• پنجشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402032516186
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل محیط زیست یزد:

محیط زیست یزد با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت دارد

محیط زیست یزد با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت دارد

ایسنا/یزد مدیر کل محیط زیست استان یزد با بیان این که این اداره کل به دلیل کمبود نیروی انسانی با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت دارد، گفت: مشکلات کنونی زیست محیطی یک شبه حل نخواهد شد و مشارکت همه بخشها را برای بهبود وضعیت می‌طلبد.

«سید رضا نورانیان» شامگاه چهارشنبه ۲۴ خردادماه در نشست هم‌اندیشی با رسانه ضمن افتتاح خانه محیط زیست و مطبوعات که در محل خانه مطبوعات یزد برگزار شد، اظهار کرد: خانه محیط زیست، یک نهاد اجتماع محور محلی است که در آن مجموعه‌ای از کارگزاران و ذینفعان دولتی و غیردولتی محیط زیست زیر یک سقف مشترک گردهم می‌آیند و برای حفاظت و بهسازی محیط زیست، با محوریت ارتقای فرهنگ محیط زیست خود برنامه‌ها و تدابیر اثربخش را اتخاذ و اجرا می‌کنند.

وی راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در مناطق مختلف را در راستای توسعه فرهنگی عمومی در رابطه با محیط زیست ذکر کرد.

نورانیان با بیان این که وضعیت کنونی محیط زیست استان به دلیل فاصله با شرایط ایده‌آل، یک شبه حل نخواهد شد ولی با همکاری همگان و مشارکت عمومی می‎تواند بهبود و به وضعیت مطلوب نزدیک شود.

وی با اشاره به فراگیری مسئله محیط زیست، پاسداری از ظرفیت های زیست محیطی را نیازمند همکاری همه عناصر اجرایی، نظارتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواند.

مدیر کل محیط زیست استان با بیان این که امروزه محیط زیست به یک موضوع پرچالش برانگیز اجتماعی با ماهیت پیچیده، چندوجهی و دارای دامنه تاثیرات وسیع است، تاکید کرد: مردمی‌سازی محیط زیست نیاز به جلب مشارکت هدفمند و اثربخش مردم، ایجاد، توسعه و تداوم فعالیت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از دغدغه‌های امروز این اداره کل را کمبود نیروی انسانی ذکر کرد و گفت: محیط زیست استان یزد در حال حاضر فقط با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند.

 نورانیان در پایان دیگر دغدغه امروز محیط زیست را وجود مواردی در حین داشتن عناوین محیط زیستی ولی با ماهیت غیرمحیط زیستی خواند و گفت: متأسفانه طبق قانون جدید پایش واحدهای صنعتی و تولیدی فقط به روش تست انجام می‌شود که در این باره مشکلات متعددی وجود دارد و این فرآیند نیازمند ساماندهی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha