• سه‌شنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۳:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060705988
  • خبرنگار : 50556

/جشنواره تئاتر خراسان رضوی از نگاه هنرمندان/۷

جشنواره تئاتر استانی محل بروز استعدادها نیست

جشنواره تئاتر استانی محل بروز استعدادها نیست

ایسنا/خراسان رضوی یک تهیه‌کننده تئاتر گفت: جشنواره تئاتر استانی محل بروز استعدادها نیست، بلکه اهالی مهم تئاتر باید در آن هنر خود را عرضه کنند و به هدف نهایی که رسیدن به جشنواره تئاتر فجر است برسند.

مسعود حکم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه  جشنواره تئاتر استانی جایگاه سابق خود را از دست داده، اظهار کرد: باید به آن دورانی بازگردیم که هنرمندان مهم شهرمان در جشنواره شرکت می‌کردند، اما چون همیشه فقط دو نمایش‌ به جشنواره فجر می‌رسد برخی می‌ترسند؛ چراکه اگر شانس جشنواره استانی را از دست بدهند، شانس حضور در فجر را از دست خواهند داد. 

جشنواره نیازمند سیستم بازبینی قدرتمند است 

وی با اشاره به پیشنهادی مبنی بر بهبود کیفیت جشنواره امسال افزود: به نظر من باید یک سیستم بازبینی قدرتمند که مورد قبول اهالی تئاتر باشد، برای این جشنواره انتخاب شود. البته ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم سیستمی که مورد قبول همه باشد را داشته باشیم اما به نظرم از حضور برخی در سیستم بازبینی و سپس در سیستم داوری بایستی جلوگیری شود که اشتباهات داوری پیش نیاید. 

این تهیه‌کننده تئاتر با بیان اینکه همیشه در داوری آثار جشنواره تئاتر استانی به صورت سلیقه‌ای عمل شده، تصریح کرد: اگر قرار باشد این سلیقه به استعداد هنرمندان لطمه وارد کند، کار خطرناکی است و باید از آن جلوگیری شود. بر این اساس من از دبیر جشنواره می‌خواهم که حتما در سیستم چینش داورها فکر اساسی کند. 

با دخالت‌های غیرمنصفانه حق هنرمند پایمال نشود 

حکم‌آبادی با بیان اینکه در برخی از دوره‌های جشنواره اشخاص مهمی مانند محمودرضا رحیمی و مریم معترف داور جشنواره تئاتر استانی بوده‌اند، عنوان کرد: این سابقه یعنی اینکه خراسان رضوی ظرفیت حضور اشخاص مهم در داوری را دارد و باز هم امکان چنین کاری وجود خواهد داشت. 

وی تصریح کرد: سیستم مدیریتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید در مقابل فشارهای بیرونی و دخالت‌های غیرمنصفانه بایستد و اجازه ندهد تا حق کسی در این جشنواره خورده شود. اهالی تئاتر قبلا این تجربه تلخ را داشته‌اند و امیدوار هستم که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان کسی که در سیستم نظامی فعالیت کرده‌ و می‌داند که ما در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم، از این دخالت‌ها و اعمال نظرهای بی‌جا جلوگیری کند. 

جلوگیری از دبیری اشخاص تکراری اتفاق خوبی است 

این تهیه‌کننده تئاتر در رابطه با انتصاب محمد جهان‌پا به عنوان دبیر جشنواره تئاتر استانی اظهار کرد: انتصاب جهانپا اتفاق خوبی است. به دلیل اینکه از چرخه حضور اشخاص تکراری جلوگیری می‌شود و فرد جدید و تازه نفسی به عنوان دبیر این جشنواره روی کار می‌آید. البته او اولین تجربه دبیری جشنواره را دارد اما در بسیاری از رده‌ها تجربه مدیریتی داشته‌ است. 

حکم‌آبادی ادامه داد: جهانپا هم‌خط با سیستم دولت سیزدهم است و گمان می‌کنم زمانی که در یک سیستم، اشخاص هم‌نظر و هم‌خط کار کنند، قطعا اتفاق بهتری خواهد افتاد. بنابراین امیدوارم انتصاب او منشاء خیر باشد و جشنواره استانی بتواند به جایگاه سابق خود بازگردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha