• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402042515766
  • خبرنگار : 90047

اسکیت سرعت هم مسافر هانگژو شد

رئیس فدراسیون اسکیت: با وجود مشکل تجهیزات، به کسب مدال در هانگژو امیدواریم

رئیس فدراسیون اسکیت: با وجود مشکل تجهیزات، به کسب مدال در هانگژو امیدواریم

رییس فدراسیون اسکیت با اشاره به اعزام رشته‌های فری استایل و سرعت به بازیهای آسیایی هانگژو چین، گفت: مشکل تجهیزات و زمین مناسب برای تمرین ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو داریم اما در هر دو رشته وضعیت برای کسب مدال راضی کننده است.

مجید هنرجو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قطعی شدن اعزام دو رشته اسکیت فری استایل و سرعت به بازیهای آسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: پیش‌بینی ما اعزام ۴ رشته اسکیت نمایشی، برد، فری استایل و سرعت به بازیهای آسیایی بود که با توجه به سیاست کمیته ملی المپیک مبنی بر اعزام مدال آوران به این بازیها تنها حضور دو رشته فری استایل و سرعت که ورزشکاران آن شانس زیادی برای کسب مدال دارند در بازی های آسیایی قطعی شد.

وی از اعزام ۱۲ ورزشکار در رشته‌های فری استایل و سرعت به بازی های آسیایی هانگژو چین خبر داد و گفت: در سرعت ۸ ورزشکار (۴ دختر و ۴ پسر) و در فری استایل ۴ ورزشکار (۲ دختر و ۲ پسر) به هانگژو اعزام می‌شوند، سعی داریم با برگزاری اردوهای مختلف و اعزام به تورنمنت‌های برون مرزی ورزشکاران را مورد ارزیابی قرار دهیم و در نهایت بهترین‌ها را برای هانگژو انتخاب کنیم.

رییس فدراسیون اسکیت همچنین از اعزام تیم فری استایل به مسابقات جهانی فرانسه در اواخر تیر خبر داد و افزود: به منظور آماده سازی ورزشکاران جهت شرکت در بازی های آسیایی هانگژو چین ۶ ملی پوش دختر و پسر به این مسابقات اعزام می‌شوند که در پایان رقابت‌ها ۴ ورزشکار اعزامی به هانگژو معرفی خواهند شد.

هنرجو در پاسخ به این پرسش که شانس کسب مدال در فری استایل بیشتر است یا سرعت؟ گفت: شانس مدال آوری در فری استایل بیشتر از سرعت است البته در هر دو رشته امید به کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها را داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در هر رشته برای اولین بار در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنیم، گفت: در فری استایل برای اولین بار در بازیهای آسیایی شرکت می‌ کنیم اما در سرعت در گوانگجو حضور داشتیم که مدالی کسب نشد، در جاکارتا نیز با وجود این که پتانسیل کسب مدال داشتیم اما متاسفانه شرایط اعزام ورزشکاران این رشته فراهم نشد.

رییس فدراسیون اسکیت یکی از مشکلات اسکیت را کمبود تجهیزات و نداشتن زمین مناسب برای تمرین ورزشکاران اعزامی به هانگژو عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مشکلات سخت افزاری باعث شده تا ما اردوی تیم سرعت را به جای تهران در اراک که زمین مناسبی برای تمرین دارد برپا کنیم. البته خسروی وفا و وزارت ورزش و جوانان قول داده‌اند که حمایت لازم را از ورزشکاران اعزامی به هانگژو داشته باشند تا آنها بدون دغدغه و استرس تمرینات خود را پیگیری کنند.

هنرجو تاکید کرد: زمینی که در استادیوم آزادی برای ملی پوشان اسکیت وجود دارد آسفالت آن فرسوده و مناسب تمرین نیست، قطعا تمرین در چنین زمینی سبب از بین رفتن چرخ اسکیت می‌شود که در شرایط فعلی تهیه آن به راحتی امکانپذیر نیست. امیدوارم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کمک کنند تا برای اعزام به هانگژو مشکل تجهیزات نداشته باشیم.

وی در پایان گفت: با توجه به اهمیت بازی‌های آسیایی در حال حاضر تمام تمرکز خود را معطوف به این بازی‌ها کرده‌ایم تا بهترین نتیجه ممکن را در هر دورشته فری استایل و سرعت کسب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha