• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402060402118
  • منبع : قوه قضاییه

دادستان کل کشور:

سلامت در قوه قضاییه به شدت ارتقاء پیدا کرده است

سلامت در قوه قضاییه به شدت ارتقاء پیدا کرده است

دادستان کل کشور می‌گوید سلامت در قوه قضاییه به شدت ارتقاء پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، صبح امروز شنبه ۴ شهریور مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات با حضور حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه، حجت‌الاسلام علی موحدی آزاد دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام علی عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، حجت‌الاسلام جعفر قدیانی سرپرست دادسرای انتظامی قضات، حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم رئیس سابق دیوان عالی کشور و همچین کارکنان و قضات دادگاه عالی انتظامی قضات برگزار شد.

موحدی آزاد دادستان کل کشور و رئیس سابق دادگاه عالی انتظامی طی سخنانی در این مراسم گفت: مسئله قضا و مسئولیت قضایی هم‌حساس است و هم خطیر و به فرموده رهبری افتخار آفرین است.

وی افزود: قاضی در مقام احقاق حق و ابطال باطل است.

دادستان کل کشور گفت: مقام معظم رهبری از ابتدا حتی قبل از رهبری نیز نسبت به سلامت دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه قضایی حساسیت داشتند و در احکام انتصاب پیوسته به سلامت قوه قضاییه عنایت ویژه داشتند.

وی افزود: ایشان در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۷۳ زمانی که آیت الله یزدی را به سمت ریاست قوه قضاییه منصوب کردند در حکم وی تاکید کردند: سلامت سایر دستگاه‌ها را در گرو سلامت قوه قضاییه می‌دانم و اگر جریان امور درست انجام شود می‌تواند سایر دستگاه‌ها را در مسیر صحیح قرار دهد.

موحدی آزاد با بیان اینکه سلامت در قوه قضاییه به شدت ارتقاء پیدا کرده است، گفت: در ارزیابی برخی از استان‌ها هیچ مورد حادی پیدا نکردیم و موارد منجر به سلب صلاحیت به شدت کاهش پیدا کرده است که این نشان دهنده ارتقاء سلامت قوه قضاییه است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته با اقداماتی که انجام شد، چارت مجموعه دادگاه عالی انتظامی قضات ارتقا پیدا کرد، در این رابطه دو شعبه بدوی و یک شعبه تجدید نظر اضافه شد و تغییرات دیگری به وجود آمد.

حجت‌الاسلام نبی الله داودی مازندرانی رییس جدید دادگاه عالی انتظامی قضات در این مراسم، اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هجمه‌های گسترده خود را علیه انقلاب و به تبع آن علیه قوه قضاییه تشدید کردند.

وی افزود: وظیفه اصلی خود را پشتیبانی از قوه قضاییه و قضات می‌دانم تا آن‌ها با فراغت بال و استحکام بیشتری به وظایف ذاتی خود بپردازند.

رییس جدید دادگاه عالی انتظامی قضات گفت: ممکن است عده قلیلی از همکاران به‌صورت آگاهانه و یا ناآگاهانه اقدام به ارتکاب تخلفاتی کنند که پر واضح است با این افراد برخورد شود.

وی افزود: برای پاکسازی و ریشه‌کن کردن آلودگی‌ها، آماده و به‌دنبال خشکاندن ریشه تخلفات ناچیزی احتمالی که رخ خواهد داد، خواهیم بود.

داودی مازندرانی تصریح کرد: اکثر قضات قوه قضاییه انسان‌های شریفی هستند که با کمترین درآمد سخت‌ترین اقدامات را انجام می‌دهند.

وی افزود: پیشگیری از وقوع تخلف و آموزش ضمن خدمت مورد تاکید است و باید این اقدامات مورد عمل واقع شود.

رییس جدید دادگاه عالی انتظامی قضات گفت: از همکاران خود و جامعه قضات کشور درخواست دارم تا برخوردمان با ارباب رجوع درخور شان باشد و بی‌طرفی در پرونده‌ها مانند سابق لحاظ شود و در رسیدگی‌های پرونده‌های مهم مطالعه و مشورت انجام و براساس مقررات احکام قضایی صادر شود.

حجت‌الاسلام جعفر قدیانی سرپرست دادسرای انتظامی قضات نیز در این مراسم اظهار کرد: به عنوان دادسرا همواره در معیت دادگاه عالی انتظامی قضات هستیم.

وی افزود: نگاه ما به قضات در دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات، مضاعف است. چه در دادسرا و چه در دادگاه هم و دغدغه ما صیانت از قضات است و قصد مچ گیری از آن‌ها را نداریم.

دادستان انتظامی قضات گفت: محصول کار ما در امور کیفری قضات در دادگاه‌های کارکنان دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد که در این رابطه بعضا مشاهده می‌شود قضات با سابقه کم به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

وی افزود: تقاضای ما این است که در خصوص این پرونده‌ها از قضات با تجربه استفاده شود

هفته گذشته رئیس قوه قضاییه طی حکمی، حجت‌الاسلام نبی الله داودی مازندرانی را به عنوان رئیس شعبه اول و رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات منصوب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha