• چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402062214460
  • خبرنگار : 50126

معاون استاندار ایلام:

رسانه‌ها کمک کنند که افکار عمومی در جنگ رسانه‌ای آسیب نبیند

رسانه‌ها  کمک کنند که افکار عمومی در جنگ رسانه‌ای آسیب نبیند

ایسنا/ایلام معاون استاندار ایلام گفت: رسانه‌ها نقشی مهم و ویژه‌ای در جامعه دارند و باید با آگاه‌سازی جامعه طوری ورود کنند که افکار عمومی ما فریب جنگ رسانه‌ای شبکه های معاند را نخورد.

محمدسبحان حسنی در نشست شورای اطلاع رسانی دولت در استان اظهار کرد: رسانه‌ها متعهدانه و با آگاه سازی افکار عمومی جامعه را هوشیار کنند تا فریبکاری‌ها و جنگ رسانه‌ای دشمن بی‌اثر شود.

وی گفت: اخبار به شکل خام می‌تواند مورد استفاده همه کس قرار بگیرد اما توضیح و تبیین و تحلیل و پی‌نوشت زدن های بعد از اخبار خام است که افکار عمومی را می سازد و رسانه های متعهد در این زمینه وظیفه خطیری بر عهده دارند.

معاون استاندار ایلام گفت: هر رسانه بنا به سیاستگذاری درونی خودش به اخبار ورود می‌کند و به اصطلاح روی اخبار پی نوشت و تحلیل می‌گذارد و مردم نیز همین تحلیل‌ها را دنبال می‌کنند و گرنه خبر در دنیای امروز در دسترس همگان است اما هنر اصلی داشتن تحلیل و توضیح واقعیت و روشن کردن ابعاد یک خبر و پاسخ به شبهه افکنی‌ها و دروغ پردازی‌ها است.

حسنی ضمن تاکید بر جنگ رسانه ای امروز، بر لزوم هوشیاری مردم و مسئولین و بویژه رسانه ها در موقعیت‌های مختلف تاکید و تصریح کرد: رسانه ها نقشی مهم و ویژه در جامعه دارند و باید با آگاهسازی جامعه طوری ورود کنند که افکار عمومی ما فریب جنگ رسانه‌ای شبکه های معاند را نخورد.

وی افزود: ان شاءالله رسانه‌های ما با تمام توان در جهت شفاف سازی و گفتن واقعیت‌هایی که مورد غفلت قرار گرفته است و در جامعه وارونه جلوه داده می‌شود، بتوانند متعهدانه به رسالت خود در این زمینه طوری عمل کنند تا خدای ناکرده نوجوان و جوان جامعه ما فریب دشمن را نخورد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مثال زدنی و متعهدانه خبرنگاران استان ایلام در موضوع اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: بابت همه تلاشها و زحماتی که در ایام اربعین رسانه ها متقبل شدند، خدا قوت می گویم که نقش برجسته ای رسانه های استان و اعضای شورای اطلاع رسانی استان در ایام اربعین داشتند و خوشبختانه انعکاس خوبی هم داشت که جای تقدیر و تشکر دارد.

حسنی گفت: همه برادرها و خواهرانی که در حوزه رسانه بودند سنگ تمام گذاشتند و ما قدردان همه زحمات شما هستیم، از اداره فرهنگ و ارشاد هم که محوریت این موضوع را بر عهده داشتند تشکر می کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha