• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402070503567
  • خبرنگار : 50300

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان:

جهاد دانشگاهی سرباز نظام است  

جهاد دانشگاهی سرباز نظام است  

ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان با بیان این‌که جهاد دانشگاهی و ایسنا از روز اول سرباز نظام بوده و کماکان هستند گفت: هدف  از برگزاری یادواره شهدا تزریق روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری به خبرنگاران است.

دکتر جلیل بیت‌مشعلی در یادواره گرامیداشت خبرنگاران شهید دوران دفاع مقدس که امروز (پنجم مهر ۱۴۰۲) در ایسنا برگزار شد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به فرمان امام (ره) در شهریور ۱۳۵۹ یعنی ۲ روز قبل از آغاز جنگ تحمیلی تاسیس شد. حضرت امام (ره) ۲ فرمان سازندگی و دانشگاهی برای جهاد دانشگاهی صادر کردند. در حوزه دانشگاهی فرمودند انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها راه بیفتد، استادان دانشگاه پالایش شوند و استادان غربی از دانشگاه کنار گذاشته شده و دروس عوض شوند. به این منظور نهادی تحت عنوان جهاد دانشگاهی تشکیل شد.  

وی ادامه داد: همچنین جهاد سازندگی در حوزه روستایی و رسیدگی به وضعیت عشایر راه‌اندازی شد. یکی از کارهایی که جهاد دانشگاهی انجام داد در همان روزهای اول آغاز جنگ تحمیلی اقدام به ساخت قطعات نظامی از جمله سیستم‌های راداری برای اولین بار در دانشگاه امیرکبیر بود. ساخت این قطعات کمک زیادی به جبهه کرد.   

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان اضافه کرد: پس از آن اقدام به ساخت سیستم‌هایی که باعث تقویت صدا و سیما از جمله سیستم‌های رادیویی شد تا این‌که به درمان ناباروری و پژوهشکده بزرگ رویان رسید. در حال حاضر بسیاری از قطعات قطار شهری و دستگاه‌های بزرگ آب‌شیرین‌کن نیز در جهاددانشگاهی ساخته می‌شود. همچنین در جهاد دانشگاهی استان خوزستان اقدام ویژه ساخت مته‌های حفاری انجام شد و این در حالی است که انحصار ساخت این قطعات در دست ۲ کشور ژاپن و امریکا است و ایران و استان خوزستان سومین کشور سازنده مته‌های حفاری دنده‌ای است. هم‌اکنون مته‌های حفاری ساخت جهاد دانشگاهی خوزستان به عنوان یک برند بزرگ طراحی و ساخته می‌شود.

بیت‌مشعلی با اشاره به این‌که اولین منطقه‌ خبری ایسنای کشور در استان خوزستان افتتاح شد نیز خاطرنشان کرد: کار بزرگ دیگر جهاد دانشگاهی راه‌اندازی خبرگزاری ایسنا به عنوان اولین خبرگزاری غیردولتی دانشجویان ایران است. این خبرگزاری آبان ۱۳۷۸ به صورت آزمایشی و از آذر همان سال به طوری رسمی آغاز به کار کرد. مقام معظم رهبری به خبرنگاران ایسنا پیام ویژه دادند و فرمودند "اخبار خوب، مفید و امیدبخش مخابره کنید".  

وی ادامه داد: همچنین تاسیس خبرگزاری تخصصی بین‌المللی قرآنی ایکنا یکی دیگر از اقدامات جهاد دانشگاهی است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha