• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402071711717

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیاز به تولید علوم انسانی اسلامی دارد

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیاز به تولید علوم انسانی اسلامی دارد

ایسنا/فارس مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه نگاه علمی و اسلامی در علوم انسانی منشا تحولات بزرگی در کشور می‌شود، گفت: برای رسیدن به اهداف ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب، نیاز به تلاش جهت تولید علوم انسانی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا عطایی امروز،‌۱۷ مهر در جمع دانشجویان بسیجی فارس رشته‌های علوم انسانی دانشگاه های شهر شیراز با اشاره به شروع سال تحصیلی و نقش علوم انسانی در ارتقای سطح علمی در سطوح مختلف دانشگاه‌ها اظهار کرد: علوم انسانی جوهره و روح کارهای علمی است و چگونگی نگاه انسانی و معرفتی به علم جوامع علمی را دچار رکود و یا صعود به سمت قله‌ها می‌ کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی فارس توجه به علوم انسانی در شرایط فعلی کشور را ضروری و حیاتی برشمرد و افزود: برای رسیدن به اهداف ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب، نیاز به تلاش جهت تولید علوم انسانی اسلامی است.

وی با بیان اینکه نگاه علمی و اسلامی در علوم انسانی منشا تحولات بزرگی در کشور می شود اضافه کرد: آنجایی که جامعه رشد کرده و تمدن ساز شده، شروع آن از تغییر نگاه‌ها در حوزه‌های فلسفی و علوم انسانی بوده است.

عطایی ادامه داد: اکثر دانشمندانی که در حوزه‌های علمی دارای اختراعات بزرگ و ایده‌های بزرگی بوده‌اند، پشتوانه فکری و مذهبی نیز داشتند به گونه‌ای که بسیاری از دانشمندان اسلامی که در حوزه‌های ریاضی و فنی دارای کتب متعدد هستند در حوزه‌های علوم انسانی نیز صاحب نظر بوده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: بیشتر نیازهای کشور، مرتبط با علوم انسانی بوده اما متاسفانه اساسی‌ترین مشکل علوم انسانی، ناکارآمدی آن است.

وی با بیان اینکه علوم انسانی از نظر محتوا متناسب با فرهنگ و اندیشه ایرانی، اسلامی نیست، افزود: نگاه دانشجویان به گونه‌ای باشد که علوم انسانی، کاربردی و از درون تعلیمات و آموزه‌های اسلامی استخراج شود.

عطایی در ادامه با اشاره به جایگاه اندیشکده‌ها در ارتقای سطح کاربردی‌کردن علوم‌انسانی گفت: در دنیا، اندیشکده‌ها رابط میان علوم‌انسانی، جامعه و ساختارهای تصمیم‌گیری هستند که همین امر نشان‌دهنده نقش علوم‌انسانی در شکل‌گیری تصمیم‌های بزرگ دارد.

وی با بیان اینکه نظر و ایده اندیشکده‌ها راهکارهای اصلی تصمیم‌سازی‌های بزرگ هستند، تصریح کرد: دانشجویان باید منشا شروع و تحول در این زمینه باشند تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند همچنان تصمیم ساز باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی فارس در پایان سخنان خود بیان کرد: در سال تحصیلی جدید، مدیریت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی در استان فارس، ایجاد و تحول در اندیشکده‌های دانشجویی را محور اصلی ماموریت‌های خود قرارداده‌ است و با برگزاری دوره‌های آموزشی و زمینه سازی در جذب پروژه‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف این ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha