• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402030302246
  • خبرنگار : 50532

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در آستارا

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در آستارا

ایسنا/گیلان سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با تجدید میثاق مسئولان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر با شهدا و خاطره‌گویی از دوران دفاع مقدس، در شهرستان مرزی آستارا گرامی داشته شد.

عنایت رضایی پور، فرماندار شهرستان آستارا امروز در آیین گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر که در محل گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد، گفت: فتح خرمشهر تبلور اراده ملی در برابر دشمن و استکبار جهانی بود.

وی به تشریح مراحل اشغال و آزادسازی خرمشهر پرداخت و افزود: جهاد تبیین رسالت امروز همه مسئولان در جامعه است و باید در این میدان به وظیفه خطیر خود عمل و دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمن و استکبار جهانی را به همگان تبیین کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه آزادی خرمشهر فتح بزرگ اسلام در برابر تمام دنیای استکبار بود، تصریح کرد: نیروهای مردمی، ارتش و سپاه با دستان خالی در برابر لشکر تا بن دندان مسلح رژیم بعثی عراق ایستادگی کردند و با خلق حماسه‌ای بزرگ در ۳۴ روز از سقوط خرمشهر جلوگیری کردند.

مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در آستارا برگزار شد

سرهنگ بهزاد قنبری، فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام با عنایات خاص خداوند حاصل شد و سرنوشت دفاع مقدس را به نفع ایران تغییر داد، اظهار کرد: به برکت جان فشانی و ایثارگری شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است که امروز ایران اسلامی به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ جهان مطرح است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت، دینداری، آرمان‌خواهی، از خود گذشتگی، ایثار، ایستادگی، پایداری و مقاومت است، افزود: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه است هیچ آسیبی از جانب دشمن کشور را تهدید نخواهد کرد.

مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در آستارا برگزار شد

در ادامه این آیین، سید اسماعیل موسوی مقدم، از رزمندگان آستارایی هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطراتی از لحظه های نبرد با دشمن بعثی پرداخت.

مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در آستارا برگزار شد

اجرای سرود حماسی توسط دانش آموزان، تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و اعزام ۱۲ نفر به نمایندگی از مردم شهید پرور آستارا به مرقد مطهر امام خمینی(ره) جهت شرکت در مراسم سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل از جمله دیگر برنامه های این آیین بود.

مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در آستارا برگزار شد

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با حدود ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۷ شهید، ۷۱ آزاده و ۶۱۵ جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در آستارا برگزار شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha