• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402020300739
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرماندار خلخال:

امکانات فرهنگی و هنری شهرستان خلخال تناسبی با پیشینه تاریخی و فرهنگی آن ندارد

امکانات فرهنگی و هنری شهرستان خلخال تناسبی با پیشینه تاریخی و فرهنگی آن ندارد

ایسنا/اردبیل فرماندار خلخال از کمبود مجتمع‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان خبر داد.

سیدجواد یحیی‌زاده، فرماندار خلخال سوم اردیبهشت در نشست با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به غنای فرهنگی، ادبی و هنری این شهرستان گفت: در حالی که دومین مدرسه استان آذربایجان شرقی در ۱۱۰ سال پیش در خلخال راه‌اندازی شده و همچنین نخستین و کهن‌ترین کتابخانه استان اردبیل در این شهر واقع شده، امکانات فرهنگی و هنری موجود با استخوان‌بندی فرهنگی خلخال تناسب ندارد.

وی اضافه کرد: شهرستان خلخال تنها یک مجتمع فرهنگی و هنری فرسوده دارد و انتظار از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی مجتمع‌های جدید در کنار تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری فعلی خلخال و همچنین تکمیل پروژه ساخت مجتمع‌های فرهنگی کلور و هشجین است.

وی با انتقاد از رها شدن فضای مجازی گفت: برخی فعالیت‌های غیرمجاز در فضای مجازی موجب التهاب‌آفرینی و تشویش اذهان عمومی شده و به نظر می‌رسد قانون خاصی برای برخورد با متخلفان در فضای مجازی وجود ندارد.

فرماندار خلخال گفت: بساط فضای مجازی مسموم باید جمع‌آوری شده و با ساماندهی پایگاه‌های خبری امکان دسترسی مردم به اخبار صحیح در این شهرستان فراهم شود.

اعضای بیمه صندوق هنرمندان افزایش یابد
سیدغنی نظری، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار افزایش اعضای بیمه صندوق هنرمندان شد و گفت: با توجه به پیشنهادات هنرمندان برای بهره‌مندی از مزایای صندوق بیمه هنر انتظار از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش برای تحقق خواسته‌های هنرمندان است.

نظری افزود: حمایت‌های مالی صندوق اعتباری هنر قطع شده و برخلاف سال‌های گذشته که حمایت‌های یارانه‌ای قابل توجهی از هنرمندان عضو این صندوق صورت می گرفت، در حال حاضر این گونه حمایت‌ها انجام نمی‌شود.

وی اظهار کرد: ضعف قانون در بحث برخورد با فضای مجازی غیرمجاز و مسموم موجب گسترش فعالیت‌های غیرقانونی در این فضا شده و متاسفانه هیچ کس حاضر به تولی‌گری فضای مجازی در کشور نیست.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وعده‌های مسئولان کشوری مبنی بر کمک به تکمیل ساختمان سینمای مجتمع گردشگری و فرهنگی رغایب خلخال خواستار تلاش مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکمیل سالن سینمای این پروژه مهم شهرستان شد.

جشن یکصدسالگی تولد تئاتر خلخال برگزار می‌شود
امیر رجبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: خلخال از دیرباز مهد فرهنگ، هنر و ادب بوده و هنر نمایش و تئاتر در این منطقه از قدمت یکصد ساله برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: با هدف حمایت از هنرمندان هنر نمایش و همچنین رونق تئاتر این شهرستان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نظر دارد امسال جشن یکصد سالگی تولد تئاتر خلخال را با حضور میهمانانی از سراسر استان اردبیل برگزار کند.

رجبی افزود: هنرمندان هنر نمایش و تئاتر خلخال در سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری در زمینه اجرای نمایش‌های شاخص داشته‌اند که از جمله می‌توان به راهیابی یکی از گروه‌های تئاتر شهرستان به جشنواره تئاتر کرمانشاه اشاره کرد.

وی در این نشست همچنین برای تجهیز نوسازی و ارتقای سطح امکانات تنها مجتمع فرهنگی و هنری خلخال قول مساعد داد.

وی همچنین گفت: سال گذشته با تخصیص سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمینه برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره مجتمع‌های فرهنگی هنری شهرهای کلور و هشجین فراهم شد.

رجبی گفت: همزمان با هفته دولت امسال ساختمان‌های ۲ مجتمع فرهنگی و هنری شهرهای کلور و هشجین تکمیل خواهد شد و تا دهه فجر امسال نیز این مجتمع‌ها تجهیز شده و در اختیار هنرمندان و اهالی شهر خلخال قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha