• یکشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401082920274
  • خبرنگار : 71496

الفیاض: حشد شعبی با از بین بردن طائفه‌گرایی میان شیعه و سنی به سازندگی عراق کمک کرد

الفیاض: حشد شعبی با از بین بردن طائفه‌گرایی میان شیعه و سنی به سازندگی عراق کمک کرد

رئیس سازمان حشد شعبی عراق امروز (یکشنبه) با تاکید بر حمایت از حقوق اقلیت‌ها در نقشه راه عراق یکپارچه، اعلام کرد که این سازمان به سازندگی عراق و از بین بردن طائفه‌گرایی میان شیعه و سنی کمک کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی عراق در سخنرانی که امروز در دومین کنفرانس علمی موسسه فرهنگی "شاهد" داشت، اظهار کرد: شایسته نیست حشد شعبی بخشی از فعالیت‌های سیاسی باشد اما باید از اتفاقات، خطرات و چالش‌ها آگاهی سیاسی داشته باشد، در غیر این صورت انسان چگونه می‌تواند جان خود را فدای این میهن کند؟ قطعا حشد شعبی خطر را احساس می‌کند و ارزش فداکاری را می‌داند و نتیجه آن بر عملکرد این نیروهای فداکار تاثیر خواهد گذاشت.

الفیاض در ادامه گفت: حشد شعبی با از بین بردن مسأله طائفه‌گرایی در سازندگی عراق نقش ایفا کرد، با توجه به اینکه حشد شعبی یک گروه شیعه است، این مطلب عجیب به‌ نظر می‌رسد اما حشد شعبی نقش بزرگی در حمایت از تمامی افراد، هویت‌ها و حقوق اقلیت‌ها ایفا کرد.

رئیس حشد شعبی افزود: در اینجا منظورم از طائفه‌گرایی  مسأله شیعه-سنی است، حشد شعبی با نیروهای خود در استان‌های غربی توانست گروهی را از این استان‌ها تشکیل دهد که به آنها احساس تعلق بدهد و این نیروها به دنبال امنیت مناطق خود هستند و خود را شهروند درجه یک تلقی کرده و تحت حاکمیت هیچ فرقه‌ دیگری نمی‌دانند.

همچنین او در ادامه گفت: حشد شعبی شیعه را بر اهل تسنن مسلط نمی‌داند بلکه برعکس برای شهروندان اهل تسنن حقوق قائل است که از مهمترین آنها مشارکت در مسؤولیت‌های امنیتی است و این اقدام بزرگ به از بین بردن طائفه‌گرایی بیشتر از شعارها و همایش‌ها و مدعیان دفاع از حقوق تشکل‌ها کمک می‌کند.

الفیاض در پایان نیز گفت: حشد شعبی مدافع اصلی حقوق تشکل‌ها است اما در چارچوب نقشه راه ملی عراق و نه در قالب اهداف و برنامه‌هایی که به دنبال تقسیم کشور هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha