• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402022415188
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک مسئول در خراسان جنوبی عنوان کرد:

نیاز به اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی

نیاز به اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر سه طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی استان در دست اجراست که تکمیل آن به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر سه طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی استان در دست اجراست که تکمیل آن به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

عباس سارانی در گفت‌وگو با ایسنا  بر لزوم تأمین منابع آب از طریق طرح‌های توسعه ای از جمله خطوط انتقال، احداث سد و طرح‌های تغذیه ای تاکید کرد و گفت: مدیریت صحیح منابع آب و مصارف و همچنین استفاده از آب‌های غیرمتعارف از اقدامات ضروری است.

وی اظهار کرد: طرح تغذیه مصنوعی یکی از برنامه‌های وزارت نیرو در راستای افزایش سطح آب‌های زیرزمینی و در نتیجه افزایش تاب آوری در خشکسالی است.

سارانی افزود: این طرح با هدف گسترش کشاورزی در منطقه و جلوگیری از مهاجرت، کنترل سیلاب و کاهش خسارات ناشی از آن و تغذیه سفره‌‎های آب زیرزمینی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: طرح تغذیه مصنوعی گزیک شهرستان مرزی درمیان با ۱.۷ میلیون متر مکعب ظرفیت آبگیری، ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز برای اتمام آن نیاز است.

وی افزود: همچنین سد تغذیه مصنوعی بندان شهرستان مرزی نهبندان با ظرفیت آبگیری ۱.۷۴ میلیون مترمکعب ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای اجرای این طرح ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: طرح تغذیه مصنوعی آهنگران در شهرستان مرزی زیرکوه ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با پنج سازه آبگیری ظرفیت سه میلیون و ۶۰۰ میلون متر مکعب آبگیری در سال را دارد.

سارانی یادآور شد: در حال حاضر برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای اتمام آن به ۲۳ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

پیرو پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی از وزارت نیرو برای تکمیل طرح‌های تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی، این طرح‌ها برای تخصیص اعتبار به وزارت نیرو ارسال شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha