• سه‌شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۳:۳۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401022013381

کمبود نیروی انسانی، چالش فنی و حرفه‌ای استان قم

کمبود نیروی انسانی، چالش فنی و حرفه‌ای استان قم

ایسنا/قم نشست صمیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاران بخش خصوصی و دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم برگزار شد.

محمود تقی‌پور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در این نشست صمیمی ضمن عرض خیرمقدم، اظهار کرد: تلاش اساتید و مربیان موجب کسب افتخار برای استان قم شده است.

کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های فنی و حرفه‌ای

نماینده مربیان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از چالش‌های این نهاد، عنوان کرد: البته این موضوع یک فرصت است و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

وی مطرح کرد: باید با تصمیمات صحیح یک جایگاه مناسب و درخور برای مربیان آموزشی وجود داشته باشد.

نماینده بازرسین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم نیز با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ کار در کشور کشته شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این سازمان حداقل یک چشم‌انداز 10 ساله نداشته‌ایم که انتظار می‌رود در دوره فعلی این چشم‌انداز تهیه شود.

لزوم بازتعریف چارت‌های سازمانی

همچنین نماینده رئسای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به اینکه در چارت‌های سازمانی نیازمند بازتعریف هستیم، تصریح کرد: سرمایه مراکز آموزشی با زحمت به دست آمده و حفظ شده است و باید در بحث واگذاری‌ها با حسیاسیت‌های بیش‌تری اقدام شود.

در پایان این نشست نیز غلامحسین حسینی‌نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید از فضای مجازی استفاده بیش‌تری داشته باشیم، اظهار داشت: اگر بتوانیم جلسات بیش‌تری در سطح تمام استان‌ها و با بستر فضای مجازی برگزار کنیم می‌توانیم تغییرات و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه تجربیات کارآفرینی و فنی و حرفه‌ای به یکدیگر نزدیک است، عنوان کرد: در سفرهای استانی رئیس جمهور حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای سازمان فنی و حرفه‌ای درخواست داده‌ایم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه تنوع در روش‌های آموزشی نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت، مطرح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آینده متولی آموزش نیست بلکه تنها بر نحوه آموزش نظارت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت ایجاد آموزش مهارتی رایگان است، خاطرنشان کرد: این آموزش رایگان باید توسط همین آموزشگاه‌ها به ویژه در مناطق محروم شکل بگیرد.

حسینی‌نیا با اشاره به اینکه امروز در نقطه‌ای قرارداریم که باید با انرژی دوبرابر به سمت پیشرفت و موفقیت حرکت کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه در کشور سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یک بخش حیاتی و مورد نیاز است و توجه خوبی به این سازمان می‌شود.

وی با بیان اینکه تمهیداتی اندیشیده‌ایم که وضعیت معیشتی مربیان در سال جاری بهتر شود، یادآور شد: تا جایی که بشود و قانون اجازه دهد در مسیر رفع مشکلات فنی و حرفه‌ای تلاش خواهیم کرد.

فروختن مراکز آموزشی یک خیانت بزرگ است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه فروختن مراکز آموزشی یک خیانت بزرگ است، بیان کرد: نه تنها نباید این مراکز را بفروشیم بلکه نیازمند توسعه و ارتقای آن‌ها نیز هستیم.

وی با بیان اینکه آمادگی اجاره دادن مراکز به بخش خصوصی را داریم، ابراز کرد: ولی در بحث اجاره نیز باید مربی آموزشگاه به عنوان سرپرست کارگاه از اموال و لوازم کارگاه مراقبت کند.

حسینی‌نیا با اشاره به اینکه در چشم انداز 10 ساله ایجاد چتر آموزش مهارتی برای آیندگان را تضمین خواهیم کرد، بیان کرد: باید به نیازهای آموزشی مربیان توجه شود و هر روز به روز شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha