• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402071812004
  • خبرنگار : 50160

یک کارگردان تئاتر:

پانتومیم باید به سمت عمومی شدن و معرفی به مردم برود

پانتومیم باید به سمت عمومی شدن و معرفی به مردم برود

ایسنا/زنجان نویسنده و کارگردان نمایش «پرواز آرزوی من است» گفت: اگر جشنواره بین‌المللی پانتومیم بتواند به سمت اجراهای عمومی و فراگیر شدن این هنر در بین مردم برود، قابل تقدیر است.

محسن مسعودی‌فر از خراسان رضوی که در بخش تجربه‌های پویا دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان روی صحنه رفت، شامگاه دیروز (۱۷ مهرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما با تأکید بر امر آموزش تئاتر در نیشابور سعی کردیم برای اولین بار آموزشگاهی در این شهر تأسیس کنیم و خوشبختانه در جشنواره‌ها و رویدادهای متفاوت کشوری حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به داستان نمایش «پرواز آرزوی من است» ادامه داد: داستان نمایش ما در مورد دختری است که در مسیر رفتن به دانشگاه بر اثر سانحه رانندگی به کما می‌رود و اعضای بدن او به سه بیمار دیگر اهدا می‌شود. فرهنگ‌سازی اهدای عضو در شهر ما آن قدر ارزشمند است که نیشابور رتبه اول اهدای عضو را در استان خراسان و رتبه سوم در کشور را در این رابطه دارد.

این هنرمند افزود: ما سعی کردیم با پرداختن به دغدغه‌های جهانی که تمام مردم دنیا درگیر آن هستند، اثری تأثیرگذار به نمایش بگذاریم و به فرهنگ‌سازی بپردازیم.

مسعودی‌فر با بیان اینکه پانتومیم در انتقال پیام بسیار کمک‌کننده است، توضیح داد: نقطه قوت پانتومیم باعث می‌شود تا مردم در سراسر جهان به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، رویداد بسیار شریفی است، افزود: ایده برگزاری جشنواره‌ای بین‌المللی برای پانتومیم بسیار ارزشمند، بکر و قابل احترام است، به ویژه اینکه رویکرد آموزشی هم دارد. پرداختن به موضوعاتی چون محیط زیست، دغدغه‌های جهانی مثل صلح و ... باعث فرهنگ‌سازی‌ و ارتباط مردم در تمام دنیا می‌شود.

این هنرمند ادامه داد: «پانتومیم در ایران مثل دیگر گونه‌های نمایشی مظلوم واقع شده است. همه فکر می‌کنند با سفید کردن صورت و پوشیدن دستکش می‌توانند به اجرا بپردازند.

مسعودی‌فر گفت: اگر جشنواره بین‌المللی پانتومیم بتواند به سمت اجراهای عمومی و فراگیر شدن این هنر در بین مردم برود، قابل تقدیر است. در واقع ما باید پانتومیم را به سمت مردم ببریم حتی اگر آن‌ها تمایلی برای حضور در سالن نداشتند، آثارمان را در فضاهای عمومی اجرا کنیم و مردم را با پانتومیم آشنا کنیم؛ چراکه اگر این برنامه درون‌گروهی باشد، اتفاق خاصی را رقم نخواهد زد.

نمایش «پرواز آرزوی من است» به نویسندگی و کارگردانی محسن مسعودی‌فر روز گذشته (۱۷ مهرماه) در اولین روز برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان ساعت ۱۰:۴۵ با مدت زمان ۱۵ دقیقه میزبان علاقه‌مندان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha