• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402060603874
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خبر داد

رونمایی جلد اول دانشنامه شهدای لرستان محضر رهبر انقلاب

رونمایی جلد اول دانشنامه شهدای لرستان محضر رهبر انقلاب

ایسنا/لرستان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: رونمایی جلد اول دانشنامه شهدای استان محضر رهبر معظم انقلاب انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جمع‌آوری تاریخ شفاهی والدین شهدا را از اوایل مهرماه سال گذشته آغاز و این مهم با بیش ۲۰۰۰ نفر به انجام رسیده و خیلی از خانواده‌هایی که گمنام بودند در راستای معرفی آنها کارهایی در دست اقدام ست.

وی در ادامه با بیان اینکه در لرستان حرکت بزرگی را انجام دادیم که چهل سال دغدغه خانواده‌ها بود و آنهم ایجاد یادمان شهدای جاویدالاثر بود، افزود: این یادمان که مربوط به ۵۲ شهید جاویدالاثر در خرم‌آباد است ایجاد و به عنوان زیارتگاهی در وسط گلزار شهدا نمایان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: همچنین ۱۶ شهید تحت عنوان شهدای غریب در لرستان داریم که این شهدا در دوران اسارت شهید و پیکر آنها در خاک عراق به خاک سپرده شده که پیکر چند تن از آنها به استان آورده شده وبرگزاری همایشی تحت عنوان شهدای غریب را برگزار خواهیم کرد و این یکی از حرکات بزرگ فرهنگی در استان محسوب می‌شود.

هاشمی در خصوص دانشنامه شهدای لرستان، بیان کرد: مجری دانش‌نامه شهدا، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان محتوای آن را تهیه می‌کند.

وی اضافه کرد: جلد اول این دانشنامه آماده است و در دیداری که با مقام معظم رهبری خواهیم داشت از این جلد رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان در خصوص ایجاد یادمان برای شهدای استان، اظهار کرد: ایجاد یادمان‌ها در خیلی از شهرهای استان انجام شده به عنوان مثال یادمان شهدای شهیده دورود آماده شده که این مهم با همکاری معاونت عمرانی استانداری لرستان و شهرداری دورود انجام شده و تا قبل از برگزاری کنگره شهدا نصب خواهد شد؛ همچنین کار ایجاد یادمان شهید شمسه بروجرد نیز آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha