• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402032717596
  • خبرنگار : 50026

روستای چنشت؛ در مسیر توسعه گردشگری

روستای چنشت؛ در مسیر توسعه گردشگری

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه اظهار کرد: روستای هدف گردشگری چنشت که جز هفت روستای شگفت‌انگیز کشور بوده با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال رسیدن به جایگاه شایسته خود در جذب گردشگر است.

هادی حق‌پناه، امروز شنبه ۲۷ خرداد به رسانه‌های گروهی گفت: روستای چنشت آینده روشن گردشگری شهرستان سربیشه است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بافت باارزش تاریخی روستا، آداب‌ورسوم که عروسی و مهارت ساخت کلاه پولی این روستا در فهرست آثار ناملموس ثبت ملی شده است، آب‌وهوای ییلاقی در تفاوت فاحش دمای روستای چنشت در فصول گرم سال با دیگر نقاط گردشگری استان، در کنار منطقه کویری مختاران، کارگاه‌های صنایع‌دستی روستای گورید بالا و شورستان، منظر طبیعی سد برکوه، کارگاه‌های فرش‌بافی شهر مود از ظرفیت‌های بالقوه این روستا است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته این ظرفیت‌ها در جهت رونق دوباره گردشگری این روستا و شهرستان به کار گرفته خواهد شد.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سربیشه اظهار کرد: در این راستا بازدیدی با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان به همراه اعضا شورای اسلامی چنشت، در بافت باارزش تاریخی روستا انجا شد و ضمن بررسی درخواست‌های ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی، برگزاری جلسات مستمر، استفاده از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌های اجرایی، اعزام متقاضیان فعالیت گردشگری از اهالی روستا طی تور آشناسازی به روستای گردشگری ماسوله، برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی در روستا از تصمیمات در راستای ایجاد رونق بخشی روستای هدف گردشگری چنشت بود.

حق‌پناه، رونق گردشگری را موتور محرکه اقتصاد شهرستان دانست و افزود: با توجه به اشتغال اکثر اهالی شهرستان در بخش کشاورزی و دامپروری که خشکسالی های پیاپی باعث کمرنگ شدن رونق آن شده است، فرصت گردشگری وصنایع‌دستی شهرستان در کنار فرصت‌هایی چون معدن، کارخانجات صنعتی و مرز، باعث رونق بخشی اقتصاد شهرستان خواهد شد.

روستای چنشت که به‌عنوان سرزمین رنگ‌های ایران لقب گرفته، یکی از روستاهای بخش مود شهرستان سربیشه واقع در استان خراسان جنوبی است. در خصوص وجه تسمیه نام این روستا گفته می‌شود درگذشته به علت وجود چهار رودخانه فصلی نام این روستا چند شط بوده است که در گذر زمان به چِنِشت تغییر نام داده است. برخی از مورخان نیز چنشت را هم وزن بهشت می‌دانند که وجود دامنه‌های سر سبز و رودخانه‌های دائمی سبب شده است تا در گذشته دامداران زیادی این منطقه را برای سکونت انتخاب کنند. استفاده از رنگ‌های متنوع و شاد در پوشش بانوان این روستا و همچنین به کارگیری درهایی به رنگ آبی یا سبز، پنجره‌هایی با رنگ‌های شاد در بافت مسکونی روستا از جمله ویژگی‌های این روستا است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha