حسنعلی عزتخواه در سفر به منطقه دیشموک و چاروسا پس از ارائه گزارش بازرسان استانی از مدارس این مناطق گفت: منطقه دیشموک به دلیل صعب العبور بودن و نامناسب بودن راههای ارتباطی مشکلات زیادی دارد که نیازمند کار جهادی و انقلابی و همراهی و همکاری همه دستگاههای اجرایی است.
وی با بیان اینکه عزت خواه با بیان اینکه بازدیدها فاصله ها را کم و تجربه ها را زیاد می کند و گفت: آموزش و پرورش در دولت سیزدهم در حال تحول است و چشم انداز روشنی فرا روی ما قرار دارد.
عزتخواه با اشاره به اینکه در جمع آوری مدارس کانکسی در سال تحصیلی فعالیتهای خوبی انجام گرفت، گفت: از ۲۷ مدرسه کانکسی در بخش دیشموک هم اکنون ۱۵ مدرسه کانکسی وجود دارد که جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در دستور کار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار دارد.
وی با تقدیر از تلاشهای ارزیابان استانی و مدیران آموزش و پرورش دیشموک و چاروسا گفت: توجه به مسائل تربیتی و دینی، سرود ملی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب برای دانش آموزان و معلمان یک ضرورت است که در برنامه های مدارس مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بر پیگیری بازخورد ارزیابان از مدارس تاکید کرد و خطاب به روسا و کارشناسان اداری گفت: با مدیران مدارس ارتباط موثر و تنگاتنگی داشته باشید. جلسات شورای مدرسه و معلمان را فعال کنید.
وی تاکید کرد: معناگرایی را در آموزش و پرورش با تمام وجود دنبال کنید، ارزشهای والای انسانی و فضیلتهای اخلاقی، ایثار، گذشت و نوعدوستی در آموزش و پرورش باید معنا پیدا کند و این معنای واقعی معناگرایی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به توانمندیها و استعدادهای خوب دانش آموزان مناطق دیشموک و چاروسا اشاره کرد و گفت: حضور بانشاط دانش آموزان در کلاسهای درس و فعالیتهای خوب آموزشی، نوید بخش فرداهایی روشن و زیبا خواهد بود که باید بهترین امکانات را برای ظهور و بروز استعدادهای آنان بیش از گذشته فراهم کنیم.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در جمع بندی گزارش ارزیابان گفت: هدف از بازدیدهای نظارتی، اصلاح روند امور در سیستم اداری مدارس و توجیه مدیران درزمینه اجرا و نظارت بر طرحها و برنامه های آموزشی و پرورشی است.
محمد دانشی نسب، اهم مشکلات مدارس در این بازدیدها را، مجهز نبودن بعضی از مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد، عدم توجه برخی مدیران به ساماندهی و مستند سازی اموال مدارس، مصوب نکردن مسائل و موارد مهم آموزشی و پرورشی در جلسات شورای دبیران و مدرسه، عدم تحویل و تحول مدیران جدید و قدیم در بعضی از مدارس را بخشی از این مشکلات بیان کرد و خواستار برگزاری کارگاه توانمند سازی برای مدیران مدارس درزمینه طرحها و برنامه های آموزشی و پرورشی شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: دور دوم این بازدیدها در راستای مرتفع نمودن نقاط قابل بهبود درماههای آینده اتفاق خواهد افتاد و تا هرجایی که نیاز باشد درکنار مدیران درزمینه اجرای دقیق امور آموزش وپرورش همکاری خواهیم کرد.
انتهای پیام
نظرات