• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402071913301
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛

«سرسخت»؛ فیلمی با پیامی برای پذیرش، برابری و عدم تبعیض

«سرسخت»؛ فیلمی با پیامی برای پذیرش، برابری و عدم تبعیض

ایسنا/اصفهان تهیه‌کننده فیلم «سرسخت» با بیان اینکه سرسخت درباره کودکی معلول و بدون دست و پا است که با وجود سختی‌هایی که دارد، برای آرزوهایش تلاش می‌کند، گفت: پیام این فیلم، پذیرش، برابری و عدم تبعیض میان مردم است.

اکران‌ فیلم‌ها در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به آخرین روز خود رسید و داوران و خبرنگاران نوجوان این دوره همچنان در تب و تاب دیدن فیلم‌ها و نوشتن از آن‌ها قرار دارند. این شور و شوق فقط به فیلم‌های ایرانی معطوف نیست و روز گذشته نیز فیلم «سرسخت» از کشور اندونزی در سینما سوره اصفهان اکران و با استقبال بسیارخوب کودکان و نوجوانان اصفهانی همراه شد. در این میان، همراهی خبرنگاران نوجوان همچنان ادامه دارد.

آنچه در ادامه می‌خوانید، گفت‌وگوی «رکسانا رسولی»، یکی از خبرنگاران نوجوان سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با «چاندرا سمبیرینگ» تهیه‌کننده فیلم «سرسخت» است که روز گذشته در اصفهان اکران شد. رکسانا مسلط به زبان انگلیسی است و این گفت‌وگو را به دلیل همین قابلیتِ خود انجام‌داد، عنوان «سرسخت، فیلمی با پیام پذیرش و برابری» را برای تیتر خبر خود انتخاب کرده است.

این خبر را بخوانید:

Tegar, the strong message of inclusion 
According to the Young Journalists Committee of the 35th International Children and Youth Film Festival, the movie Tegar, which mean tough in Indonesian, directed by Anggi Frisca, tells the story of a child with disability, who wants to be like normal children: make friends and go to school. On his 10th birthday, Tegar shares his dream with his grandfather.
Chandra Sembiring, The producer of this movie, shared his experience with us in an exclusive interview: this is our first time to be in an event or attend a Children film festival especially in Iran. Sembiring continued: Tegar is about a disabled child without hands and legs and about how he pursues his dream despite the hardship he faces. The movie has a strong message about inclusion, leaving no one behind and accepting people.  He also added: I'm happy for this opportunity that i have. i hope I can watch Iranian movies and get more familiar with Iran's film industry. 
The 35th International Festival of Children and Youth Films will take place in Isfahan from October 7 to 12, 2023.

نکته شایان توجه دیگر این است که متن انگلیسی و ترجمۀ فارسیِ گفت‌وگوی رکسانا رسولی با چاندرا سمبیرینگ، تهیه کننده فیلم «سرسخت» نیز توسط همین خبرنگار نوجوان انجام‌ شده است.

در گفت‌وگو با تهیه‌کننده این اثر اندونزیایی مطرح شد؛

سرسخت، فیلمی با پیام پذیرش و برابری.

فیلم «تگار» که به زبان اندونزیایی به معنای سرسخت است، به کارگردانی «آنگی فریسکا» داستان کودکی معلول را روایت می‌کند که می‌خواهد مانند کودکان عادی باشد؛ دوست پیدا کند و به مدرسه برود. تگار در تولد ۱۰ سالگی‌اش رویای خود را با پدربزرگش در میان می‌گذارد.

«چاندرا سمبیرینگ» تهیه کننده این فیلم در حاشیه اکران فیلمش در سینمای سوره اصفهان در جریان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و در گفت‌وگوی اختصاصی با کمیته خبرنگاران نوجوان این جشنواره گفت: این اولین بار است که در یک رویداد یا در یک جشنواره فیلم کودکان به ویژه در ایران شرکت می‌کنم. 

سمبیرینگ ادامه داد: سرسخت درباره کودکی معلول و بدون دست و پا است که با وجود سختی‌هایی که دارد، برای آرزوهایش تلاش می‌کند. پیام این فیلم، پذیرش، برابری و تبعیض نگذاشتن میان مردم است. 

او همچنین افزود: از این فرصتی که دارم بسیار خوشحالم. امیدوارم بتوانم فیلم‌های ایرانی را ببینم و با صنعت سینمای ایران بیشتر آشنا شوم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha