• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402041408721
  • خبرنگار : 50039

رئیس اتاق بازرگانی گرگان عنوان کرد:

گلستان میزبان ۷ هیئت تجاری خارجی در فصل بهار

گلستان میزبان ۷ هیئت تجاری خارجی در فصل بهار

ایسنا/گلستان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه استان در فصل بهار میزبان ۷ هیئت تجاری خارجی بوده است، افزود: در همین مدت سه هیئت تجاری گلستان به کشورهای خارجی اعزام شده است.

امیر یوسفی صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعضای اتاق بازرگانی استان گلستان با مشارکت ۸۰ درصدی بالاترین مشارکت را در انتخابات اخیر اتاق در سطح کشور داشته است، اظهار کرد: این مشارکت وظیفه اعضای اتاق را در ارائه خدمات به اعضا سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه در این دوره ۱۰ کمیسیون در اتاق بازرگانی گلستان تشکیل شده است، ادامه داد: جلسات کمیسیون‌ها از همان لحظات اولیه طبق برنامه تشکیل شد تا مشکلات و موانع بررسی و راهکارهای مرتفع شدن آنها ارائه شود.

گلستان میزبان ۷ هیئت تجاری خارجی در فصل بهار

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به اینکه منطقه آزاد اینچه‌برون فاقد زیرساخت است، افزود: هم اکنون زمان آن رسیده که این زیرساخت‌ها در محیط محصور ان منطقه ایجاد شود تا به سرمایه‌گذارانی که وارد منطقه آزاد می‌شوند رغبت برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

وی پذیرش ۷ هیئت اجرایی از کشورهای قزاقستان "سه هیئت"، عمان، روسیه، چین و ترکمنستان و اعزام سه هیئت از گلستان به قزاقستان، ترکمنستان و روسیه را نقطه عطف فعالیت‌های اقتصادی در عرصه بین‌المللی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش‌های بازرگانان و ارتقای دانش حوزه تجاری آنها از مهمترین دستورالعمل‌های اعضای اتاق است که در همین راستا ۱۶ دوره برگزار و در آنها ۲ هزار و ۵۴۲ نفر شرکت کردند و در این زمینه رتبه اول کشور را کسب کردیم.

یوسفی صادرات کالا و محصولات تولید داخل در فصل بهار ۱۴۰۲ را از استان گلستان به خارج از کشور ۶۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه به مدت مشابه سال‌قبل رشد ۱۷ درصدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اتاق بازرگانی تصمیم سازی نیست، تصریح کرد: کمیسیون‌های اتاق در بخش‌های مختلف فعال بوده و با توجه به اینکه استان گلستان در بخش کشاورزی دارای جایگاه کشوری است، کمیسیون مربوطه از همه توان برای کاهش چالش‌ها و مشکلات این حوزه استفاده می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha