• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402060100621
  • خبرنگار : 50214

معاون استاندار یزد:

ضعف در اعتقادات دینی، ریشه بروز ناهنجاری‌های اجتماعی است

ضعف در اعتقادات دینی، ریشه بروز ناهنجاری‌های اجتماعی است

ایسنا/یزد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: از مهم‌ترین دلایل بروز ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه در حوزه عفاف و حجاب ضعف در بنیان اعتقادی و داشته های دینی است.

«علی اکبر عزیزی» امروز چهارشنبه اول شهریور ماه در جلسه تبیین و تشریح وظایف دستگاه ها در زمینه عفاف و حجاب که با محوریت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گفت: در استان یزد فعالیت های متنوع و خوبی در راستای اقناع افکار عمومی و فرهنگ سازی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه های دغدغه مند در زمینه حجاب و عفاف در یک سال گذشته به صورت جدی پای کار آمده اند، گفت: حدود ۷۰۰ نفر از دغدغه مندان  در مجموعه های مختلف از جمله؛ بسیج، فراجا و حوزه علمیه خواهران آموزش دیده اند و به صورت تخصصی در زمینه عفاف و حجاب  فعالیت می کنند.

عزیزی ضعف اعتقادی و داشته‌های دینی را از دلایل اصلی بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه دانست و گفت: امروز به دلیل عدم آموزش صحیح آموزه های دینی و احکام شرعی به ویژه در مدارس، دانش آموزان از ابتدا با بنیان اعتقادی قوی تربیت نمی شوند.

وی به نبود انسجام و هماهنگی در فعالیت نهاد های مختلف در زمینه عفاف و حجاب اشاره و بیان کرد: باید هماهنگی لازم بین نهاد های متولی دولتی، خصوصی و مردمی ایجاد شود تا فعالیت های موازی کمتر شده و زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان با بیان اینکه افکار سنجی نیز باید در کنار نظر سنجی انجام شود، ادامه داد: در نظر سنجی بررسی ها سطحی است و نظرات افراد تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرد اما افکار سنجی تفکرات افراد را بررسی می‌کند و اگر افکار مردم را بررسی کنیم قطعا درصد بالایی از مردم به حجاب و مسائل دینی اعتقاد دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha