• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402021609607
  • خبرنگار : 71610

نعیم قاسم: آماده خارج کردن روند انتخاب رئیس جمهور از بن‌بست هستیم

نعیم قاسم: آماده خارج کردن روند انتخاب رئیس جمهور از بن‌بست هستیم

به دنبال طولانی شدن بیش از حد خلأ ریاست جمهوری لبنان، معاون دبیرکل حزب‌الله در سخنانی بر آمادگی این حزب برای خارج کردن روند انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور از بن بست تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با انتشار توییتی در این باره نوشت که حزب الله هیچ‌گاه دست دراز شده خود برای گفت‌وگو با شرکای ملی درباره توافق بر سر انتخاب رئیس جمهور لبنان را پس نکشیده است.

وی تاکید کرد: بارها با ارائه نام یک نامزد بر رویکرد مثبت تاکید کرده‌ایم و امروز در سطح محلی و منطقه‌ای همه چیز روشن شده است و ادامه رویکرد منفی فعلی با رد یک گزینه بدون ارائه جایگزین مفید نیست.

نعیم قاسم ادامه داد: ما حمایت خود را از نامزدی سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده لبنان اعلام کردیم، بنابراین بقیه جناح‌ها نیز نامزد یا نامزدهای خود را معرفی کنند و ما آماده مذاکره برای نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ها برای خروج از بن‌بست هستیم، پس از این اتفاق انتخاب رئیس جمهور با اجرای قانون اساسی در پارلمان صورت می‌گیرد.

لبنان از زمان فروپاشی مالی در سال ۲۰۱۹ با بدترین بحران اقتصادی تاریخ خود مواجه بوده و همزمان در یک بن‌بست سیاسی عمیق قرار دارد.

دوران ریاست جمهوری میشل عون ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ پایان یافت و از آن زمان تاکنون پارلمان لبنان علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد موفق به انتخاب جایگزین مناسبی برای وی در این سمت نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۶ ۱۷:۵۶

آنچه مشکلات عدیدۀ مسلمانان را در کشورهای اسلامی به فوریت حل می کند اتحاد و وحدت کلمه بین تمام گروهها و اقوام است و همین دلیل علت شاخص نگرانی دشمنان قسم خوردۀ اسلام به رهبری صهیونیسم و امپریالیسم جهانی است و همیشه از ایجاد تفرقه و نفاق و کشتار مسلمان توسط مسلمان سودها برده اند..............