• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401042013245

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس خبر داد:

آغاز سومین مرحله نهضت مواسات در فارس

آغاز سومین مرحله نهضت مواسات در فارس

ایسنا/فارس به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، سومین مرحله از نهضت مواسات همدلی و خدمت مومنانه در سال ۱۴۰۱ به مناسبت دهه امامت و ولایت با عنوان کرامت علوی ۳ در سراسر استان برگزار خواهد شد.

اسماعیل قزل سفلی دوشنبه ۲۰ تیر در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این مرحله از نهضت خدمت مومنانه تمرکز بر خدمات مختلفی مانند نذر قربانی، تامین و اهداء جهیزیه و فراهم‌کردن ازدواج آسان، توزیع بسته‌های معیشتی، مرمت و تکمیل مسکن محرومین، آزاد سازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد، مشاوره‌های حقوقی و مهندسی، نذر خون و ...است.

او ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه‌ها می‌توان به موضوع کارآفرینی و اشتغال زایی اشاره کرد که از طریق مهارت آموزی، رفع موانع تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی کوچک و محلی و خانگی فراهم می‌شود.

قزل سفلی گفت: یکی از مهمترین بخش‌های خدمت مومنانه مربوط به خدمات جامع سلامت است که با راه‌اندازی پایگاه‌های سیار پزشکی و درمانگاه‌های تخصصی جهادی و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای محقق می‌شود.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه در این مرحله از نهضت خدمت مومنانه مانند سنوات گذشته محور فعالیت‌ها پایگاه‌های مقاومت، مساجد و گروه‌های جهادی هستند، افزود: بر اساس آمار و بانک اطلاعاتی محرومین که با شناسایی دقیق طی دو سال درگیری با ویروس کرونا جمع آوری شده، مولفه‌های خدمت بر این مبنا برنامه ریزی شده و تلاش میشود که به این جامعه هدف خدمات به صورت هدفمند ارائه شود.

قزل سفلی با اشاره به نقش خیرین در استمرار نهضت خدمت مومنانه، بیان کرد: در این مرحله مجموعه های مختلفی مانند بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد غدیر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی، خیریه‌ها، تشکل‌های مردم نهاد، هیات‌های مذهبی و بویژه خیرین مشارکت دارند و یک کار جمعی در حال انجام است.

او با بیان اینکه خدمت مومنانه؛ لبیک به فرمان مقام معظم رهبری است و تقریباً از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا آغاز شد به عنوان یک رسالت تکلیفی به صورت هدفمند و با البته با تغییر رویکرد  همچنان ادامه پیدا خواهد کرد؛ گفت: "کمک مومنانه" باید جای خودش را به "خدمت مومنانه"  بدهد و اقشار مختلف با ظرفیت‌ها و مهارت‌هایی که دارند، اقدام به خدمت رسانی کنند و توانمند سازی خانواده‌های محروم و نیازمند را در این رویکرد جدید از مهمترین اولویت‌هاست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: در طرح کرامت علوی۳؛ با توجه به برنامه ریزی‌های که انجام شده؛ پیش بینی می شود، بیش از ۶۰ هزار بسته معیشتی، یک میلیون پرس غذای گرم و... تهیه و توزیع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha