• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1404062313768
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

دستگاه‌های برای آغاز مطلوب سال تحصیلی با آموزش و پرورش همکاری کنند

دستگاه‌های برای آغاز مطلوب سال تحصیلی با آموزش و پرورش همکاری کنند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان برای عملیاتی شدن پروژه مهر و آغاز مطلوب و باشکوه سال تحصیلی جدید با آموزش و پرورش همکاری کنند.

یدالله رحمانی یکشنبه ۲۳ شهریور در نشست شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه جلسات شورای آموزش و پرورش باید به صورت مستمر و منظم تشکیل شود، افزود: پیگیری مصوبات قبلی امری ضروری است تا بتوانیم عملکرد و زحمات انجام شده را به درستی ارزیابی و سنجش کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای آغاز سال تحصیلی جدید اظهارکرد: برنامه مهر قبلاً تبیین شده و از همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری و صنعت و معدن درخواست می‌شود تا در زمینه‌هایی مانند پوشاک دانش‌آموزان و سایر بسترهای لازم برای برگزاری باشکوه این ایام، نهایت همکاری را به عمل آورند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری جشن‌های مختلف برای استقبال از دانش‌آموزان اظهار کرد: اولین و مهمترین موضوع، ارتقای کیفیت آموزش است. باید برای این امر شاخص‌های سنجش و اندازه‌گیری دقیقی تهیه و در بازه‌های زمانی مشخص دو یا سه ماهه پیگیری شود تا میزان پیشرفت محسوس باشد.

رحمانی با بیان اینکه باید از کلی‌گویی خارج شویم و با معیارهای مشخص، کار را پیش ببریم، تصریح کرد: بازنگری در فرآیند آموزش و یادگیری در این راستا بسیار حائز اهمیت است

وی موضوع دوم را پرهیز از هرگونه تبعیض و نگاه سیاسی عنوان و ادامه داد: اگر در گذشته آثاری از نگاه سیاسی یا تبعیض‌آمیز در حوزه آموزش وجود داشته، باید به حداقل ممکن برسد و به سمت صفر حرکت کند. پیشرفت واقعی در گرو حذف نگاه‌های غیرکارشناسی و غیرمنطقی و جایگزینی آن با شایسته‌سالاری در تمامی عرصه‌ها، از انتخاب مدیران گرفته تا واگذاری مسئولیت‌ها و پیگیری برنامه‌هاست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد سومین محور مهم را اجرای بی کم و کاست طرح نهضت عدالت در فضای آموزشی دانست و عنوان کرد: این طرح از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت است و استان ما تاکنون جایگاه خوبی داشته، اما این جایگاه به نظر من شایسته استان نیست.

وی اظهارکرد: لازم است گزارش‌های مقایسه‌ای دقیقی ارائه شود که جایگاه واقعی ما را در مقایسه با استان‌های همجوار نشان دهد. این گزارش‌ها باید کاستی‌ها و نقاط قوت ما را به وضوح مشخص کند تا دچار خوش‌بینی کاذب نشویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع احصا و حل مشکلات معیشتی فرهنگیان گفت: بخشی از این مشکلات در سطح کلان است که باید از طریق پیشنهاد لوایح و پیگیری‌های لازم دنبال شود و بخشی نیز در اختیار خود استان است که باید برای رفع آن تلاش کنیم. معلم باید انگیزه کافی برای تدریس داشته باشد.

رحمانی به موضوع پرداخت‌های مالی و سازماندهی نیروی انسانی اشاره و تصریح کرد: مسأله پرداخت‌ها یک معضل کلان اداری است. در بحث سازماندهی نیروها نیز وجود نیروی مازاد نشان‌دهنده ضعف در فرآیندهای جذب و به‌کارگیری است. باید در سطح کشور پیشنهادات اصلاحی ارائه دهیم و در سطح استان نیز برای ساماندهی آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به ترویج روحیه رقابت سالم در فضای آموزشی تأکید کرد: باید برای معلمان و دانش‌آموزانی که عملکرد بهتری دارند، مشوق‌ها و توجهات بیشتری در نظر گرفته شود. برگزاری اردوگاه‌های آموزشی، مسابقات ورزشی و سایر برنامه‌های انگیزشی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان باید در دستور کار جدی قرار گیرد. دغدغه اصلی ما در سال جاری باید ارتقای کیفیت آموزشی باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای آموزش و پرورش استان باید به تمامی این موضوعات به خوبی بپردازد و شهرداری‌ها نیز می‌توانند نقش بسیار مؤثری در ایجاد انگیزه و کمک به آموزش و پرورش ایفا کنند.

رحمانی با اشاره به جدیت دستگاه‌ها در طرح نهضت عدالت در فضاهای آموزشی عنوان کرد: از مجموعه ۱۹۰ مدرسه ۱۸۳ مدرسه تعیین تکلیف شد و ۷ مدرسه دیگر به زودی تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به موضوع حساس سرویس حمل و نقل مدارس اظهار کرد: جلسه جداگانه‌ای به این موضوع اختصاص دادیم اما در آستانه شروع مدارس هنوز این مشکل رفع نشده است و اعضای شورای آموزش و پرورش به نحوی طرح سوال می‌کنند که انگار موضوع جدیدی مطرح شده است‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فضاهای آموزشی در خودشان دانش آموزان باشد، گفت: حل معضل ترافیک شهر یاسوج دو راهکار دارد نخست اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها و همچنین انجام کار فرهنگی است.

رحمانی اظهار کرد: هشت پروژه شامل بلوار کشاورز، بلوار جمهوری، بلوار آیت‌الله ملک حسینی، بلوار ارم و محور نرگاه برای کاهش معضل ترافیک تعریف شده است.

به گزارش ایسنا، وی بر توجه کمی و کیفی مدارس غیرانتفاعی تأکید و بیان کرد: با مقوله آموزش شوخی نداریم بنابراین وضعیت کمی و کیفی مدارس غیرانتفاعی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha