• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402053120229
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رییس کل دادگستری کرمانشاه:

در اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی موفق عمل نشده است

در اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی موفق عمل نشده است

ایسنا/کرمانشاه رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی کارهای خوبی صورت گرفته، اما در بحث اراضی کشاورزی پیشرفت مورد نظر حاصل نشده است،

شهرام کرمی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه موضوع کاداستر یک کار عقلایی و مورد تاکید حاکمیت و خصوصا مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: هیچ‌گونه تقصیر و مسامحه‌ای پذیرفتنی نیست و نهادها و دستگاه‌های کم کار باید متنبه شوند و از بازرسی استان می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کند.

 کرمی با اشاره به اینکه در کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی کارهای خوبی صورت گرفته، اما در بحث اراضی کشاورزی پیشرفت مورد نظر حاصل نشده است، افزود: استان کرمانشاه استانی زراعی است که در بحث کاداستر اراضی کشاورزی توفیق زیادی حاصل نشده است و به نظر می رسد اقدامات انجام شده یا مفید نبوده و یا کافی نیست، چرا که گاها مشاهده می شود برخی از زارعین از موضوع کاملا بی اطلاع هستند.

 رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان افزود: برخی مردم بر اساس یکسری باورهای غلط از اقدام برای دریافت سند زراعی خودداری می‌کنند که نیازمند اقناع‌سازی و تشویق بیشتر است که باید از سوی مسئولان مربوطه انجام شود و از ظرفیت‌های موجود خصوصا دهیاران استفاده بیشتری شود.

 رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد علی‌رغم تاکیدات بسیار هنوز جدیت موضوع کاداستر کشاورزی را درک نکرده‌اند، گفت: به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیشنهاد می‌کنیم برای افرادی که در سطح کشور در خصوص این موضوع کم کاری می‌کنند پرونده تشکیل شود.

 رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه نشست که با حضور شرکت‌های مشاوره در امر کاداستر برگزار شد، با بیان اینکه توقعی که در بحث کاداستر اراضی کشاورزی می‌رفت برآورده نشده است، گفت: می‌طلبد که در تبیین، تشریح و ترغیب زارعین اقدامات مناسب‌تری انجام شود و کار را به سرانجام برسانید.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با تقدیر از مدیر امور اراضی کشاورزی استان که در بحث تغییر کاربری‌های غیر مجاز اقدامات خوبی انجام داده، گفت: در بحث مقابله با تغییر کاربری های غیر مجاز نیاز هست با قاطعیت و قدرت بیشتری برخورد شود.

وی افزود: تصور اینکه اهالی یک روستا از بی‌آبی رنج می برند، اما در جوار آنها یک سرمایه‌دار در استخر و ویلای خود غرق لذت است، سخت و سنگین است. بنابراین هر جا نیاز باشد شخصا در محل حاضر خواهم شد و برخورد می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha