• جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402022918579
  • منبع : نمایندگی همدان

امام جمعه همدان:

مردمی‌سازی، راهکار مناسب رشد اقتصادی است/دولت تیم اقتصادی خود را بازبینی کند

مردمی‌سازی، راهکار مناسب رشد اقتصادی است/دولت تیم اقتصادی خود را بازبینی کند

ایسنا/همدان امام جمعه همدان با بیان اینکه رفع فقر و برطرف ساختن محرومیت از وظایف دولت است، گفت: دولت باید تدبیر جدی‌تری در مسأله معیشت مردم داشته باشد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهر همدان، بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) در اواخر عمر خود به مسئولان زمان خود سفارش کردند که حاکمان مواظب باشند جامعه دچار فقر نشود که اگر جامعه دچار فقر شود به سمت کفر حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حاکمان دولت اسلامی نسبت به رفع فقر همت کنند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها می‌تواند در فقر جامعه مؤثر باشد و مسئولان می‌توانند با برنامه‌ریزی در مسائل اقتصادی جامعه موفق شوند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه فقری که از عجز نشأت گرفته باید تجارت کنید یا حرفه یاد بگیرید، گفت: امروز مهارت آموزی نیاز جامعه است، جوانان تحصیل‌کرده مهارت تولید ثروت در بازار آزاد را ندارند و باید روش‌های نوین تولید ثروت را به جوانان آموزش دهیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه به تعبیر اقتصاددان‌ها باید از هوش مالی جوانان بهره گرفت و مهارت را به جوانان یاد داد، افزود: این نقص در نظام آموزشی ما وجود دارد که تنها کار اداری را به نوجوانان و جوانان آموزش می‌دهد.

شعبانی‌موثقی ادامه داد: وقتی فقر نتیجه کسالت و عجز است باید عوامل تولید فعال شود، نیروی جوان یک کشور باید محرک اقتصاد کشور باشد و آموزش ببیند و مهارت تولید ثروت را بلد باشد، دولت هم باید از آن حمایت کند تا باعث آبادانی و عمران کشور شود.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه مردمی‌سازی اقتصاد راهکار مناسبی برای رشد اقتصادی جامعه است، گفت: رفع فقر و برطرف ساختن محرومیت از وظایف دولت است‌.

وی در بخش دیگری به مسأله جوانی جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: استاندار در رابطه با مسأله جمعیت و قانون جوانی جمعیت به صورت جدی تر ورود و حمایت کند چراکه در سال‌های آینده با بحران جمعیت در کشور و به ویژه در استان مواجه خواهیم شد همچنین همدان از استان‌های آخر در نرخ باروری و رشد جمعیت است و از استان‌های پیر محسوب می‌شود.

شعبانی‌موثقی خطاب به دولت هم گفت: انتظار است دولت تیم اقتصادی خود را بازبینی و برنامه اقتصادی خود را در عرصه کنترل تورم اجرایی کند تا مردم نتایج را در بازار و جامعه ببینند و تورم کنترل شود علاوه بر این دولت در برخی زمینه‌ها پر کار بوده و خوب عمل کرده است اما باید تدبیر جدی‌تری در معیشت مردم داشته باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha