• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402041106344
  • خبرنگار : 71592

درخواست رئیس‌جمهوری الجزایر از سیسی برای تامین رایگان نفت نوار غزه

درخواست رئیس‌جمهوری الجزایر از سیسی برای تامین رایگان نفت نوار غزه

رئیس جمهوری الجزایر از همتای مصری خود خواست، اجازه دهد الجزایر نفت نوار غزه را به صورت رایگان تامین کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم نوشت، مقامات ارشد مصری از پاسخ به سؤالاتی که اخیراً توسط دولت الجزایر در مورد حمایت از نوار غزه ارائه شده بود، طفره رفتند.

به گفته منابع آگاه، عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر همچنان امیدوار است عبدالفتاح سیسی، همتای مصری او پیشنهاداتش را بپدیزد و مسیر را برای الجزایر باز کند تا این کشور کمک‌های نفتی را به دست مردم نوار غزه برساند.

تبون شخصا به سیسی پیشنهاد داده بود که با ایجاد مکانی برای انتقال کمک‌های نفتی الجزایر به نوار محاصره شده غزه با هزینه خزانه داری این کشور موافقت کند.

براساس این پیشنهاد، الجزایر اعلام کرده که تمام نیاز نفتی و سوختی نوار غزه را تامین می‌کند؛ اما سیسی از این پیشنهاد استقبال نکرده است.

منابع در الجزایر گفتند که دولت الجزایر امیدوار است دولت مصر پاسخ این پیشنهاد را بدهد یا دلایل عدم امکان اجرای این پیشنهاد را توضیح دهد مخصوصا که در آن تاکید شده هزینه تامین نفت نوار غزه برعهده الجزایر است و دولت مصر هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.

تصور دولت الجزایر این است که سیسی از پاسخ مستقیم به پیشنهادات تبون طفره می‌رود و دولت مصر نمی‌خواهد با این پیشنهاد الجزایر موافقت کند.

محافل الجزایر می‌گویند که این موضوع برای دولت مهم است و پرونده‌ای برای آن آماده کرده و دستور داده سفارت الجزایر در قاهره آن را پیگیری کند؛ اما هنوز پیشرفتی حاصل نشده است.

منابعی در نوار غزه صحبت‌های مصری‌ها با هیئت‌های دولت غزه و نمایندگان گروه‌ها درباره تسهیلات جدید در گذرگاه رفح و اجرای پروژه‌های کلان سرمایه‌گذاری در مرزها را صرفا یک حرف می‌دانند که هنوز به مرحله عمل نرسیده است.

یکی از تاجران غزه می‌گوید، ۱۰ سال است که از دوستان مصری می‌شنود که این کشور می‌خواهد یک شهر تفریحی بسازد؛ اما هنوز این پروژه اجرایی نشده است.

رسانه‌های مصری اعلام کردند، مقرر شده یک شهر تفریحی بزرگ در مرزهای نوار غزه ساخته شود تا از این طریق فشار بر مردم نوار غزه کم شود؛ اما این پروژه هنوز وارد فاز اجرایی نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha