• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060906170
  • خبرنگار : 50036

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان

جهاددانشگاهی در بحث جوانی جمعیت نقش‌آفرینی کند

جهاددانشگاهی در بحث جوانی جمعیت نقش‌آفرینی کند

ایسنا/همدان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نهاد در شناخت مسائل خوب ورود کرده است، خواستار نقش آفرینی جهاددانشگاهی در بحث جوانی جمعیت در این استان شد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی پنجشنبه ۹ شهریور همزمان با دومین روز از سفر رئیس جهاددانشگاهی به همدان، با گرامیداشت یاد شهید کاظمی آشتیانی، اظهار کرد: این مجاهد انقلابی با نیتی خالصانه زحمات زیادی کشید و نوع فعالیت‌های صورت گرفته نشان می‌دهد جهاددانشگاهی مسأله شناس خوبی بوده و در شناخت مسائل خوب ورود کرده است.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: جمعیت مسأله کشور است و استان ما نیاز به ورود جدی در این زمینه دارد، همدان از لحاظ مباحث جمعیتی در زمره استان‌های پیر کشور بوده و نرخ رشد جمعیت در آن پایین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بیان کرد: در درمان ناباروری در استان مشکلاتی وجود دارد که جهاددانشگاهی به خوبی مسأله را شناخته و ورود پیدا کرده است‌.

وی تأکید کرد: در بحث جوانی جمعیت برنامه ریزی بیشتری در استان نیاز است و از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود در کنار سایر دستگاه‌ها نفش آفرینی داشته باشد.

شعبانی‌موثقی تصریح کرد: استان همدان ریشه‌های علمی و فرهنگی قوی دارد و باید رشد جمعیت آن بیشتر شود و به مدیریت علمی و تخصصی نیاز داریم تا گره‌ها راحت‌تر باز شود.

وی همچنین اعلام کرد: فعالیت‌های علمی جهاددانشگاهی در فضای انتزاعی نیست و فعالیت های علمی آن متناسب با نیازهاست.

جهاددانشگاهی در بحث جوانی جمعیت نقش‌آفرینی کند

امام جمعه همدان همچنین از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در عرصه اطلاع رسانی و توجه به قرآن تشکر کرد و افزود: سند قرآنی استان نوشته شده اما همچنان قرآن در مهجوریت است.

وی بیان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات ضرورت جامعه امروز است، اذهان از هم فاصله زیادی گرفته، به علت هجوم اطلاعات زیاد و تفاهم اجتماعی کم شده است، مناظرات علمی برکات زیادی برای جامعه به ویژه در جامعه دانشگاهی دارد و باید فضای گفتگو ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: منطق اسلام و انقلاب آنقدر قوی است که می توان از آن دفاع کرد، تفاهم اجتماعی در دنیای امروز تضعیف شده و تقصیر فرد خاصی نیست و در دنیا رواج دارد که باید در این بخش برنامه‌ریزی کرد.

دکتر حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی نیز در این دیدار به دستاوردهای مختلف جهاددانشگاهی در عرصه‌های فرهنگی و علمی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی و اساتید که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد، در این نهاد با قوت بیشتری در حال پیگیری است.

جهاددانشگاهی در بحث جوانی جمعیت نقش‌آفرینی کند

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha