• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402012009359
  • خبرنگار : 50181

پیش‌بینی رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه از بازار مسکن در ۱۴۰۲

پیش‌بینی رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه از بازار مسکن در ۱۴۰۲

ایسنا/کرمانشاه رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه معتقد است، بازار مسکن امسال تورم حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصدی همراه با رکود را تجربه خواهد کرد.

آرش شادفر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: با توجه به پارامترهای مختلفی که بر بازار مسکن اثرگذار است، به نظر می‌رسد این بازار نیز متناسب با سایر بازارهای مالی، امسال افزایش قیمت را تجربه کند.

وی بازار مسکن را نیز مانند سایر بازارها تابعی از نرخ ارز دانست و گفت: از آنجایی که ضریب نقدشوندگی مسکن نسبت به دلار، سکه، طلا و ... پایین‌تر است، تا حدودی از تورم جا می‌ماند، اما تورمی که با آن مواجهیم در نهایت به بازار مسکن هم خواهد رسید.

این فعال صنعت ساختمان از زمین، هزینه اخذ مجوزها، مصالح ساختمانی و دستمزد به عنوان چهار عامل تعیین کننده قیمت مسکن یاد کرد و افزود: تقریبا در همه این چهار بخش افزایش قیمت را شاهد بوده‌ایم که نتیجه آن در بالا رفتن قیمت تمام شده مسکن خود را نشان می‌دهد.

شادفر اضافه کرد: مجموع شاخص‌های اثرگذار بر قیمت مسکن نشان می‌دهد که امسال کف افزایش قیمت در این بازار بین ۳۰ تا ۴۰ درصد خواهد بود.

رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه درباره وضعیت رونق خرید و فروش در بازار مسکن نیز یادآور شد: به نظر می‌رسد رکود تورمی امسال بازار مسکن را در برگیرد، زیرا با توجه به اینکه قدرت خرید مردم متناسب با تورم افزایش نیافته، تقاضای موثر بازار مسکن که ناشی از نیاز موثر و واقعی مردم است، به جهت افت توان خرید مردم کاهش خواهد یافت.

وی این روند را باعث تمایل بیشتر مردم به خرید واحدهای کوچک متراژ دانست و خاطرنشان کرد: به همین جهت رکود در واحدهای با متراژ بالا محسوس‌تر خواهد بود، البته نباید این نکته را نیز فراموش کرد که این واحدها در هر صورت متقاضیان خاص خود را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha