• جمعه / ۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402040905253
  • خبرنگار : 50201

فرماندار چالوس:

بخشی از عوارض آزاد راه محور چالوس به ایمن سازی جاده اختصاص یابد

بخشی از عوارض آزاد راه محور چالوس به ایمن سازی جاده اختصاص یابد

ایسنا/مازندران فرماندار چالوس گفت: در پیگیری های مکرر برای ایمن سازی جاده چالوس از بنیاد مستضعفان کشور هم در خواست کردیم در کنار وزارت راه و شهرسازی و ستاد مدیریت بحران کشور قرار گیرد و درصدی از در آمد حاصل ناشی از عوارضی آزادراه را در جهت ایمن سازی این جاده پرترافیک کشور تخصیص دهد و هزینه کند.

علی قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه با وقوع حادثه اخیر در جاده چالوس و کشته شدن ۳ تن از هموطنان در اثر ریزش سنگ در منطقه دره هریجان، به مدت ۴۸ ساعت متوالی در روزهای شنبه و یکشنبه در محل وقوع حادثه حضور یافته، با تماس های مکرر تلفنی با معاونین وزیر کشور، وزارت راه و شهر سازی، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و سایر مقامات کشوری و استانی، موضوع حادثه را منعکس و خواستار ورود جدی همه دستگاه‌های مسئول کشوری و استانی در جهت رفع این مساله و ایمن سازی جاده چالوس شدیم.

فرماندار چالوس گفت: کشته شدن هموطنان در جاده چالوس در اثر ریزش کوه قابل تحمل نیست؛ باید نگاه، اراده و اعتبار ملی برای این محور اولویت باشد.

قاسمی با تاکید بر اینکه حفظ جان و آرامش شهروندان در جاده چالوس، خط قرمز ما است و همه در این مسیر مسئولیت و تکلیف دارند و باید پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: در آینده این پیگیری ها ادامه خواهد داشت و مذاکرات و تلاش برای تامین اعتبارملی در ارتقاء سطح ایمن سازی جاده چالوس با حمایت استاندار مازندران ادامه خواهد یافت.

بخشی از عوارض آزاد راه محور چالوس به ایمن سازی جاده اختصاص یابد

نصب فنس‌های سوئیسی

وی با اعلام اینکه با پیگیری‌های استاندار مازندران برای جاده چالوس فنس‌های سوئیسی اختصاص داده شد، افزود: لق گیری ها در برخی نقاط حادثه خیز نوعی مسکن و درمان موقت بوده و قطعا نصب گالری، فنس‌های سوییسی، ترفیع دیوار و بعضا احداث تونل از راهکارهای کارآمد در برون رفت از این مشکل، حفظ ایمنی و جلوگیری از حوادث مشابه و در امان ماندن جان مردم منطقه و مسافران از ریزش سنگ‌ در جاده چالوس است.

فرماندار چالوس با یادآوری اینکه ۱۴ نقطه حادثه خیز درجاده چالوس شناسایی شده، به مبادی ذی‌ربط منعکس شد و قطعا پیگیری ها و کار میدان و رایزنی در این رابطه ادامه خواهد داشت، گفت: هم‌چنین خواستار تعیین تکلیف و انتخاب پیمانکار برای احداث قطعه سوم آزادراه تهران-شمال از پل زنگوله تا دوآب در حوزه استحفاظی شهرستان چالوس هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha