• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401101207145
  • خبرنگار : 50163

آغاز طرح مطالعاتی ساماندهی ترافیک شهر ابهر

آغاز طرح مطالعاتی ساماندهی ترافیک شهر ابهر

ایسنا/زنجان سخنگوی شورای شهر ابهر گفت: کارشناسان، صاحبان فکر، اندیشه، طرح و ایده و همچنین همه شهروندان می‌توانند در ساماندهی ترافیک ابهر با مراجعه به سامانه طراحی شده و ثبت نظر خود سهیم باشند.

سعید بهاوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز طرح مطالعاتی ساماندهی ترافیک شهر ابهر، اظهار کرد: کارشناسان، صاحبان فکر، اندیشه، طرح و ایده و همچنین همه شهروندان می‌توانند با ورود به سامانه https://survey.porsline.ir/s/O4D4Yaln نظرات ترافیکی خود را ثبت کنند تا از این نظرات در راستای ساماندهی ترافیک شهری استفاده شود.

وی مطالعات ساماندهی ترافیک شهری و سیستم‌های مدیریت ترافیک را عموما به منظور مقابله با ازدحام ترافیکی، راه‌بندان و ازدحام ترافیکی در شهرهایی که رشد مالکیت خودرو بسیار سریع‌تر از رشد زیرساخت‌های شهری است عنوان کرد و افزود: در این زمینه، مدیریت شهری می‌تواند با تکیه بر سیستم‌های مدیریت ترافیک، ازدحام ترافیک و اثرات منفی آن را به حداقل برساند.

بهاوری با توضیح اینکه هدف از مطالعات ساماندهی ترافیک شهری، روان‌سازی جریان عبوری با تاکید بر ایمنی عابران پیاده و وسایل نقلیه و در نتیجه به حداقل رساندن ریسک تصادفات است، گفت: عمدتا مطالعات ساماندهی ترافیکی با هدف رفع گره‌های ترافیکی ناشی از کنترل نامناسب تقاطع، روان‌سازی جریان عبوری در شبکه معابر، مدیریت پارک حاشیه‌ای معابر و امکان‌سنجی مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای، ایمن‌سازی عابران پیاده و بهینه‌سازی عملکرد ناوگان حمل‌ونقل همگانی انجام‌ می‌شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ابهر تاکید کرد: یکی از راهکارهای پیش رو در مواجهه با کاهش ظرفیت معابر و حل مشکلات مربوط به گره­‌های ترافیکی، انجام مطالعات ساماندهی ترافیکی به منظور رفع این گره‌های یا تامین دسترسی­‌های کافی به منظور رعایت سلسله مراتب راه­‌های شهری است که با رویکرد ساماندهی در افق کوتاه مدت و میان مدت انجام می‌شود و در این مطالعه ابتدا وضعیت موجود و معضلات محدوده مورد مطالعه از طریق بازدید میدانی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha