• سه‌شنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401051813290
  • خبرنگار : 30188

اگر از پرواز جا ماندید، اول این کارها را انجام دهید

اگر از پرواز جا ماندید، اول این کارها را انجام دهید

از مدت‌ها قبل برای سفرتان برنامه‌ریزی کرده بودید، حتی چند روز مانده به سفر از شدت هیجان و استرس شب‌ها خوابتان نمی‌برد، وسایلتان را آماده کرده بودید تا همه‌چیز به‌درستی پیش رود، منتظر بودید که چند ساعت قبل‌ از پرواز تاکسی اینترنتی بگیرید یا به یکی از دوستان و نزدیکان‌تان بگویید که شما را به فرودگاه برسانند؛ اما اتفاق غیرمنتظره‌ای برای‌تان پیش می‌آید، خوابتان می‌برد، ماشین‌تان پنچر می‌شود، در ترافیک می‌مانید و نمی‌توانید به‌موقع به فرودگاه برسید. استرس یا کمی خشم تمام وجودتان را می‌گیرد. به این فکر می‌کنید که پولتان را چگونه بازپس بگیرید، پولی که به هتل داده‌اید را چه کار کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از سفرمارکت، اگر در تور ثبت‌نام‌ کرده باشید، احتمالا به این فکر کنید که هزینه کامل یک تور را چگونه می‌توانید پس بگیرید؟ اصلا با این اوضاعی که پیش‌آمده چه کار باید کرد؟

در این مطلب قصد داریم شما را راهنمایی کنیم تا اگر احیاناً در این موقعیت گیر کردید، اطلاعات و دانشی را از قبل در ذهن داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این لحظات بحرانی را سپری کنید.

کمی بر خود مسلط شوید و موقعیت خود را بیشتر بررسی کنید

شاید گفتن این حرف کمی کلیشه‌ای به‌نظر برسد، اما کنترل بر احساسات و استرس‌تان در چنین مواقعی می‌تواند به نفع شما تمام شود. می‌توانید چند نفس عمیق بکشید، کمی آب بخورید تا از شدت استرس‌تان کمتر شود و بتوانید برای حل کردن این مسئله فکری کنید. در ابتدا بررسی کنید که آیا هنوز فرصتی برای شما پیش‌آمده که بتوانید به پروازتان برسید یا اینکه پرواز را به‌طور کامل از دست داده‌اید.

اگر قرار است با تاخیر برسید و هنوز کمی وقت دارید، بهتر است که با فرودگاه تماس بگیرید و مسئولین ایرلاین را از تاخیر به‌ وجود آمده مطلع سازید. در برخی از فرودگاه‌ها ممکن است تا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بیشتر، شرایط را برای ورود شما به گیت آماده نگه دارند تا بتوانید با تاخیر پیش‌آمده نیز به پروازتان برسید.

اگر به‌طور کامل پرواز را از دست داده باشید، باز هم تماس با متصدی ایرلاین می‌تواند کمک‌کننده باشد. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا در کمترین زمان ممکن پرواز بعدی به مقصد مورد نظرتان را رزرو کنید.

سعی کنید محترمانه رفتار کنید

مطمئناً در چنین وضعیتی کنترل احساسات و رفتار کمی سخت به‌نظر می‌رسد؛ اما اگر بدانید عصبانی شدن از دست دیگران کاری را از پیش نمی‌برد و علت دیر رسیدن شما، هرچه که باشد، به مسئولین فرودگاه ربطی پیدا نمی‌کند؛ می‌تواند شما را آرام‌تر کند تا بتوانید از این موقعیت بیرون بیایید.

قوانین ایرلاین به کمک شما می‌آیند

جالب است بدانید که در میان شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های مختلف قانونی بنام قانون ۲ ساعت وجود دارد. طبق این قانون نانوشته، اگر مسافری به دلایل موجهی نتواند به پرواز خود برسد و حداکثر تا ۲ ساعت بعد از زمان پرواز در فرودگاه حضور پیدا کند، مسئولین ایرلاین تلاش خود را می‌کنند تا بدون اخذ هزینه‌های اضافی در پرواز بعدی به این مسافر یک صندلی را اختصاص بدهند. پس بهتر است که در چنین مواقعی مسئولین ایرلاین و فرودگاه را از تأخیر خود مطلع سازید و مشکل‌تان را با آن‌ها درمیان بگذارید.

اگر از پرواز جا ماندید، اول این کارها را انجام دهید

آیا می‌توانیم پولمان را پس بگیریم؟

پاسخ به این سوال به شرکت هواپیمایی که بلیط آن را خریداری کرده‌اید، بستگی دارد. برخی از ایرلاین‌ها این اجازه را به مسافر می‌دهند تا با پرداخت مبلغ اندکی در پرواز بعدی یک صندلی برای خود رزرو کنند.

 گاهی اوقات در پروازهای سیستمی این امکان برای شما مهیا می‌شود که بتوانید تا ۵۰ درصد از مبلغ بلیط‌تان را بازپس بگیرید تا بتوانید راحت‌تر بلیط جدیدی خریداری کنید.

با چمدان‌های از دست‌رفته چه کنیم؟

اگر به دلایل مختلفی نتوانید به گیت برسید و از پروازتان جا بمانید، ولی چمدان‌های‌تان در هواپیما بارگیری شده باشد و با پرواز به مقصد مورد نظرتان برسد، بهتر است که در سریع‌ترین زمان ممکن مسئولین فرودگاه را نسبت‌ به این امر آگاه‌ کنید تا بتوانند هماهنگی‌هایی را در این زمینه انجام دهند و هر چه سریع‌تر بتوانید چمدان‌های‌تان را پیدا کنید.

به‌هیچ‌عنوان بعد از جا ماندن از پرواز مدارک سفر را دور نیندازید. این مدارک می‌تواند به شما کمک کند که اولاً به دیگران اثبات کنید بلیط پروازی که از آن‌جا مانده‌اید را دارید و دروغ نمی‌گویید، دوماً برای باز پس گرفتن چمدان‌های‌تان یا حتی بازپس گرفتن پول بلیط‌تان از آن به‌عنوان مدرک معتبری استفاده کنید.

اگر از پرواز دوم‌مان جا ماندیم چه کنیم؟

بهترین پیشنهاد در این مواقع این است که با مسئولین ایرلاین مربوطه تماس بگیرید یا با آن‌ها صحبت کنید و به آن‌ها خبر دهید تا کمکتان کنند که با پرواز بعدی به مقصد مورد نظرتان برسید یا با یک پرواز به مبدأ بازگردید و از آن‌جا دوباره برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

اگر این مطالب را صرفاً برای کسب اطلاعات بیشتر می‌خوانید، پیشنهاد ما به شما این است که تا جای ممکن سعی کنید زمان پروازتان را به‌خاطر داشته باشید و طوری وقت خود را برنامه‌ریزی کنید که بتوانید بدون تأخیر به گیت برسید تا مشکلات جا ماندن از پرواز گریبان‌گیر شما نشود.

نکاتی که به شما کمک می‌کند به پرواز خود برسید:

سعی کنید طوری برنامه‌ریزی کنید که حتما ۳ ساعت قبل‌از زمان پروازتان در فرودگاه حضور داشته باشید. این مدت‌زمان به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌راحتی مراحل اداری داخل فرودگاه را طی کنید و به پرواز خود برسید ضمن اینکه اگر اقدام به خرید بلیط هواپیما از https://safarmarket.com/flights کرده باشید، دیگر نیاز به فوت وقت در فرودگاه برای تهیه بلیط ندارید.

اگر از پرواز جا ماندید، اول این کارها را انجام دهید

اگر در روز پرواز، برنامه‌تان طوری شد که زمان بیشتری داشتید و می‌توانستید ۴ الی ۵ ساعت زودتر نیز در فرودگاه حضور داشته باشید، به سراغ کار دیگری نروید و یک راست به سمت فرودگاه برانید. انجام کارهای دیگر با این تصور که حالا کلی مانده تا ساعت پرواز، باعث می شود از پروازتان جا بمانید. این مدت‌زمان را می‌توانید در کافی‌شاپ یا رستوران‌های فرودگاه سپری کنید یا مشغول خرید کردن از مغازه‌های داخل فرودگاه شوید یا اگر فرودگاه مورد نظرتان فضایی برای استراحت کردن دارد، از آن استفاده کنید.

می‌توانید مشخصات مربوط به پروازتان را آنلاین بررسی کنید تا آن که در فرودگاه وقت زیادی را صرف پیدا کردن پروازتان کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha