• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060704358
  • خبرنگار : 50405

عضو شورای مرکزی شانا:

صحبت‌هایی که در مورد تقسیم‌بندی‌ اصولگرایان و اختلاف دولت و مجلس مطرح می‌شود غیرواقعی است

صحبت‌هایی که در مورد تقسیم‌بندی‌ اصولگرایان و اختلاف دولت و مجلس مطرح می‌شود غیرواقعی است

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای مرکزی شانا در خصوص تقسیم‌بندی‌هایی که در مورد اصولگرایان و دولت و مجلس مطرح می‌شود، گفت: این تقسیم‌بندی‌ها غیرواقعی است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با با رد تمامی بحث‌ها در مورد وجود اختلاف بین مجلس و دولت، اظهار کرد: تذکرات مجلس و طرح سوال و استیضاح، جزو وظایف نمایندگی است و نمی‌شود به بهانه هم‌افزایی دولت و مجلس، حوزه اختیارات و وظایف قوه مقننه را محدود کرد.

وی افزود: بنابراین مجلس یازدهم ضمن اینکه بیشترین همراهی را با دولت داشته و دارد و سعی می‌کند برای توفیقات دولت ریل‌گذاری و قوانین مورد نیاز را تصویب کند، طبیعتا به وظیفه نظارتی خود نیز عمل می‌کند و قطعا اگر کسی این عمل به وظیفه را اختلاف بنیادین تعبیر کند، دچار اشتباه شده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) در خراسان رضوی ادامه داد: طبیعتا در جهت حل مشکلات اختلاف نظر وجود دارد و هر فردی در فضای آزاد موجود در کشور، می‌تواند اظهار نظر کند، اما پس از اینکه راه حلی به قانون تبدیل می‌شود، هم دولت و هم مجلس باید به آن پایبند باشند. لذا من بحث‌های موجود را نظرات کارشناسی می‌دانم، نه اختلافی که نشان‌دهنده شکاف بین مجلس و دولت باشد.

ترقی در خصوص تقسیم‌بندی‌هایی که در مورد اصولگرایان و دولت و مجلس مطرح می‌شود، بیان کرد: این تقسیم‌بندی‌ها غیرواقعی است. شانا خود را حامی دولت برای حل مشکلات مردم می‌داند و سایر تشکیلات سیاسی جبهه انقلاب نیز انتقادات خود را از سر دلسوزی مطرح می‌کنند و اینکه این موضوعات را به انگیزه‌های انتخاباتی نسبت دهیم، درست نیست.

عضو شورای مرکزی شانا با بیان اینکه یک‌دستی بین اصولگرایان تا پس از انتخابات هم حفظ خواهد شد، اضافه کرد: امروز آثار و برکات ناشی از همگرایی قوا کاملا ملموس است و موفقیت‌های امروز دولت در عرصه‌های گوناگون و حل مشکلات مردم تماما از هم‌افزایی دولت و مجلس ناشی می‌شود. هم مجلس خود را موظف به همکاری با دولت می‌داند و هم دولت از قوانین مصوب مجلس و نظرات کارشناسانه نمایندگان تبعیت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha