• پنجشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401052619445
  • خبرنگار : 50559

/جشنواره تئاتر استانی از نگاه هنرمندان/۳

نبود حمایت ارگان‌های دست‌اندرکار یکی از دلایل افت جشنواره تئاتر خراسان رضوی

نبود حمایت ارگان‌های دست‌اندرکار یکی از دلایل افت جشنواره تئاتر خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی یک کارگردان تئاتر گفت: سوء مدیریت در دوره‌های قبل و دریغ شدن حمایت از سمت ارگان‌های ذی‌ربط از دلایل افت و عدم استقبال از جشنواره‌ تئاتر خراسان رضوی در ۲ سال اخیر است.

کیوان صباغ در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کیفیت جشنواره‌ تئاتر خراسان رضوی در سال‌های اخیر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۲ جشنواره استانی در خراسان رضوی برگزار شد که متاسفانه هیچکدام از جشنواره‌های کیفیت لازم را نداشت و به دلیل تولیدات کم، فراهم نبودن فرصت تمرین و محدودیت‌های ناشی از کرونا آثار مزبور از مطلوبیت مورد انتظار برخوردار نبود.  

وی افزود: اما امسال با توجه به رونق دوباره تئاتر و بر اساس تجربیات گذشته مبنی بر اینکه هر زمان تئاتر در اجراهای عمومی رونق می‌گرفت، جشنواره نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار می‌شد، حدس می‌زنم که شاهد آثار باکیفیتی باشیم.  

این کارگردان تئاتر ضمن ابراز خرسندی از انتصاب محمد جهان‌پا به عنوان دبیر امسال جشنواره تئاتر خراسان رضوی تصریح کرد: آقای جهانپا سال‌هاست که در عرصه بازیگری و کارگردانی در حوزه تئاتر مشهد فعال است و شاید از معدود هنرمندانی باشد که همیشه در تئاتر فعال و در حال تولید اثر بوده است. او سابقه مدیریتی نیز دارد و من انتصاب او در این منصب جدید به فال نیک می‌گیرم.  

صباغ با بیان اینکه کیفیت جشنواره به برگزارکنندگان آن نیز بستگی دارد، تصریح کرد: امسال لازم است مدیران و نهادهای مختلف و کسانی که بضاعت لازم را دارند از جشنواره تئاتر استان حمایت کنند؛ در غیر این صورت شاید محمد جهان‌پا نیز دچار چالش‌های سال قبل شود. در مجموع امیدوارم جشنواره امسال به خوبی برگزار شود.  

جشنواره‌ تئاتر استان بهترین مسیر برای رسیدن به جشنواره فجر است 

وی با اشاره به دلایل عدم استقبال از جشنواره تئاتر خراسان رضوی در ۲ سال‌ گذشته عنوان کرد: دلایل بسیاری برای عدم استقبال از جشنواره در سال‌های گذشته وجود دارد اما بزرگترین علت آن می‌تواند شیوع کرونا باشد. از دیگر دلایل این استقبال کم می‌توان به سوءمدیریت دوره‌های قبل، تولید کم‌تعداد نمایش‌ها به دلیل کرونا، کم‌کیفیت بودن نمایش‌ها که دلیل آن را می‌توان به درستی طی نشدن پروسه تمرین دانست و همچنین عدم حمایت از سمت ارگان‌های ذی‌ربط اشاره کرد.  

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر استانی برای اهالی تئاتر، علی‌الخصوص هنرمندان کم‌تجربه همیشه بهترین مسیر برای رسیدن به جشنواره فجر و محک زدن خود بوده است. معمولا بهترین رویداد تئاتری که در طول سال در استان برگزار می‌شود، جشنواره تئاتر خراسان رضوی است.   

صباغ اضافه کرد: امیدوارم امسال جشنواره استانی در خور شان نام تئاتر خراسان رضوی و مشهد برگزار شود چرا که این جایگاه، جایگاه بزرگی در تئاتر کشور به حساب می‌آید.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha