوارم این نوع نشست ها باعث شکوفایی تولید عسل در این استان و حتی کشور شود.

دکتر نوری پور، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: این استان پتانسیل ویژه ای در زمینه گیاهان دارویی که زمینه مناسبی برای تولید عسل طبیعی است اما متاسفانه تکنولوژی بسته بندی عسل در این استان ضعیف است که این موضوع باید با همت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان عسل برطرف شود.
دکتر یزدانی، مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی نیز گفت: این استان با توجه به اقلیم 4 فصل بودن این توان را دارد تا در زمینه های فرآوری عسل یک قطب عمده و قوی باشد و باید روی موم عسل و خود عسل اینکه به لحاظ دارویی چه خواصی دارد بیشتر کار شود تا خواص دارویی آن را نیز به مشتریان عسل معرفی شود و باید بسته بندی های شکیل عسل درست شود و داری بارکد باشد تا وقتی به دست مشتری می رسد همه این موارد رعایت شود تا مشتری به اصل بودن عسل یقین داشته باشد و برگزاری چنین نشست های به توسعه فرآوری عسل کمک فراوانی می کند.
وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه راه اندازی مرکز آزمایش و فرآوری عسل پیش رو بوده که امیدوارم در این زمینه سربلند باشد.
به گزارش ایسنا، همچنین دکتر لوری‌زاده، معاون پژوهشی موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی نیز گفت: بدون تردید ایده پردازی مانند تزریق خون تازه به هر چیزی برای زنده ماندن و رشد است و در کشور ما باید از ایده های نو حمایت شود و هر کسب کار موفق باید داری ایده نو باشد تا در برنامه هایش با شکست مواجه نشود و جهاد دانشگاهی یاسوج با راه اندازی این همایش در این زمینه به رشد ایده های نو کمک کرده است.
گفتنی است که در پایان این نشست از صاحبان مقالات برتر در زمینه فرآوری عسل از سوی رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha