• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402060201041
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان:

برای استانداردسازی ۱۶۰ مدرسه در لرستان به ۱۴۰ میلیارد تومان نیاز است

برای استانداردسازی ۱۶۰ مدرسه در لرستان به ۱۴۰ میلیارد تومان نیاز است

ایسنا/لرستان مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان گفت: برای استانداردسازی ۱۶۰ مدرسه به ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

یونس بهاروند ایرانیان امروز دوم شهریور در شورای آموزش و پرورش لرستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در لرستان ۵۰ درصد مدارس مستحکم، ۲۸ درصد مدارس تخریبی و ۲۲ درصد مدارسی هستند که نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

وی مدارس تخریبی را یکی از چالش‌های پیش‌روی تعلیم و تربیت لرستان برشمرد و با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۸۷ پروژه در قالب ۶۷۰ کلاس درس در دست اقدام داریم، ادامه داد: با کمبود اعتبار برای اتمام این پروژه‌ها مواجه هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتباری برای تکمیل ‌پروژه‌ها دریافت نکردیم و هرآنچه در حال انجام است از اعتبارات ۱۴۰۱ استفاده می‌کنیم.

بهاروند ایرانیان در ادامه با اشاره به طرح شهید پناهی در لرستان، گفت: طرح شهید پناهی یکی از طرح‌های پربرکت برای مناطق محروم و روستایی استان است که از محل این طرح ۱۶۸ پروژه‌ تعریف شده و از این تعداد پروژه ۱۰۱ مورد در دست اجراست.

وی گفت: ۱۲ پروژه در قالب ۲۷۰ کلاس درس در استان داریم که به دلیل کمبود اعتبار نمی‌توانیم عملیات اجرایی آنها را شروع کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در خصوص استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در مدارس لرستان، اضافه کرد: سال ۹۲، ۸۸۰۰ کلاس درس غیراستاندارد داشتیم و امروز این تعداد به ۱۶۰ مورد رسیده که برای استاندارد سازی آنها نیاز به۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

بهاروند ایرانیان بیان کرد: کمبود سالن‌های چندمنظوره در مدارس احساس می‌شود و نیاز به اهتمام ویژه دارند.

وی گفت: ۳۰۰ مدرسه در لرستان نیاز به تعمیر و تخریب و بهسازی سرویس‌های بهداشتی است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان اظهار کرد: در هنرستان‌ها به شدت کمبود تجهیزات وجود دارد که نیازمند توجه ویژه آموزش و پرورش به تامین این تجهیزات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha