• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402033120834
  • خبرنگار : 71661

با اعتراف به کند بودن سرعت پیشروی ضدحمله؛

زلنسکی: جنگ است،‌ هالیوود که نیست!

زلنسکی: جنگ است،‌ هالیوود که نیست!

رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (چهارشنبه) گفت که پیشروی این کشور علیه مواضع نیروهای مسلح روسیه «کندتر از حد مطلوب» پیش می‌رود؛ اما کی‌یف سربازانش را که در حال عبور از میدان‌های خطرناک مین هستند وادار به تسریع این عملیات نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند این (ضدحمله مانند) یک فیلم هالیوودی است و از همین حالا انتظار نتیجه دارند. این‌طور نیست؛ جان مردم (سربازان اوکراینی) در خطر است!

به گزارش رویترز، اوکراین می‌گوید در جریان ضدحملاتی که از ماه‌ها پیش فضا را برای آن آماده کرده، تا امروز تنها کنترل هشت روستای خود را از روسیه پس گرفته است.

نیروهای اوکراینی هنوز نتوانسته‌اند در خطوط دفاعی که روسیه ماه‌ها مشغول تقویت آن‌ها بوده نفوذ کنند. گفته می‌شود که کی‌یف ۱۲ تیپ نظامی خود را برای این ضدحمله اختصاص داده هنوز اکثر آن‌ها وارد میدان نبرد نشده‌اند.

رویترز از برخی از روستاهای پس گرفته‌شده در جریان این ضدحمله بازدید و پیشرفت چندکیلومتری اوکراین را تأیید کرده است. مسکو می‌گوید که از اوایل ماه میلادی جاری در حال مقاومت در برابر پیشروی نیروهای اوکراینی است.

بی‌بی‌سی به نقل از زلنسکی نوشت که کار ارتش اوکراین در این نبرد دشوار است، زیرا ۲۰۰ هزار کیلومترمربع از خاک اوکراین توسط نیروهای روسیه مین‌گذاری شده است.

زلنسکی گفت: مهم نیست بعضی‌ها چه بخواهند، از جمله اینکه ما را تحت‌فشار قرار دهند. در نهایت احترام باید بگویم که ما هر طور که صلاح بدانیم در میدان نبرد پیشروی می‌کنیم.

مقامات اوکراینی می‌گویند که در حال حاضر نیروهای این کشور در جنوب مشغول تقویت مواضع تصرف‌شده و در شرق مشغول عقب نگه‌داشتن سربازان روسیه هستند.

مصاحبه زلنسکی با بی‌بی‌سی هم‌زمان با برگزاری نشستی لندن روی داد که در آن متحدان غربی وعده میلیاردها دلار کمک مضاعف را به اوکراین دادند.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، غرب میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات نظامی به اوکراین فرستاده است؛ سلاح‌هایی که در این ضدحمله اوکراین نقشی حیاتی دارند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی است که روسیه در این جنگ یا حمله قبلی در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند. روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد. کرملین اما می‌گوید صلح زمانی ممکن خواهد بود که اوکراین به کشوری بی‌طرف بدل شده، قید عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را زده و حاکمیت روسیه بر مناطق تصرف‌شده را به رسمیت بشناسد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هفته گذشته گفت: حمله (اوکراین) آغاز شده و اوکراینی‌ها در حال پیشروی هستند. هنوز در روزهای نخست هستیم؛ اما آنچه از آن مطمئنیم این است که هرچه اوکراین مقدار بیشتری از خاکش را آزاد کند، در مذاکرات دست بالاتری خواهد داشت.

اما کرملین می‌گوید که ضدحمله اوکراین در نفوذ در خطوط دفاعی روسیه ناتوان بوده، نیروهای اوکراینی متحمل تلفات سنگین شده و به عقب رانده شده‌اند. اخیراً مسکو اعلام کرده که چندین دستگاه تانک آلمانی لئوپارد ۲ و نفربر زرهی بردلی (ساخت آمریکا) نابود یا در میدان نبرد رها شده‌اند.

نیویورک‌تایمز هم اخیراً در گزارشی اظهار کرد که اگر اوکراین نتواند دستاورد چشمگیری از این ضدحملات کسب کرده و آن را در قالب نوعی پیروزی معرفی کند، احتمال دارد که کمک‌های تسلیحاتی غرب قطع شود؛ کمک‌هایی که از آغاز جنگ تا امروز نقشی حیاتی در سرپا نگه‌داشتن اوکراین داشته‌اند.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود اظهار کرد که غرب تنها در صورتی ضدحملات اوکراین را موفقیت‌آمیز قلمداد خواهد کرد که یا مناطق کلیدی که در خلال جنگ به کنترل روسیه درآمده، پس گرفته شود؛ یا اینکه ضربه‌ای «مهلک» به روسیه وارد شود که کرملین را وادار به بازنگری در ادامه جنگ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۱ ۲۰:۳۴

یقین بدانید این حرف را به خودش زده ، کوک را زده و جنگ را هالیوودی میبینه

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۱ ۲۲:۳۰

خدایی این مزخرفات از کجا می نویسید خیلی بیسواد هستید حداقل کانل های تلگرامی مربوط روسیهای و اوکراینی مطالعه کنید با جزئیات خطوط مشخصه تیپ های عمل کننده که همگی تجهیز شده و آموزش دیده ناتو هستند مشخصه برای نوشتن یه خبر کمی تحقیق کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۸:۰۶

خجالت هم خوب چیزیه ایران هر چه می کشه از قرن 17میلادی تا الان از همین روسیه هست

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۹:۱۱

چرا انقدر جوگیر شدی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۲ ۰۱:۰۲

نه از روسیه و نه از اوکراین ، از هیچ کدوم خیری ندیدیم که بخوایم پیگیر باشیم، روسیه حماقت کرد که جنگ را شروع کرد و اوکراین حماقت کرد که تحریک به جنگ کرد، این جنگ،جنگ احمقهاست، جنگ ما نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۳۱ ۲۳:۰۰

حال میبینی چطور غرب لجن به دست وپای روسیه قهرمان می افتن توی زلنسکی انگل با اون اوکراین مردمی احمق نابود خواهیدشد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۲:۰۶

حداقل از کشوری که بخش قابل توجهی از خاک ایرانو ضمیمه خودش کرده طرفداری نکنین

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۰۰:۵۶

جای خوشحالی است که دلقک فهمیده که جنگ است هالیوود که نیست !!!

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۰۲:۴۵

باختی‌فرار‌کن‌راستی‌چ‌استفاده‌مکنی‌صورت‌چشمت‌ورم‌داره‌قشنگ

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۲۰:۵۱

روسیه قهرمان خخخخخخخخ جک سال رو گفتی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۰۹:۱۱

زلنسکی از بس حرص میخوره آخرش سکته میکنه چون غربیها سر کارش گذاشتن و خودشون جرعت نمیکنند مستقیم وارد جنگ بشن و به زلنسکی میگن لنگش کن . همه این جنگ افروزیها زیر سر انگلیس هستش وگرنه این دو کشور همسایه هرگز باهم درگیر نمی شدن. زلنسکی را سر کار گذاشتن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۰۹:۱۵

درود بر زلنسگی ومردم با غیرت اوکراین بکشید این روسها

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۱:۲۹

داداش زلنسکی درسته،نه زلنسگی، ارتش اوکراین اغلبش اوکراینی نیستند،بلکه مزدورانی از کشورهای مختلف دنیا هستند.که در ازای دریافت دلار از کشورهای غربی و یا با زور حاضر به جنگ با روسیه شده اند.تا حالا هم بنا به گزارش خودشان 350 هزار نفر کشته داده اند.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۲:۱۵

روسیه با اون همه ادعا چی شد یک هفته میخواست اکراین رو بگیره پوتین زیر اکراین زاییده

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۲:۳۵

نباید زلنسکی گول وعده و وعیدهای پوچ غرب بخصوص آمریکا و انگلیس رو میخورد ، متاسفانه استعمارگران ، همیشه ، دنبال منافع خودشان هستند و جان ومال مردم سرزمینهای دیگر برایشان پشیزی ارزش ندارد. زلنسکی باید متوجه این موضوع میشد و از بروز جنگ که موجب از دست دادن مال و جان و سرزمین شده ، جلوگیری میکرد.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۲:۴۸

آقای زلنسکی دست از برادر کشی بردار

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۵:۳۸

شما چی میدونی از ایثا. رزمندگان اسلام نمیفهمی مثل زلنسکی دلقک کشور را ویران کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۵:۴۱

به نظر شما زلنسکی باید کشور رو تقدیم روس‌ها کنه .چون شما و امثال شما طرفدار روسیه هستید .راه درست تسلیم کردن میهن به متجاوز هست ، ،،. درس مکتب شما این بود

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۲:۴۹

یک رهبر واقعی جان ملتش و نظامیانش برایش مهم است. دنبال شوآف و شعار نیست. دنبال ابراز قدرت و تبلیغ نیست. داشتیم رهبرانی که سربازان کم سنشان را با وعده‌های ماورایی بر روی مین می فرستادند.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۴:۱۸

قرار شده زلنیسکی تا آخرین سرباز اکراین جنگ را ادامه دهد.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۴:۲۱

خیلی ها باید از زلنسکی یاد بگیرند که معنا وطن دوستی چیست ، وقتی بایدن به زلنسکی گفت برایت هواپیما می فرستم خودت و خانواده ات را بیاورند امریکا و به زندگی تجملی در امریکا بپردازید و زلنسکی نپذیرفته و کشورش را ترک نکرد ، بزرگترین ارزش اوست حتی اگر در جنگ با روسیه تجاوزکار شکست بخورد ! مردم شمال ایران خاطرات تلخی از تجاوز روسیه به ایران در یاد دارند ...

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۵:۱۴

بلخره شما اگر غربگدای تاریخ گذشته هستی بگو طرفدار کدام مخاصمه هستی جنگ روسیه با اوکراین یا غرض ورزی با نظام ایران بنده خدا شعار زن زندگی وسپس بردگی دیگر نخ نما شده برو سر اصل مطلب دنبال چی هستی روسیه اگر.قرار بود به یه بچه ببازد پس تو هم قادر بودی نظام ایران را دو ثانیه خفه کنی پس اگه سکوت کردی بدان.رضایت میدی منبعد خفه خون بگیری.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۸:۰۳

افرین بر شما دوست عزیز. یک چهارم خاک ما توسط همین روسها و ابا و اجداد پوتین غصب شده

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۲۲:۲۲

آره به زلنسکی گفتن برات هواپیما می‌فرستیم. زلنسکی نوکر دست به سینه امپریالیسمه. دلقکی که رئیس جمهور شده. و چه راحت رسانه ها تو ذهن عوام ازش قهرمان میسازن.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۲ ۰۰:۰۶

خدا رو شکر یک نفر باشعور و با انصاف و وطن پرست پیدا شد نظر بده .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۲ ۱۱:۳۲

مشق سیاست کارهرکسی نیست چه وطن دوستی؟اینکه این مردک احمق شده بازیچه دست آمریکاواروپا و به نیابت ازاونا داره باروس میجنگه تا روس رو ضعیف کنه شد وطن دوستی؟این دلقک اندازه یه بچه هم نمیفهمه داره مردمش رو قتل عام میکنه چرا؟چون روس بهش گفت بگو آمریکاکارخانه های سلاح بیولوزیک رو ازمرز ماجمع کنه ولی آمریکا بهش گفت نترس من پشتتم وبااین وعده خرش کرد و کشورش رو ویران کرد وکلی ازخاکش رو ازدست داد ضمنا ازوقتی که روس کارخانه های سلاح بیولوژیک اوکراین رو تومرزش زد دیگه ویروس دست ساز کرونا هم رفت یاعلی ع

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۵:۰۲

چی میگید شما اینجا زلنسکی باید فارسی یاد بگیره اون وقت شما کامنت بنویسی براش ۳۳۴

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۵:۳۴

اینم شده حکایت اونی که بیرون از گود نشسته و میگه لنگش کن حالا کشورهای غربی و آمریکا که به اوکراین کمک تسلیحاتی و مالی میکنن دیگه قرار نیس که با جون سربازان اون بازی کنن، خودشون بهتر میدونن دارن چکار میکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۶:۱۳

من نمیدونم ب شما چه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۶:۲۳

درود بر روسیه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۶:۳۱

سلام! آقای زلنسکی فوق العاده بی کفایت است.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۶:۵۳

اسکول دلقک ضد حمله زمانی جواب میده که دشمن هیچ اطلاعی از ضد حمله زمان ومکانش نداشته باشه دلقک بازی نیست که قبلش اطلاع دادی وقتی اطلاع دادی یعنی نمایشی دوسر باخت یکی اینکه دلقکی بیش نیستی دوم اینکه دیگران براتماشا حاضرن نه بیشتر

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۷:۰۹

غرب علنا از این دلقک یهودی دارد به عنوان یک گلادیاتور دیوانه و زنجیری سوء استفاده می کند..... ای کاش مردم اکراین زودتر این ابله غرب ساخته خانه خراب کن را به سزای اعملش برسانند..

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۸:۴۸

اینجا هالیوود نیست بلکه دورهمی معتادان هست ، زلنسکی سردسته معتادان هالیوودی است ،

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۱۹:۵۷

ویروس کرونا در آزمایشگاه های اوکراین تولید میشد نشون به اون نشون تا روسیه به اوکراین حمله کرد کرونا تموم شد اوناکه طرف اوکراینن،دوست داشتید کرونا و بیماریهای جدید اوکراینی بچه هاتونو بکشه؟از اوکراین دفاع کنید،

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۲۰:۴۱

هرجای که جنگ است آتش جنگ را آمریکایی جنایتکار زیاد می‌کند واز ریس جمهور اوکراین یگ غلام ساخته است مثل منافقین در ایران

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۲۱:۱۲

هرجاکه جنگ است دست امریکا ی جنایت کار دخیل است اگر اوکراین شکست بخورد یعنی آمریکا وعرب شکست خورده آمریکا ی جاطلب تروریستان را درآسیا حمایت می‌کند تا اسلام را بد معرفی کند وبه ایران هم درد سر درست کنه از طریق داعیش، وطالبان روس را بااوکران درگیر کنه ،چين را باتایوان تا خودش ابر قدرت باقی بماند

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۱ ۲۲:۱۶

تا زمانی که بینی یک ابر قدرت به خاک مالیده نشود مردم جهان باید در هراس آتش افروزیهای ابر قدرت‌ها باشند بنظر من زلنسکی به خوبی در مقابل روسیه با هر دیدگاهی که دارد خوب ایستاد حالا ابر قدرت‌ها می بینن خربزه بخورن پای لرزش هم باید بایستند

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۲ ۰۰:۳۰

دوستان زیاد ذوق نکنید به بوتینتون نتازید چون به زودی جنگ ایران و روسیه فرا می‌رسد.. واقعا متاسفم برا این جماعت

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۲ ۰۱:۱۲

این فهمید هالیوود توهمه، ولی این اصلاح طلبهای غرب پرست ما نفهمیدن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۲ ۰۱:۴۱

زلنسکی امیدوارم کشورت پس بگیری

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۲ ۰۲:۵۳

مرتیکه احمق با طناب پوسیده آمریکا و غرب کشورشو انداخت ته چاه توالت.... در جنگ شیر و شغال احمق ها طرفدار شغالند... زلنسکی شغال رو چه به جنگ

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۲ ۰۶:۳۷

درود به اوکراین و رییس جمهور محبوبش

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۲ ۱۱:۲۷

بیشعور دلقک توروچه به سیاست احمق آمریکاواروپا دارن باجون مردم کشورت و بیوه شدن زنان بیگناه و یتیم شدن طفل های معصوم نیابتی‌ باروسیه میجنگن و چون خودشون جرات جنگ نداشتن تو احمق ودلقک رو جلوانداختن بهت سلاح میدن میگن بجنگ ماپشتتیم آخه توکه مشق سیاست نمیفهمی چرانمیری گم بشی؟ اگر روز اول گول آمریکارونمیخوردی و به نگرانی خای امنیتی روس توجه میکردی الآن نه جنگی بود و نه میرانی وقتل عام مردمت حیوان

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۲ ۰۹:۱۰

حدیث نفسی که فاش گفت!

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۲ ۲۲:۰۰

کمدین فریب خورده‌