• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402042012856
  • خبرنگار : 71415

طرح استرالیا برای استقرار هواپیمای شناسایی در اروپا برای کمک به اوکراین

طرح استرالیا برای استقرار هواپیمای شناسایی در اروپا برای کمک به اوکراین

دولت استرالیا اعلام کرد که تصمیم به ارسال یک هواپیمای شناسایی نظامی به اروپا در راستای تداوم کمک‌هایش به اوکراین گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر نخست وزیر استرالیا اعلام کرد، این کشور یک هواپیمای شناسایی نظامی را با هدف کمک به اوکراین به اروپا می‌فرستد و این هواپیما قرار است خارج از مرزهای اوکراین عملیات انجام دهد.

در این بیانیه آمده است: "نیروی هوایی استرالیا ماه اکتبر یک هواپیمای تجسس و شناسایی از نوع  E-۷A Wedgetail را در آلمان مستقر می‌کند. استقرار این هواپیمایی شناسایی در اروپا شش ماه طول می‌کشد."

دولت استرالیا مدعی شد هدفش از اعزام این هواپیمای جاسوسی "محافظت از یک دروازه حیاتی کمک‌های نظامی و بشردوستانه بین‌المللی به اوکراین" است. این دولت توضیح داد: "این هواپیما به ارائه هشدار اولیه در رابطه با وجود هرگونه تهدیدی در خارج از اوکراین علیه این دروازه کمک‌های نظامی و بشردوستانه می‌پردازد."

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دست‌کم ۱۰۰ خدمه و پرسنل پشتیبانی برای ماموریت این هواپیما به کار گرفته می‌شوند.

طبق اطلاعات درج شده در وب‌سایت نیروی هوایی استرالیا، هواپیمای شناسایی E-۷A Wedgetail یک هواپیمای تخصصی در زمینه اطلاعات، شناسایی و تجسس است. در توضیحات این وب‌سایت آمده است، این هواپیما "سامانه‌های رادار تجسسی دوربرد، رادار ثانویه و سامانه‌های تاکتیکی/استراتژیک داده و صدا را ترکیب کرده تا توانمندی کنترل و هشدار اولیه را ارائه کند."

در بیانیه دفتر نخست وزیر استرالیا نوشته شد، استقرار این هواپیما "تلاش‌های شرکای ما از جمله آمریکا را یکپارچه ساخته و در حمایت از تدابیر حفاظتی چند لایه‌ای اجرا شده برای کمک به اوکراین به کار گرفته می‌شود."

در ادامه این بیانیه آمده است، پرسنل یا ادوات استرالیا "قرار نیست به موجب استقرار این هواپیما وارد اوکراین شوند و این هواپیما در درگیری‌های فعلی در اوکراین دخیل نمی‌شود. این هواپیما در خارج از حریم هوایی روسیه، بلاروس و اوکراین فعالیت خواهد کرد."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha