• جمعه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۲:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402032616661
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان:

هدف‌مان توسعه ورزش بانوان است

هدف‌مان توسعه ورزش بانوان است

ایسنا/اصفهان مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: تکلیف‌مان حضور مقتدرانه دختران در عرصه‌های بین‌المللی ورزشی و تنها هدف ما توسعه ورزش بانوان است.

جواد محمدی با اشاره به نقش بانوان در جامعه و ورزش کشور، اظهار کرد: بانوان و حضور آن‌ها در عرصه‌های اجتماعی از مسئله مهم امروز جامعه است و جایگاه زنان در کشور ما به لحاظ مفاهیم اسلامی و زیرساخت‌ها، جایگاه ویژه و با افتخاری است،  اما دشمن طی ماه‌های گذشته و با برنامه‌ریزی ناجوانمردانه‌، ایجاد مشکل و تزلزل در جایگاه بانوان را دنبال کرده است.

وی افزود: جایگاه ورزش در جامعه بر کسی پوشیده نیست. حقیقتا کشورهای همسایه نیز تا این حد در ورزش بانوان فعال نیستند و تیم‌داری نمی‌کنند. انتظار داریم کسانی که تریبون دارند و حرف اثرگذاری دارند از شرایط امن حضور بانوان دفاع کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه ورزش همیشه جایگاه غیرقابل انکاری در ساختار کشور داشته است، تصریح کرد: امروز می‌طلبد ورزش به ویژه ورزش بانوان پرچم‌دار و پیشتاز باشد. در جوامع کوچک است که اتفاق بزرگ رقم می‌خورد، پس تکلیفمان این است که از ارزش‌هایمان دفاع کنیم تا دخترانمان با اقتدار در مجامع بین‌المللی حضور یابند و نباید غافل باشیم.

زن ایرانی دارای هویت است

صمدی، مشاور فرماندار استان اصفهان در امور بانوان در حاشیه نشست تخصصی ورزش بانوان، زن را عامل پویایی جامعه دانست و خاطر نشان کرد: تلاش ما در حوزه سلامت بانوان افزایش بستر برای فعالیت بانوان است تا علاوه بر خانواده پویا، جامعه پویایی داشته باشیم. به قدری از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شده که هر روز خبری از ورزش بانوان و دستاوردهای این حوزه داریم.

او یادآور شد: بانوان ما با حجاب خود نه تنها کسب مقام می‌کنند و نشان می‌دهند بانوی ایرانی هویت دارد، بلکه برای قهرمانان کشوری و شهدا نیز ارزش قائل هستند.

صمدی عنوان کرد: دو دیدگاه غربی داشتیم که ابتدا زن را به‌عنوان انسانی بدون هویت و از سوی دیگر با نگاه کالا عنوان می‌کرد. اما ما در سایه هویت ملی ایرانی، الگویی برای زن داشتیم تا برای خود و پیشرفت خود تلاش کند. اکنون ۱۸۰ اعزام تیمی بانوان از اصفهان داشتیم که مایه مباهات است و امیدآفرینی و ایمان به قدرت‌ها و ارزش‌ها از وظایف فعالان و بانوان ورزشی است.

قاسمی، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می‌فرمایند: تمام خوبی‌ها و خیرها در زنان است، گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند زن، گل است، که کرامت زن را با در نظر گرفتن تمام ابعاد وجودی او بیان می‌کند. در هیچ‌کدام از مکاتب غربی این چنین بیانی در خصوص بانوان وجود ندارد.

قاسمی در پایان تاکید کرد: زن ایرانی با هویت ایرانی و اسلامی در قالب ورزشکار به‌عنوان بزرگ‌ترین ارزش در بیان ما است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha