• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402051005896
  • خبرنگار : 71660

آمریکا تانک‌های آبرامز را بدون تجهیزات پیشرفته به اوکراین می‌دهد

آمریکا تانک‌های آبرامز را بدون تجهیزات پیشرفته به اوکراین می‌دهد

چندین رسانه غربی از جمله نشریه نیوزویک گزارش داده‌اند، تانک‌های آبرامز ساخت آمریکا که واشنگتن وعده ارسال آن‌ها را به کی‌یف داده، احتمالا بدون داشتن برخی تجهیزات پیشرفته وارد اوکراین خواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، طبق آنچه گفته شده، این تجهیزات برای ارتش اوکراین "بسیار حساس و پیشرفته" هستند.

نشریه نیوزویک گزارش داد، این تانک‌های آمریکایی بسیار پیچیده‌تر از سایر تجهیزات زرهی سنگین غربی هستند و کار با آن‌ها نیازمند آموزش‌های اضافی است. این تانک‌ها احتمالا بدون داشتن برخی تجهیزات پیشرفته وارد اوکراین خواهند شد.

برای اینکه اوکراینی‌ها بتوانند این تانک‌ها را تا اوایل پاییز امسال دریافت کنند، احتمالا باید اطمینان حاصل شود که تجهیزات این تانک‌ها کاهش می‌یابد تا برای نیروهای کی‌یف قابل‌استفاده شوند. «مارینا میرون» محقق فوق دکتری در گروه مطالعات جنگ در "کینگز کالج لندن" گفت: باتوجه به محدودیت زمانی، نوع ساده‌تر این تانک‌ها مناسب‌تر است.

او با اشاره به تانک‌های پیشرفته آبرامز گفت: سیستم‌های این تانک‌ها پیشرفته‌تر هستند و به آموزش بیشتر نیاز دارند. مدل ام۱ای۱ (M۱A۱) انتخاب بهتری برای اوکراین است.

نشریه نیوزویک هم اشاره کرد که کی‌یف قرار است به جای مدل ام۱ای۲، تانک‌های آبرامز ام۱ای۱ را که فناوری‌های پیشرفته کمتری دارند، دریافت کند.

همچنین چند روز پیش روزنامه آمریکایی پلیتیکو گزارش داد، واشنگتن از ماه سپتامبر امسال تحویل تانک‌های آبرامز به اوکراین را شروع می‌کند.

به نوشته پلیتیکو، آمریکا تانک‌های آبرامز قدیمی‌تر خود از مدل M۱A۱ را به جای نسخه جدیدتر A۲ که برای نهایی شدن ارسالش به اوکراین به یک سال زمان نیاز دارد، ارسال خواهد کرد.

طبق گزارش این نشریه آمریکایی، نسخه‌های قدیمی‌تر تانک آبرامز که به اوکراین فرستاده می‌شود، بدون فناوری‌های پیشرفته حساس بوده و برخی از دستگاه‌ها حتی فاقد زره پیشرفته مبتنی بر اورانیوم ضعیف شده هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۱ ۰۴:۱۶

چنتا میخوان بدن فوقش ۲۰ سیتا که تو یکماه نابود میشن