• دوشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401061411305
  • خبرنگار : 50490

ورزشکار بدنساز بابلسری قهرمان رقابت‌های مسترالمپیا آماتوری پاکستان

ورزشکار بدنساز بابلسری قهرمان رقابت‌های مسترالمپیا آماتوری پاکستان

ایسنا/مازندران درسکوت و بی توجهی مسئولان بابلسر و استان، یاسر رضایی ورزشکار بدنساز بابلسری در رشته فیزیک NPC مسترالمپیا آماتوری پاکستان ۲۰۲۲ و اوررال (قهرمان قهرمانان) این رقابتها موفق به دریافت پروکارت (IFBB-PRO) شد و مجوز ورود به میادین حرفه‌ای بین المللی این رشته را دریافت کرد.

بدنسازی ورزشی با قدمت دیرینه است که شامل رشته های فیتنس، فیزیک و ماسکولار فیزیک، بادی‌کلاسیک، فیزیک کلاسیک و بادی‌بیلدینگ است.

مسابقات بدنسازی نیز به‌ طور کلی در ۳ دسته نمایشی، آیتمی و ترکیبی برگزار می شود که مهم‌ترین این مسابقات مسابقات مسترالمپیا بوده که به طور سالانه و زیر نظر فدراسیون جهانی بدنسازی (IFBB) مرکز جهانی و معتبر این رشته ورزشی، برگزار شده و مهم‌ترین رویداد بدن‌سازی جهان محسوب می شود.

علاوه بر این مسابقات در دو سطح آماتوری و حرفه ای برگزار می شود و نحوه ارزیابی شرکت کنندگان به این صورت است که اگر ورزشکار در مرحله آماتوری موفق به کسب مقام قهرمانی شود در رقابت بعدی همان مسابقات مربوط به قهرمانان هر دسته شرکت می کند که به نفر اول این رقابت (اورالی) کارت حرفه ای (IFBB-PRO) اهدا می کنند.

ورزشکار قهرمان پس از گرفتن این کارت پرو فقط در میادین حرفه ای به رقابت می پردازد و اگر در رقابت های حرفه ای امتیازات لازم را کسب کند، موفق به دریافت مجوز ورود به مستر المپیای آمریکا خواهد شد.

حالا جوانی از خطه مازندران و شهر بابلسر موفق به دریافت پروکارت شده و این درحالیست که این جوان بدنساز شاهد حمایتی از سوی مسئولان نبوده است.

این قهرمان بابلسری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این رقابت ها توسط فدراسیون ان پی سی برگزار شده بود، این فدراسیون به مرکزیت کشور آمریکاست و تمامی رقابت هایی که در کشورهای مختلف جهان برگزار می شود، مستقیم زیر نظر این فدراسیون است.

یاسر رضایی افزود: در رقابت قبلی که در کشور تونس در سال ۲۰۲۱ برگزار شد، موفق شدم مقام  قهرمانی این رقابت ها را کسب کنم ولی در آن رقابت در مرحله اورالی موفق به کسب کارت حرفه ای نشدم.

وی تصریح کرد: سال ۱۳۷۶ ورزش را از کشتی آزاد شروع  و از سال ۷۹  به رشته پرورش اندام رو آوردم که تا به امروز دارای ۲۱ سال سابقه ورزشی در این رشته هستم و به مدت ۹ سال است که کارت مربی گری این رشته را دارم و به عنوان مربی خصوصی نیز فعالیت می کنم.

این ورزشکار یادآور شد: در سال ۸۲ مقام پنجم بادی بیلدینگ استان، سال ۸۸ مقام چهارم بادی بیلدینگ استان، سال ۹۸ مقام سوم فیزیک ماسکولار در مسابقات جاده ابریشم تهران و سوم بادی بیلدینگ در وزن ۸۰ کیلو را کسب کردم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ نائب قهرمان استان شده و مجوز حضور در مسابقات کشوری را دریافت کرده یادآور شد: به علت شیوع ویروس کرونا فدراسیون پرورش اندام در آن سال مسابقات کشوری را لغو کرد لذا موفق به حضور در این رقابت ها نشدم.

رضایی ادامه داد: با این حال در سال ۹۹ موفق به کسب مقام سوم فیزیک ماسکولار استان شدم.

ورزشکار بدنساز بابلسری قهرمان رقابت‌های مسترالمپیای آماتوری پاکستان

این قهرمان بین المللی تصریح کرد: در نخستین رقابت برون مرزی خود، موفق به کسب مدال قهرمانی و سپس در این دوره از رقابت ها موفق به کسب کارت حرفه ای شدم و در مجموع دو طلا برای کشور  به ارمغان آوردم که هر دو آنها قهرمانی مسابقات مستر المپیا آماتوری بوده است.

رضایی افزود: از ۱۷ نفر شرکت کننده تیم اعزامی از ایران تنها دو نفر موفق به کسب کارت حرفه ای شدند که هر دو کارت از رشته فیزیک بوده است.

وی ادامه داد: پس از این با داشتن این کارت حرفه ای باید در دنیای حرفه ای رقابت کنیم.

رضایی افزود: نخستین نفری هستم که در شهرستان بابلسر در رشته فیزیک و در مجموع  بعد از جعفر غفار نژاد قهرمان حرفه ای کشور، دومین ورزشکار از شاخه این رشته هستم که موفق به دریافت پروکارت شده ام.

وی با تقدیر از حمایت بی دریغ خانواده گفت: تاکنون هیچ نهاد و سازمان و اداره ای،  چه مادی و چه معنوی از من حمایت نکرده است و مسئولان شهرستان بابلسر و هیات ورزش پرورش اندام استان حتی یک جلسه تجلیل هم برگزار نکردند.

این ورزشکار بدنساز با اشاره به اینکه قهرمانان ورزش هایی چون بدنسازی در کشور دیده نمی شوند تصریح کرد: اینکه یک کشوری بتواند در همه عرصه ها و حوزه ها کارآمد باشد نشان توسعه یافتگی و موفقیت آن کشور است نه اینکه تمام تمرکز خود را در یک حوزه خلاصه کند.

رضایی یادآور شد: امیدواریم روزی شاهد نگاه عادلانه متولیان ورزش در کشور باشیم و اینکه به گونه ای رفتار نکنند که جوانان مستعد کشور به سمتی بروند که اقبال و پذیرش نسبت به آنها وجود دارد.

وی در پایان افزود: با هزینه شخصی و بدون حمایت کسی برای رقابت در این مسابقه حضور یافتم و بدون توجه و اعتنای مسئولان با افتخار دو مدال طلا برای مردم و همشهریان خود به ارمغان آوردم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha